2014 Japan GP

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
anonym01

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod anonym01 » 08 říjen 2014 20:14

Ok riziko. Dobře takže když to nezvládnu tak se bezpečně skoro ve stejné rychlosti dokloužu do bariery.
A co hned u trati vysázet silné duby. To by zvýšilo faktor rizika ještě víc.

makr
Příspěvky: 249
Registrován: 06 leden 2011 23:59
Bydliště: Charvátce
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod makr » 08 říjen 2014 20:18

Ahoj.
Chtěl jsem si prohlédnout video na YouTubu v odkazu výše a píšou mi tam, že bylo smazáno. Obrázek GIF, který je také výše ukazuje,že při týhle rychlosti 500kilová formulka nadzvedne několikatunový nakladač jako prd. Žádná sranda. Dle českého specialisty na poranění hlavy se v současné době pro Bianchiho fyzicky nedá udělat nic. Pouze doufat, že se s tím jeho tělo vyrovná a "pomůže si samo". To ale bude vééééélmi dlouhý běh do cíle. Pokud vůbec. Můžou teď jen čekat, co na to tělo "řekne".
Martin

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod marec » 08 říjen 2014 20:43

Tak Josefe a sme pri duboch. Neviem preco.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Henrich Sobotka » 08 říjen 2014 21:08

ćo sa týka výbehových zón je tam preto asfalt lebo dnešní piloti nie sú takí zruční ako tí v minulosti a preto vybiehajú z trati a potom by sa nemohli vrátiť ani z trávy ani zo štrku! šak koľko krát počas preteku vyletia mimo? a pekne sa vracajú späť! v minulosti by plakali niektorí z nich pri prednom ľavom kolese v každom druhom preteku poprípade by F1 ani nejazdili!

Jozefe s tými dubami to bolo dobré! Keď neviem argumentovať tak svoj názor pritiahnem do absurdity... tiež spôsob ako debatovať.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

anonym01

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod anonym01 » 08 říjen 2014 21:15

V předchozi zpravě jsem reagoval na Hepyna, který psal, že na travniku by zpomalil víc. Marec reagoval na moji odpověd, že to neni o brždění, ale o riziku. Tak když riziko tak riziko.

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 09 říjen 2014 06:52

K polemice ohledně asfaltu mohu říci toto: Začal se zavádět především z důvodu bezpečnosti. Je to nejlepší dostupný povrch pro zpomalení brzdícího vozu na suchu. Bohužel když auto přijde o kola nebo je mokro, je tento povrch neúčinný. Je to ale vždy o pravděpodobnosti. Máme více suchých nebo mokrých závodů? Přijde formule o kola častěji ještě na trati nebo až po nárazu do bariéry? Odpovědi jsou jednoznačné...

Tráva? Naprosto neúčinná i za sucha.

Štěrk? Výborný pro zpomalení vozu jedoucího ve směru jízdy. Velmi nebezpečný pokud do něj formule vlítne příčně. Vysoká pravděpodobnost převrácení vozu a následného zaboření ochranného oblouku do štěrku. Tím se míjí jeho účel a hlava pilota je v ohrožení.

Všechny ostatní řeči o Tilkem nebo o jezdcích, co nemají odvahu a podobně jsou jen prázdným tlacháním :lol:

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1077
Registrován: 30 duben 2012 12:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Umberto » 09 říjen 2014 07:25

ještě mě napadá řešení použití vysoce porovitého betonu s velkým obsahem vzduchových částic, jako je použitý na některých letištích, zastavovací a spomalovací schopnost je obrovská, ale nevím jak často by to museli měnit na okruzích, asi by to bylo dost finančně náročné ale hodně funkční a bezpečné.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Henrich Sobotka » 09 říjen 2014 08:10

Tomáši prázdnym tlacháním je Tvoje obhajovanie betónu! Bianchi a zopár iných by Ti to potvrdili. Betón je hlavne najlacnejšia verzia výjazdových zón... Lebo všetky iné sa musia upravovať! A ako som už písal mimo trate by mali byť také zóny z ktorých už jazdec nevyjde späť na trať! Za chyby sa platí a ak urobí chybu tak ju urobí jazdec ktorý je slabší alebo menej zručný alebo ten, ktorý nemá práve svoj deň. Tým by sa obmedzilo ich možným haváriám v nasledujúcich kolách a oddelilo by sa zrno od pliev, čo znamená, že vyššie spomínaný jazdci odstúpili z preteku a dojazdili by len tí ktorí majú formu a tí najlepší v ten daný deň.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Henrich Sobotka » 09 říjen 2014 08:13

Jozefe, Marec myslel limity trate! aby jazdci nevychádzali von z trate, riziko nevrátenia sa na trať, nie riziko života! aspoň o tom sme sa bavili a máme na to približne rovnaký názor.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 09 říjen 2014 08:34

Henrich Sobotka píše: A ako som už písal mimo trate by mali byť také zóny z ktorých už jazdec nevyjde späť na trať!

Přemýšlel jsi o tom, že se nemusí vrátit zpět nejen z té únikové zóny? :roll:
Tady ještě jedno video z Nurburgringu 2007. Kombinace asfalt a štěrk. Nic nepomohlo. Už tehdy byl podle Henricha ve F1 samý amatér ;)
https://www.youtube.com/watch?v=WhrO1k4V39M

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod marec » 09 říjen 2014 08:39

Tomas to video ma mat aky ucel, nejak som to nenasiel vyznam ..... Riziko ochrany zivota je osetrovane non-stop od Sennovej smrti stavbou aut. Okolo vybehovych zon su tony pneumatik, uz 20 rokov nikto nezomrel, to je objektivne tvrdenie. Bianchi mal smolu na traktor a este raz pisem, preco siel chlapec 215 km/h na zltych vlajkach ? Auta su dostatocne bezpecne na to, aby pri trati nemusel byt beton. Tento rok vybetonovali Parabolicu, tak o par rokov to bude cela 130R a podobne ...

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 09 říjen 2014 08:52

marec píše:Tomas to video ma mat aky ucel, nejak som to nenasiel vyznam .....

Názorná ukázka toho, že když je někde potok vody, tak nepomůžou žluté vlajky ani safety car i když ve voze sedí sebelpší pilot. To že od té doby nikdo neurčil, jak ten šrot uklidit nebo zastavit závod, aby nebyli ohroženi další jezdci je na pováženou. Liuzzi měl tehdy velké štěstí. A nejen on...

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod marec » 09 říjen 2014 08:52

Predvcerom vecer som na toto vlakno napisal par viet mimo ine som spomenul Matterhorn. Vcera vecer som napisal ze ten mail s Matterhornom mi niekto vymazal. A pozeram teraz, aj ten moj vcerajsi mail kde som pisal o vymazavani mi niekto vymazal. Poprosim zodpovedneho o vyjadrenie. Diky.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Henrich Sobotka » 09 říjen 2014 09:01

Výborné video! Čo sa tým jazdcom stalo? ... čo sa týka bezpečnosti? Na druhej strane aké boli podmienky na trati? Kto sa tam zranil? Ak hovoríš o amatéroch tak ak som spomenul nejakého amatéra tak mi to sem prosím Ťa daj aby som to videl. Hovoril som o slabších jazdcoch a niekom kto nemá svoj deň.
Dal si tam extrémné video. Mne ide aj o to aby sa nestávali takéto nehody za bežných podmienok. https://www.youtube.com/watch?v=WlGiJQ96SPg

tu evidentne Kimi nemal svoj deň urobil chybu a doplatili na to viacerí jazdci! Prečo by mali? Vyšiel von, STOP! Koniec preteku žiadny návrat späť!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 Japan GP

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 09 říjen 2014 09:13

Henrich Sobotka píše:Mne ide aj o to aby sa nestávali takéto nehody za bežných podmienok. https://www.youtube.com/watch?v=WlGiJQ96SPg
tu evidentne Kimi nemal svoj deň urobil chybu a doplatili na to viacerí jazdci! Prečo by mali? Vyšiel von, STOP! Koniec preteku žiadny návrat späť!

Přesně na tuhle situaci jsem si vzpomněl. Běžná nehoda, která mohla mít fatální následky. A proč? Kimi udělal chybu a bohužel v únikové zóně byla tráva...Být tam asfalt, nic takového by se nestalo. Ano, havárie jsou kořením motorsportu, ale zbytečně riskovat vážná zranění nebo smrt za to nestojí. To je můj názor.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů