2014 GP Bahrain

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
blazotom
Příspěvky: 63
Registrován: 28 prosinec 2013 15:50
Bydliště: Ostrava

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod blazotom » 08 duben 2014 21:13

Nevím včem vidí FIA takový problém dám určitou váhu pro vůz a jezdec ať si váží kolik chce. Bere, že opět by jezdci chtěli být co nejlehčí ve svůj prospěch, ale, už by nešli na hranici lidských sil jako nyní. Pokud to FIA neudělá, tak to bude opravdu jen pro ty co si místo v F1 koupí, budou buď vysocí anorektici nebo výškově žokejové. V dnešní době je formuli tolik základních nedostatků, které si myslím, že by nebylo, tak těžké dát nějak na správnou váhu.

anonym01

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod anonym01 » 09 duben 2014 05:42

Tady nejde o to co FIA vyhlasila. Minimalní váhy v F1 byly nižší. Jenže teď jeden pilot prohlasil, že ztrácí na lehčího partaka pul vteřiny. Pak přišel jeden novinář, kterej to celé zkreslil a nesmysl je na světě. Ano i vaha jezdce má svoji roli. Vždy měli menší a hubenější piloti výhodu.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod 11111 » 09 duben 2014 07:24

blazotom píše:Nevím včem vidí FIA takový problém dám určitou váhu pro vůz a jezdec ať si váží kolik chce.

To by bylo zase špatně a mnohem více špatně než je tomu dnes při nízkém váhovém limitu vozu.

Stále platí fyzikální zákony a vzoreček pro výpočet odstředivé síly působící na těleso při křivočarém pohybu neboli při pohybu po kružnici (zjednodušeně).
Platí vzorečky Fo = m . v2 / r nebo Fo = m . ω2 . r , kde m je hmotnost tělesa, v je obvodová rychlost, ω úhlová rychlost, r je poloměr zakřivení (poloměr kružnice) To znamená, že velikost odstředivé síly je přímo úměrná celkové hmotnosti tělesa.

Dnešní pravidla tento fyzikální zákon eliminují při předpokladu, že se všichni dostanou do váhového limitu. Pokud ne, řešením je opět zvednout celkový váhový limit.

Důvodem proč piloti drží diety i když se do váhového limitu vlezou, je zcela jiná fyzikální zákonitost mající vliv na stabilitu vozu při změně směru jízdy viz: wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C4%9B%C5 ... %A1t%C4%9B Je běžnou praxí, že jsou vozy dovažovány závažím na desce vozu aby se co nevíce snižovalo těžiště tělesa vozu i s pilotem (tělesa) a vozy byly co nevíce stabilní při změnách směru jízdy. Pokud by FIA chtěla eliminovat i tento vliv, musela by nařídit "dovažování" pilotů na jednotnou váhu (například 100kg) pomocí sedačky s poměrným rozmístěním váhy po celém předepsaném tvaru sedačky.

I tak bude snaha konstruktérů zhotovit co nejlehčí karoserii vozu a dovažovat ji dole. Piloti by již ale nebyli tak znevýhodněni při vyšší tělesné váze. Napadá mě jen jedno proti, vysoká váha sestavy sedačka+pilot a její vysoká setrvačná síla při nehodě viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Setrva%C4% ... _s%C3%ADly.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod marec » 09 duben 2014 08:08

Jarek to s tou sedackou by bol vyborny napad.
Anderson : Na druhej strane, ako hra mačky so psom vyzeral výkon Ferrari, čo bolo zrejmé aj z výrazu prezidenta Lucu di Montezemola. Práve on bol veľmi aktívny pri hodnotení stavu v F1. Vraj je to ako sledovanie taxíkov. Osobne milujem Ferrari a ako väčšina ich fanúšikov, aj ja ich chcem vidieť v boji o čelo, ale obávam sa, že v nedeľu tam boli len dva taxíky. A oba boli červené.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod marec » 10 duben 2014 14:05

Dalsia chora vec :
Pred niekoľkými dňami sme sa z viacerých strán dočkali potvrdenia informácie, že rozpočtový strop v budúcom roku napokon do platnosti nevstúpi. Ešte nedávno to pritom bola hotová vec. Menšie stajne mali radosť z toho, že tí veľkí možno prídu o časť svojej konkurenčnej výhody, ale nič z toho nebude.

"Ako zástupkyňa menšieho tímu nedokážem pochopiť, prečo sa uberáme touto cestou," povedala šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová pre Autosport.

Kaltenbornová stihla už aj prekuknúť taktiku najväčších stajní. Tie vraj hrajú politické hry a vedúcim zástupcom športu hrozia odchodom. "Rada by som povedala, že ak sa niekto vyhráža odchodom zo športu, tak by mal ísť a spraviť to. Potom by tieto politické hry konečne skončili a ostatní by dostali príležitosť pre vstup do športu," vraví Monisha Kaltenbornová.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod 11111 » 10 duben 2014 21:14

retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod marec » 11 duben 2014 05:42

Jarek to je presne to co si pisal davnejsie a je to pochopitelne. Ja tomu rozumiem tak, ze automobilky si vylobovali aky typ technologie by radi v f1 vyvijali pre automobilovy trh a hybrid si nadiktovali sami. FIA sa im poklonila, ano pánové, dekujeme, naschle. Ale skusme to otocit. Zostal by V8, Renault a Mercedes by odisli a co ? Odsuhlasil by sa rozpotovy strop (viem o akych rizikach si pisal), prislo by kopec novych teamov, t.zn.zakaznikov, neverim ze by odisli a nechceli si zarobit na hotovych V8 a ak ano, prisli by ini. Minimalne by to prechodne fungovalo ako Mecachrome, ktory spravoval stare Renaulty vo Williamse 1998. Plus do toho standardizovat podvozky, zavesy, predne kridlo a pod. FIA je prilis servilna, F1 je prilis zavisla na automobilkach. Automobilky mali v minulosti seriu prototypov, kvoli financiam to rozpustili ale bola to vyborna seria. Tak nech si robia hybridy v tejto serii a F1 by mala byt nezavisla, "garazisticka" v prenesenom slova zmysle.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 duben 2014 08:35

Marec, ale to by musel Bernie nanás pozerať z nebies lebo jeho pažravosť je nekonečná a kto z "garážistov" má na to zaplatiť poplatky a réžiu súvisiacu s F1? Keď Bernie sa doslova a dopísmena vysmieval Haasovi, že nemá na to aby vstúpil do F1 so svojím tímom a to je aký pán!? Keď sa povie A treba povedať aj B. Ja sa FIA nezastávam. Tiež si myslím, že keby automobilky išli do ... preč a nastavil by sa dlhový strop bol to krok k nezávislosti a slobode.Lenže je to politika a ak FIA chce aby F1 šlapala musí robiť kompromisy. Divák je samozrejme až na poslednom mieste. K GP Bahrainu poviem len toľko. Boj o prvé miesto a lá holywood, a pretekalo sa len o tretie miesto. Kotrmelec Gutiereza nepovažujem ani za haváriu, ale za nešťastnú náhodu. Zatiaľ to bola najlepšia GP v tomto roku, ale jedna lastovička leto nerobí...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod 11111 » 11 duben 2014 09:10

Garážisté? Se vší úctou nereálné a nedůstojné F1. Formule jedna byla vždy výstavní síní nejnovějších technologií a různá omezení v podobě zmražení vývoje motorů, jednotný dodavatel pneumatik trapného rozměru R13 ji degradovali na loňskou úroveň a dodnes v různých podobách degraduje. Dnešní garážista nemůže mít za vzor 60th až 80th léta, jelikož současný vývoj je nesrovnatelně dražší.
Je spoustu věcí, které se mi ani dnes nelíbí, ale otevřela se šance pro různorodost motorů, šasí, snad i v budoucnu výrobců pneumatik a jejich jiných rozměrů přímo od věhlasných značek. Podle mě už jen upravit pravidla pro rozměry a tvar karoserie, snad i pneumatik... a budete spokojení i se zvukem motorů :) Pravidlo o škrtání nejhorších výsledků by rovněž pomohlo boji o pozice - dojíždění za každou cenu na bodech by se nevyplácelo. Lidé chtějí akci a poslední GP to dle ohlasů potvrdila.
Zrušit hloupá omezení o průtoku paliva, povolit tvarování podvozku mezi koly, zrušit křídla, snad i poslední co mě napadlo o dovažování sedačky s pilotem na jednotnou váhu... Sice se stále opakuji, ale něco mi říká že řada věcí které zde zmiňuji v F1 budou.
Hloupost se jménem rozpočtový strop je jen výmysl těch kteří ví jak jej zneužít. Red Bull by mohl vyprávět :) Pokud bude F1 atraktivní a stále dobře sledovaná, přitáhne sponzory, pokud bude jen jedním ze seriálů GP tak ne. Řada výrobců chce sponzoring jen v oboru hi-tech technologií, jelikož se chtějí v tomto duchu světu prezentovat. (například Michelin)
Takže přítáhnout sponzory a získat peníze, nebo je odpudit a stanovit strop. Co by udělal dobrý manažer?

A za tímto názorem si stále stojím.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod marec » 11 duben 2014 09:46

Jarek som pisal garaziste v prenesenom slova zmysle. Myslel som to napr. takto : Williams dnes nema najvacsi rozpocet, motory si kupuje od koho chce a pod. To je pre mna "nezavisly" "garazovy" team. Mercedes, BMW, Toyota, Honda boli presnym opakom. A zoberme si viacero takychto teamov a polovicu auta standardizovaneho. Som si isty, ze show by bola lepsia a pritiahlo by to viac ludia a sponzorov. Zneuzitie stropu rozpoctowego, to sme uz riesili viem o rizikach o akych si pisal ale to sa da do urcitej miery riesit standardizaciou ne ? Potom nemusim klamat ze ja v tejto serii redbull formula si vyvijam taketo nieco a o mesiac to dam do f1 sebastiankovi aby mal 5 titul. Myslis ze toto by sa nedalo ustriehnut jednak rozumnym nastavenim pravidiel, motora a standardizaciou veci, na ktorych by rychlost auta az tak nezavisela a nevyhadzovali by sa na ne peniaze ? A F1 by kludne mohla ostat hi-tech, zvysne nestandardne technologie by mohli pustat dalej. A na margo prijatia penazi a tahania sponzorov - tak sa vycerpa max.limit - strop a stajna dosiahne zisk. A ? Kluby v NHL prijimaju vacsie peniaze, ako dostanu hraci na vyplatach. Druha vec je, ze vykazat cinnost a peniaze za nu a vykazat cinnost a peniaze za nu su dve rozne veci :)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod 11111 » 11 duben 2014 09:53

marec píše:stajna dosiahne zisk. A ?

Výrobci nemusí dosahovat zisku v F1, pro ně je to reklama a zisk se počítá z meziročního nárustu prodeje :) Toto ale platí i u výrobce energetických drinků.
F1 lze pojmout i tak, že je laboratoří. Mimochodem, to vždy byla pokud byla zpětná vazba. V tento moment je to smyslplná investice s návratností.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 duben 2014 10:04

Garážisté? Se vší úctou nereálné a nedůstojné F1.

Tak to potom je od začiatku celá F1 nedôstojná! S veľa vecami s Tebou súhlasím, ale práve garážisti ako Williams, Brabham, Surtees, Tecno, Tyrrell, a iní urobili F1! Všetci začínali ako garážisti a vtedy to boli závody, vtedy to smrdelo benzínom, olejom a pravdou. Jazdci pomáhali opravovať vozy. Ich partnerky merali časy a zapisovali kolá. Žilo sa pretekmi. Dnes sú v tom bohaté automobilky, manekýni čo si hovoria piloti a ich partnerky sa tam len pretŕčajú aby doplnili kolorit celej show! Toto je nedôstojné pre názov F1!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod 11111 » 11 duben 2014 10:32

Bohužel nelze 60th a 70th léta srovnávat s dnešní dobou. Byla to kouzelná léta i když 60th nemůžu pamatovat. Doba převratných vynálezů a patentů. Dnes jsou neméně převratné vynálezy v několika řádech dražší a pokud má být F1 technologickou špičkou, jako dříve, logicky na to soukromník nemá.
Doba je jiná a i F1 se musí měnit. Svět je úzce specializovaný včetně nás... Je mi líto, ale co bylo se již nevrátí.
Neočekávám souhlasné názory a ani nejsem na jedné či druhé straně ve všem. Takže jednou jsem za jednou s Tebou Henrichu (zastánce tradičních hodnot), podruhé jsem na straně progresívně smýšlející názorové části populace. To je život a právo na názor ;)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 11 duben 2014 10:53

Henrich Sobotka píše:garážisti ako Williams, Brabham, Surtees, Tecno, Tyrrell, a iní urobili F1!

To nemyslíš vážně :shock: F1 vznikla z popudu automobilek, nikoliv garážistů. Byli to Alfa Romeo (a její "pobočka"Ferrari), Maserati, Talbot, Simca, později se přidal Mercedes. Semtam se nějaký britský či italský "garážista". Až úspěch Cooperu s motorem vzadu na pár let většinu automobilek z F1 vyhnal. Úspěšní jezdci založili vlastní úspěšné stáje (Brabham, McLaren) a ty spolu s Lotusem a BRM udávaly trend jen pár let. Přidalo se Ferrari, které už také nebylo zrovna garážové, Matra a snad jediný úspěšný garážista Tyrrell. Od začátku 70-tých let se daly i týmy McLaren, Brabham nebo Lotus považovat za tovární. Williams se po kotrmelcích s několika týmy stal úspěšný až s financemi od arabů. Pak Renault, různá spojení týmu s automobilkou (Hondou, BMW, Mercedesem, Porsche, Renaultem), následované továrními týmy většiny těchto značek. Takže kdy v historii udělali garážisté F1? To máš na mysli těch pár roků v 60-tých letech?

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 duben 2014 11:06

Respekt! Ja názor akceptujem. Lenže s tým v čom s Tebou súhlasím, sa musí v F1 urobiť toľko, že neviem, či sa toho v krátkej dobe dožijeme. Bodaj by. Tradičné hodnoty? Skôr nostalgia. Alebo neochota vnútorne prijať daný stav, alebo s ním súhlasiť až ho ospevovať ako niečo unikátne, výnimočné a p.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů

cron