2015 GP Australia

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod René » 17 březen 2015 08:38

Jarek len 1994 to bol Benetton Ford nie Williams. No a dominancia Williamsu FW18 - Adrian Newey....aerodynamika, dobre nastaviteľné a hlavne spoľahlivé auto.
Úplne súhlasím že je prakticky nemožné dotiahnuť náskok konkurencie počas sezóny vďaka pravidlám a rozloženie síl je vopred dané...inak posledný riadok v prehľade dominancie sa môže kľudne skopírovať len prepísať rok na 2015...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 17 březen 2015 09:15

René, vycházel jsem z http://cs.wikipedia.org/wiki/Mistrovstv ... r%C5%AF_F1 a i údaj o počtu získaných bodů říká, že pohár konstruktérů získal Williams http://www.constructorsf1.com/clanky/f1-rok-1994-15.htm
Díky za doplnění důvodu dominance.
Možná by bylo zajímavéporovnání, s jakým náskokem týmy získaly Pohár konstruktérů a piloti titul mistra světa. Hodně by to napovědělo o zajímavosti či nudě jednotlivých sezón.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod René » 17 březen 2015 09:54

Vlastne áno, trochu mi prehľad pripomenul majstrovstvá jednotlivcov...potom je to v poriadku.

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 17 březen 2015 10:42

Když už René vzpomenul Neweyho, tak musím přispět také se svou troškou do mlýna. Mezi lety 1992 - 2013 což je 22 sezon existuje pouze 4-letá mezera 2005-2008, kdy u mistrovské stáje nepůsobil buď Adrian Newey nebo Ros Brawn. V té 4 leté mezeře řešil Newey odchod z McLarenu do Red Bullu a Brawn z Ferrari, přes rok volna, do Hondy alias Brawnu alias Mercedesu. Ročník 2014 bychom klidně mohli přičíst zásluhy také Brawnovi. Ptám se tedy. Vážně není F1 o lidech?

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod marec » 17 březen 2015 11:52

Jarek brutalna analyza :), zda sa ze je to presne tym kazdorocnym zosnurvanim pravidiel + chcel som doplnit ze Newey a Brawn/Byrne su ti ktory tu 20 rokov definovali aerodynamiku a stavbu auta. Ich kary dominovali ale to je v poriadku OK, ale ta dominancia je prilis velka a neda sa stiahnut z pricin ktore si pisal. Mna zaujal nazor ked ferrarko uzakalo pred mesiacom novu studiu. Niekto povedal ze OK tak to pustme tymto smerom, nech tie auta lepsie vyzeraju. Ale v tom je ten problem, ked im nechas nakoniec volne ruky, tak to ferrarko tak vyzerat nebude. Pridaju tam kopec aerodynamickych veci, trciacich blbosti a auto nebude pekne ale aerodynamicky a pritlakovo "efektivne". A Dennis jasne hovori, rovnake sasi, motory na to zabudnite, F1 ma byt o sutazi a vyvoji. Newey zas hovori ze vyvoj je brzdeny, tak sa v tom vyznajme. Uplne jednoduchy by bol zatazovy handicap, proste v Malajzii by mali Mercedesy zavazia a hotovo ....

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 18 březen 2015 10:39

Líbí se mi co napsal Tomáš. Cituji: "Vážně není F1 o lidech?"
Mám dlouhodobý názor, že vše je o lidech a ne o jedincích, kteří se i zde vyzdvihují. Jedná se o tým a souhru okolností že pracovali spolu, doplňovali se. Mohl bych zde uvést několik příkladů, kdy i vyzdvihovaní jedinci nedosáhli žádných úspěchů pokud neměli ty správné kolegy i když finančních zdrojů měli dostatek.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod Marek » 18 březen 2015 18:18

Mercedes nemůže za to, že umí. Je na ostatních je dohnat. Tak jako bylo "pokořeno" Ferrari a poté RedBull v dobách, kdy si se soupeři dělali co chtěli, tak i Mercedes jednou neodolá. Vše je o vývoji a ano samozřejmě i o LIDECH. Dlouhodobě si myslím, že F1 už nemá kam posunovat hranice, nelze vymýšlet stále nové a nové věci nebo ano? Kryté kola, osmikolky, náhon všech kol, čtyři přítlačná křídla, atd....ale to už by hraničilo s jinými závody.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod Marek » 18 březen 2015 18:20

Co mě teda překvapilo, jak ti mladí noví nezkušení kluci doslova deklasovali ty zkušené, že by dobrý ročník?
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 114
Registrován: 18 březen 2012 13:18

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod khaRel » 19 březen 2015 08:06

Marek píše:Mercedes nemůže za to, že umí. Je na ostatních je dohnat. Tak jako bylo "pokořeno" Ferrari a poté RedBull v dobách, kdy si se soupeři dělali co chtěli, tak i Mercedes jednou neodolá. Vše je o vývoji a ano samozřejmě i o LIDECH. Dlouhodobě si myslím, že F1 už nemá kam posunovat hranice, nelze vymýšlet stále nové a nové věci nebo ano? Kryté kola, osmikolky, náhon všech kol, čtyři přítlačná křídla, atd....ale to už by hraničilo s jinými závody.


