2014 GP USA

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1004
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Novis » 02 listopad 2014 11:57

Výše rozpočtů a přepočet na získané body:
http://f1sport.autorevue.cz/clanek/neje ... a-Williams

Zde je krásně vidět, že i s třetinovým rozpočtem vítěze poháru konstruktérů se dá zahrát velké divadlo, viz. Williams.
Podle mě jde spíš o to, mít v týmu schopné lidi....a dělat dobrá rozhodnutí (možná i se štěstím) - např. změna motoru u williamsu.
Lze si jen domýšlet, kde by se letošní FW pohyboval, kdyby si ponechali motor od Renaultu.
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, FW08C, FW11B, MP4/4, MP4/7A, 312T
Lakovna:
Tyrr 006, 008, 018, 126CK, F2000, F2002
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Alda » 02 listopad 2014 12:16

Novis píše:Výše rozpočtů a přepočet na získané body:
http://f1sport.autorevue.cz/clanek/neje ... a-Williams

Zde je krásně vidět, že i s třetinovým rozpočtem vítěze poháru konstruktérů se dá zahrát velké divadlo, viz. Williams.
Podle mě jde spíš o to, mít v týmu schopné lidi....a dělat dobrá rozhodnutí (možná i se štěstím) - např. změna motoru u williamsu.
Lze si jen domýšlet, kde by se letošní FW pohyboval, kdyby si ponechali motor od Renaultu.


To je přesně můj názor. Už se to tu i probíralo. Motor Mercedes letos jede. A výsledky tomu odpovídají. Jedinej McLaren se nenalézal. Dohání to ve zbytku sezóny. Další věcí je, co prodává Mercedes svým zákazníkům. A kdoví, kde by jezdily Williamsy, kdyby měli 100% shodný motor. Určitě nemají to co domovská stáj.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod marec » 02 listopad 2014 15:43

Pozrite je nehovorim o inych faktoroch ako je dobry mancaft a pod. Hovorim o niecom uplne inom - ze RedBull ma 160 mega z práv a Marrusia 10 .... O tom, ze potom ma RedBull 300 mega rozpocet a Marrusia krachuje. Ak mate dojem ze je to OK, tak OK ... Pred 25 rokmi sa dalo vyhrat aj horsim autom, ak vam teraz nevadi ze je to nemozne, akceptujem to :)
http://www.f1.sk/clanok55041-Ecclestone ... ibuuju.htm

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod marec » 04 listopad 2014 06:36


Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Marek » 04 listopad 2014 15:22

...tak když ne Alonsa, tak Hamiltona za mistra beru. Myslím, že druhý titul by mu slušel. Uvidíme co přinese Brazílie.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Ivan.Šimeček
Příspěvky: 1022
Registrován: 23 srpen 2008 19:35
Bydliště: Buzulucká 322 , 41603 Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Ivan.Šimeček » 04 listopad 2014 17:14

Ano,v článku je dobrá otázka ,,Co se to stalo s F1???? :?: :idea: :|
Všichni,kdo jsme podlehli lepení papíráků,jsme GOGO

anonym01

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod anonym01 » 04 listopad 2014 18:50

Co na to říkám?
Chlapci by si měli sednout k jednomu stolu a pokecat si.

Na druhou stranu, třeba Red Bull vlastní dvě stáje a taky se musel dostat do sedla jako nováček.

Když kouknu do historie, kde jsou velké teamy jako Tyrrell a Brabham? Nezvládli to po manažerské stránce.

A šetření? Za sezonu je omezený počet motorů, převodovek. V osmdesátých letech měli nejlepší stáje motor na tréning, motor na kvalifikaci a motor na závod. Nevim jak by to vypadalo teď.

To co se děje teď, není vývoj ze dne na den, tohle už se zasadilo na počátku F1. Měla to být výstava automobilového průmyslu a ukazovat to nejlepší.

Místama tu putuje názor návratu do minulosti, ale nečeká se od toho trošku víc než se zdá?

Turco
Příspěvky: 795
Registrován: 06 červenec 2009 13:54
Bydliště: Humenné

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Turco » 04 listopad 2014 22:21

no na jednej strane je tu akože snaha šetriť ale keď sa na to pozriem z druhej strany tak na tie neustále zmeny sa míňa omnoho viac ako sa ušetrí a to čo ušetria aj tak skončí u bernieho :lol: a práve pre nástup hlavne tej biznis polohy F1-čky to položilo aj Tyrrell, a iné jemu podobné stajne a v podstate to zabalil aj Jordan akurát mal asi na to nos že to urobil včas a predal svoj team v dobrom období

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Henrich Sobotka » 05 listopad 2014 00:13

Keď mali jeden motor na tréning na závod a na test tak ten motor stál 1/100 čo dnes stojí predné krídlo!!! Ty si fakt neuvedomuješ, že tie pravidlá a spôsob stavania formule je mnoho násobne drahší ako vtedy... Stupídne pravidlá prinášajú len zvýšenie nákladov.

Ešte som tu čítal názor, že rozpočtový strop posilní silných a slabí budú slabí aj naďalej... tak toto by som potreboval vysvetliť!?
Podľa mňa je len jedna cesta. zjednodušiť F1 do tej mieri aby zas mali v rukách tabuľky a ukazovali jeden krát za kolo ako na tom jazdci sú. Vytrhať káble od compov v paddocku zrušiť anténky a senzori na vozoch a nech sa ukáže čo vie!?
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

anonym01

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod anonym01 » 05 listopad 2014 01:19

F1 jako ukázka vymoženosti a techniky nebo jako serie archyvnich technologii?
V F1 se vždy prezentovala nové myšlenky a průkopnické technologie. I když by jsme vrazili jezdcům vozy stare 30 let nikdy by to nebylo stejné.
Vždy je to o lidech. Toyota uspěšný team v LeMans si v F1 vylámal zuby. To same Sauber a třeba i Zakspeed.
Tak mi vysvětli, proč Red Bull se dostal nahoru? A dokonce platí dva teamy.
Marussia je na tom podobně jako McLaren. Je zajímavé, že McLaren nekrachuje.
Spousta nových teamů si nabubřele myslí jak vstopí do F1 a bude vyhrávat. Ukázku silných slov předvedl BAR a kde teď je.
Finančně by pomohlo vrátit do F1 tabakovou reklamu. Ferrari na sobě vozí znak Phillip Morris a nikomu to nevadí.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod marec » 05 listopad 2014 10:36

S RedBullom to ani nemoze byt jednoduchsie - odpoved na Tvoju otazku znie - Adrian Newey.
Te platia 2 teamy ? Vsak z prav dostavaju 160 mega, to je nejaky problem, ked maju obrat 2 miliardy z plechoviek ?
Ze F1 ma byt technospicka, s tym problem nemam, je mi jedno ci su to hybridy alebo co.
Preco by vsak nemohli mat identicke podvozky a kridla, keby zaroven rozmrazili motory ?
Identicke podvozky a kridla by znamenali nizsi level, ked vsetko ostatne by bola spicka ?
Usetrilo by sa kopec penazi a spolu s lepsim rozdelenim penazi z prav by bola vacsia zabava.
Toto velka stvorka vie a tento stav politicky nepripusti, tlacia Bernieho do troch aut ...
Alebo, ziadna vysielackova komunikacia, ziadne gombiky na volante, ziadna kontrola auta z depa, to znamena, ze to nie je spicka ? Preco ?

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Henrich Sobotka » 05 listopad 2014 12:30

Špičkové technológie na úrovni motorov a iných častí formule alebo na úrovni počítačov a ovplyvňovania jazdy z paddocku? Priekopnícke technológie možno prezentovala voľakedy. Dnes je to len vzorkovňa pre silné automobilky! Najlepšia ale aj najdrahšia testovacia linka! Mercedes a Renault s toho niečo aj majú ale pre ferrari je to úplne zbytočná investícia lebo takéto motory nikdy používať nebude.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

anonym01

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod anonym01 » 05 listopad 2014 17:35

Henrich Sobotka píše:Špičkové technológie na úrovni motorov a iných častí formule alebo na úrovni počítačov a ovplyvňovania jazdy z paddocku? Priekopnícke technológie možno prezentovala voľakedy. Dnes je to len vzorkovňa pre silné automobilky! Najlepšia ale aj najdrahšia testovacia linka! Mercedes a Renault s toho niečo aj majú ale pre ferrari je to úplne zbytočná investícia lebo takéto motory nikdy používať nebude.


Ferrari nebude využívat turbomotory? Co je to ze nesmysl? Ferrari nepoužívá rekuperace?
I pro Ferrari je to dobrá laboratoř. Běž se podívát do showroomu Ferrari a uvidíš kolik technologie z F1 je v jejich vozech.

marec píše:S RedBullom to ani nemoze byt jednoduchsie - odpoved na Tvoju otazku znie - Adrian Newey.
Te platia 2 teamy ? Vsak z prav dostavaju 160 mega, to je nejaky problem, ked maju obrat 2 miliardy z plechoviek ?
Ze F1 ma byt technospicka, s tym problem nemam, je mi jedno ci su to hybridy alebo co.
Preco by vsak nemohli mat identicke podvozky a kridla, keby zaroven rozmrazili motory ?
Identicke podvozky a kridla by znamenali nizsi level, ked vsetko ostatne by bola spicka ?
Usetrilo by sa kopec penazi a spolu s lepsim rozdelenim penazi z prav by bola vacsia zabava.
Toto velka stvorka vie a tento stav politicky nepripusti, tlacia Bernieho do troch aut ...
Alebo, ziadna vysielackova komunikacia, ziadne gombiky na volante, ziadna kontrola auta z depa, to znamena, ze to nie je spicka ? Preco ?


Identické podvozky taková serie už tu je jmenuje se IRL Indy Lights a nevidím v ní žádný zázrak, bohaté teamy vyhrávaj, protože mají jméno a zbytek pole se jen vozí. Ano byl by to nižší level jelikož by se z F1 stala obyčejná CUPserie.
Knoflíky na volantu má kdejaké seriové sportovní auto, kontrola vozů z depa je už také v každé závodní serii. Na vysilačkové komunikaci je založen třeba NascarSprintCup, kdy šéf teamu informuje jezdce o tom co se děje okolo něj a jak má přizpůsobyt jízdu.
Newey je pan konstruktér, a kdo si ho může dovolit ten ho bude mít.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod Henrich Sobotka » 05 listopad 2014 18:43

Myslel som zdvihový objem valcov... 1,6 - tku asi vo Ferrari nenájdeš! Tak či onak ako som povedal F1 už je iba vzorková séria pre automobilky. Škoda býval to špičkový šport.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

anonym01

Re: 2014 GP USA

Příspěvekod anonym01 » 05 listopad 2014 18:50

Šikovný ing dokáže technologii 1.6 čtyřválec přenést do 3.2 V8


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů