Stránka 1 z 3
2015 GP Australia
Napsal: 14 březen 2015 11:54
od marec
Po dnesnej kvalifikacii je zda sa vsetko jasne (či?).
Ukazuje sa, ze Hamiltonov odchod od McLarena bol stastny krok, vtedy si vela ludi tukalo na celo.
Historia pozna vela takychto stastnych prestupov ale aj presne opacnych, takto to chodi ...
Medzi tie stastne patril Vettelov prechod k Ferrari a nestastne Alonsov prechod k McLarenu zda sa ....
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 14 březen 2015 19:06
od Umberto
Nevíte někdo kde by se dal sledovat na internetu závod?
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 14 březen 2015 19:41
od anonym01
Ještě bych nepsal pro koho byl přestup šťastný a pro koho nešťastný.
Vše ukáže čas.
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 14 březen 2015 19:45
od enzo66
Umberto píše:Nevíte někdo kde by se dal sledovat na internetu závod?
www.vipboxtv.coDej si Link1 - nejlepší
Radek
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 14 březen 2015 22:42
od Henrich Sobotka
skús tu umberto možno to bude zaujímavejšie:
http://www.obeczavod.sk/
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 15 březen 2015 11:19
od Jirka
Po závodě jsem si říkal, že byla škoda vstávat tak brzo a koukat na to na netu.
Z 20 vozů 2 nenastoupily do kvalifikace, 1 nestartoval kvůli zranění pilota (to by mne zajímalo, co mu tak hrozného bylo) a 2 se rozpadly cestou na start. Jen 15 odstartovavších vozů - hodně velká bída. A celý závod jen jedna hrozná nuda, režisér měl problém najít 2 vozy blízko sebe kde by byl aspoň náznak nějaké akce.
Ještě že jsem si tu placenou televizi nepořídil
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 15 březen 2015 11:34
od Umberto
Henkie díky, po dnešní velké ceně je to rozhodně zajímavější, souhlasím s Jirkou absolutní nuda.
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 15 březen 2015 12:43
od frydek665
Těžko někdo mohl očekávat něco jiného. Pravidla se moc neměnila a tak bylo dost pravděpodobné, že rozložení sil bude podobné tomu z konce loňského roku. Ferrari se zvedlo, překvapil mě Sauber a především Nasr. Red Bull nic moc...
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 15 březen 2015 13:40
od Henrich Sobotka
Umberto niet za čo. Ja som nevstával lebo som tušil, že to bude prúser! Tak toto je spôsob ako F1 zatraktívniť! Namiesto 30 vozov, ktoré by bojovali už v kvalifikácii o to aby sa vôbec dostali na rošt tu máme 15 vozov! Nebyť "spoľahlivej" Hondy by sa každý, kto došiel, dostal na body. BEcc si proste génius! Ja byť Tebou zdvihnem poplatky do takej výšky aby to mohli jazdiť len dve max štyri stajne mali by tam päť až desať vozov a bolo by po probléme. A namiesto tradičných veľkých cien budú súkromné po vzore Bahrainu a Soči! Myslím, že BEcc je škoda pre F1! Ty by si mal ísť riadiť nejaký ozbrojený konflikt najlepšie ten na UA, tak by si zdvihol ceny zbraní, paliva a vôbec možnosti zučastniť sa bojovať, že by nemal kto a zavládol by celosvetový mier!!!
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 15 březen 2015 13:48
od marec
Ja dodam nieco z mozno odobneho sudka.
Ako normalni dospeli chlapi mi tam pridu len dvaja - Button a Alonso.
Vsetci ostatni mi vyzorom pridu ako playstation deti.
Tito "borci" necitia strkovu zonu, pruser, riziko, hranicu smrti ......
Toto je tiez zasluha "investorov" a majitelov F1.
Bernie je dnes uz len trapna figurka.
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 16 březen 2015 00:22
od mustang51
alonso bol svojho casu najmladsi majster sveta...tolko k playstation detom.
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 16 březen 2015 08:54
od 11111
Souhlasím s Jirkou i když v mém případě je situace krapet odlišná. Sportovní kanály nemám v místě kde bydlím přístupné a investice do satelitu plus platit měsíčně... Tak to raději investuji peníze jinam.
Dovolím si nesouhlasit s Marcem. Každý dobrý pilot musí být playstation dítě. Dokud budou nastavená pravidla o omezení testů na dráze, nelze bez playstation dětí vyvíjet vůz. Zpětná vazba pilota je stále důležitá nevyjímaje té ze simulátoru.
Dle mého názoru McLaren doplácí na politickou hru, kterou rozjel s jinými v minulosti proti Ferrari. Znal slabinu Ferrari v softwar-ovém zařízení a tak se měnila pravidla pod záminkou nákladů. Po odchodu Mercedesu o značnou část know-how přišli...
A Mercedes? To není jen motorem, získává v každé časti okruhu náskok cca. 0,3s a to při ztrátě na TOP Speed až 10km
Dle mého názoru se jedná jednoznačně jednu ze tří klíčových oblastí (nebo všech společně). Aerodynamika, distribuce a shromažďování energií a mechanická podpora stability podvozku ať už je na jakémkoliv principu. Mercedes má neuvěřitelně stabilní vůz a to je víc než jen surový výkon.
Z mého pohledu je problém v nemožnosti testovat a nesmyslných žetonech. V minulosti jsme viděli dotahování se na soupeře v průběhu sezóny, ale v sezónách plných omezení bude možné sledovat pouze dominanci jednoho týmu s nadějí, že se jednou splete, či mu ukradnou plány vozu
Ale potom to bude opět dominance jednoho týmu, jen jiného...
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 16 březen 2015 10:00
od marec
Myslim ze prvy krat, co dominovala jedna stajna cely rok bol 1988 tusim a odvtedy s vynimkami existovali vozy, ktore drtili konkurenciu. Podla mna je to mnozstvom elektroniky a vysokym stupnom aerodynamiky a F1 sa uz z toho nikdy nevyhrabe. Zamotali sa sami do seba a krutia sa dokola - jak sa hovori, dobre uz bolo. Chlapci nehovorte mi, ze ked si niekto zoderie ruku v Monaku od riadiacej paky, leti do zakruty s pocitom ze tam moze zahucat ked sa nieco po.... a na druhej strane si tukaju prstami rychlosti hore dole, vedia ze sa im nic nestane a co viac, ked zakrutu nedaju, necaka ich trest ale po asfalte sa vratia spat - nie je to rozdiel medzi skutocnymi chlapmi a deckami ?
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 16 březen 2015 14:11
od 11111
Dole uvedená statistika říká ano. Je to ale jen statistika. Navíc statistika pohárů konstruktérů. Mistrovské tituly v pár případech patřily pilotovi s jinou značkou.
Snažil jsem se vzpomenout na hlavní důvody dominance týmů, ale je fakt že některé důvody dodnes neznám.
To hlavní ale bylo to, že počáteční dominanci Willamsu a Mclarenu v letech 1996-1999, nebo Renaultu 2005-2006 Ferrari stahovalo a sezóna nebyla nezajímavá. Nikdo je neomezoval žetóny či nemožností testovat na dráze.
Dominanci McLarenu v létech 1988-1991 nikdo neohrožoval, protože konkurence McLarenu prodělávala dětské bolesti při přechodu z voštinových karoséríí na uhlíkové vlákno, tak jako McLaren do sezóny 1988. Nikdo je ale ve vývoji neomezoval.
V kontrastu s tím se dnes nemůže výrobce motorů rozhodnout postavit zcela jiný motor a dohnat konkurenci. Nemůže vyvinout novou převodovku, nemůže postavit jiný vůz. Omezení na co jen šáhnou, přičemž hledání drobných rezerv je mnohonásobně dražší než komplexní přestavba.
Jestli jsme byli v minulosti svědkové dlouhodobého dohánění náskoku konkurence bez omezení nesmyslnými žetóny, dnes pomůže pouze změna pravidel nebo dvojnásobný časový úsek pro zbytečné žetóny a zbytečná omezení a to je podle mě stupidní.
1988-1991 Mclaren - první aplikoval karbonové šasí = tajemství úspěchu. Konkurence začala aplikovat totéž.
1992-1994 Williams - první dotáhl do dokonalosti systém řízení aktivního podvozku. Řešení bylo zakázáno, nikdo jej nedokázal do zákazu napodobit.
1995 Benetton - nikdy neprokázané řízení aktivního podvozku.
1996-1997 Williams - neznám důvod dominance
1998 Mclaren - použití zdraví škodlivého prvku Borium v motoru (hlavně kliková hřídel), pro rok 1999 nebo 2000 zakázáno.
1999-2004 Ferrari - vlastní testovací dráha, jako první výrobce motorů otevřel úhel sevření válců vidlicového motoru do 90 stupňů.
2005-2006 Renault - hmotnostní tlumiče, v roce 2006 zakázané
2007-2008 Ferrari - vlastní testovací dráha, konec dominance změnou pravidel
2009 Brawn GP - dvojitý difusor zákaz pro rok 2010.
2010-2013 Red Bull - foukané difusory, ohebné aerodynamické prvky. Zákaz a zpřísněná měření pro rok 2014.
2014-??? Mercedes - neznám důvod dominance
F1 musí udělat poslední krok ke stupiditě. Zavést možnost patentování vynálezu/řešení, které by konkurence nesměla používat po dobu platnosti patentu. Zpracování přihlášky vynálezu si zpoplatní Bernie, malé týmy na to nebudou mít a velké to přestane bavit.
Jak se s tím popere Honda, když nesměla/nesmí testovat ve voze a test na stolici se ukazuje jako neadekvátní? Nezdá se mi, že by Bernie měl zájem o nové týmy a výrobce motorů, vždyť toto musí jakéhokoliv potencionálního dodavatele jen odradit.
1988 McLaren Honda
1989 McLaren Honda
1990 McLaren Honda
1991 McLaren Honda
1992 Williams Renault
1993 Williams Renault
1994 Williams Renault
1995 Benetton Renault
1996 Williams Renault
1997 Williams Renault
1998 McLaren Mercedes
1999 Ferrari Ferrari
2000 Ferrari Ferrari
2001 Ferrari Ferrari
2002 Ferrari Ferrari
2003 Ferrari Ferrari
2004 Ferrari Ferrari
2005 Renault Renault
2006 Renault Renault
2007 Ferrari Ferrari
2008 Ferrari Ferrari
2009 Brawn GP Mercedes
2010 RedBull Renault
2011 RedBull Renault
2012 RedBull Renault
2013 RedBull Renault
2014 Mercedes Mercedes
Re: 2015 GP Australia
Napsal: 16 březen 2015 20:01
od 11111
Další staříkova moudrost
Do technický pravidel ji dal kdo jiný než Max
Článek 2.5 technických pravidel. Ten obecně říká, že pokud někdo přijde s technologií nebo procesem, které nejsou výslovně uvedené v technických pravidlech, ale současně jsou přípustné podle názoru technického oddělení FIA, pak je možné je využívat do konce sezóny. Poté komise FIA projedná, zda mají nějakou přidanou hodnotu pro F1 nebo je zakáže.
Takže za dobrou práci (i když to není v rozporu s pravidly) jim (Mercedesu) něco zakážeme. Ne že by jsme povolili všem vývoj bez přihlouplých žetonů, ale zákazem je srovnáme na jednu úroveň. Opravdu motivační prvek. Myslím že bratrům Pospíšilovým měli sebrat řídítka, jelikož nepřinášeli žádnou přidanou hodnotu kolové