Vždycky se lze někam posunout. Jenže to je otázka na regule. Vymyslet by se dalo ledasco, ale pokud musíš podle pravidel postavit auto, které nemá v oblasti xx mm před předním kolem nic, nos může být dlouhý tolik a tolik, křídlo musí splňovat to a tamto, motor může vypadat jen takhle... Tak nic moc nevymyslíš. Oproti tomu, už to tu někde v tlachárně zaznělo, třeba regule FIA WEC, vytrvalostních závodů, šly úplně jiným směrem. Zaměřily se na výkon a jeho distribuci a pak už jen omezili minimální výšku, hmotnost, velikost nádrže, brzd a celkové velikosti auta. A tadá, letos bude v královské kategorii startovat Audi, Porsche, Toyota a Nissan, každý s úplně jiným autem, a vřím, že si budou všichni parádně konkurovat. Jenže F1 chce, aby auta byla stejná. Což mě přivádí k myšlence, že společná šasi a motory jsou cestou, kterou si federace pro tento sport přeje. Rozdíly budou jen v barvě laku. Jenže to už pak není F1, ale jen další série stejných aut, která by v tomto případě byla jen nesmírně nákladná a zájem o ni by ztratili i nejzarytější fanoušci a sponzoři.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod marec » 22 březen 2015 18:43

Zaujimave je ako sa pise, ze Mercedes ma 1 sekundu na kolo a je v podstate hotovo.
Presne takto to bolo v 1998, Newey naslapal McLaren a postupne pocas sezony sa Ferrari dotiahlo.
Hakkinnen mal titul len pre neuveritelnu Schumacherovu smolu v Suzuke :)
Nemecko vypadlo z kalendara - nemecko so svojou ekonomikou, 80 milionovy narod, Vettelom, Rosbergom, Mercedesom - je stratove ?!
A Madarsko je v zisku ?
Neco tu smrdí pánové ...

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 23 březen 2015 18:32

... alebo niekto?
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod Marek » 24 březen 2015 08:12

...no ono můžete být 100 - milionový národ, ale když nechodí na závody lidi, je to k ničemu. Kdo to zaplatí - stát? Asi těžko. Proč, když nic nezíská. Něco jinýho je třeba trať v Kataru, kde klidně nemusí být ani jeden člověk a něco jinýho je to v Evropě. Bohužel je to tak. Klasické okruhy začnou mizet. V následující pětiletce pravděpodobně vzdá pořádání Monza, Maďarsko, začínám se bát i o Spa. Asie klepe na dveře čím dál víc, bohužel. Řešení vidím pouze v prodeji tratí právě asijským šejkům. Ti by mohli tyto tratě podržet, ale proč by to dělali, když simůžou vystavět svoje a moderní, je to těžké.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 114
Registrován: 18 březen 2012 13:18

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod khaRel » 24 březen 2015 10:21

No ono jen uspořádat VC nestojí zas tak moc, a spousta lidí, třeba traťoví maršálové a tak, to klidně budou dělat i zadarmo. Ale pokud si série řekne o zajištění toho a onoho, plus navíc neskutečné cifry za pořádání (pokud se petu, tak mě opravte, ale mám za to, že kdybych chtěl F1 u sebe na dvorku, tak mě to bude stát nemalé poplatky pro FIA, sdružení F1, B.Ecc a podobně), tak pak stojí i vstupenka moc. A za ty prachy si to nikdo nekoupí. To je podle mě případ GER a HUN- maďarská vstupenka je levnější, a to právě o tolik, kde by se dalo ušetřit. F1 je sice královna motorsportu, ale nejvíc na ní stojí reklama a další byrokracie. Bohužel to není jen o závodění, motorech, karbonu, pneumatikách a benzínu...

Turco
Příspěvky: 795
Registrován: 06 červenec 2009 13:54
Bydliště: Humenné

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod Turco » 24 březen 2015 11:41

ono je to už dávno nie o športe ako takom ale hlavne o biznise a čím ďalej tým viac sa na tom nabaľujú tí čo s motošportom nemajú nič spoločné a preto to z roka na rok zabaľujú v F1 európsky prevádzkovatelia starých tradičných tratí, v krajinách kde tento šport vznikal a má tradíciu to už takto jednoducho nemôže fungovať, francúzi to zabalili už dávno, angličania sa držia zubami nechtami,nemci to nateraz ukončili a na rade sú taliani tak uvidíme kde to všetko skončí ale ak sa to bude uberať terajšou cestou tak tomu nedávam veľkú nádej

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2015 GP Australia

Příspěvekod marec » 24 březen 2015 14:00

Dufam ze sa to cele preklopi do Azie a potom teamy povedia "investorom" F1 :
Chlapci nechajte si cely kalendar s 25 pretekmi v azii, my si zakladame novu europsku seriu, vraciame sa ku korenom - nazdar.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů