2016 GP Španělska

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 303
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod Kašpi » 16 květen 2016 20:40

No já od poloviny sezóny přestoupil do školy, ale to je jedno. Jirka už byl o pár tříd nade mnou, že Jirko?
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod frydek665 » 16 květen 2016 20:49

Já si sezóny 88 a 89 pamatuju velmi dobře, to už jsem měl po vojně a oba ty roky jsem navštívil Velkou cenu Maďarska. No ještě dnes mám z roku 1988 a dominance McLarenů hrůzu (páč jsem fandil někomu úplně jinému). Ale například dominance jedné stáje mi v letech 2002 a 2004 až tolik nevadila :P .

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 303
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod Kašpi » 16 květen 2016 21:25

Dlouhodobá dominance nikdy není dobrá, ale je to fakt, který musíme akceptovat. Na období 2000 až 2005 a 2010 až 2014 nevzpomínám rád.

Dobrý článek čtu na F1sports.cz, kde Jos říká: Max si to zasloužil.
Jistě, zasloužil.
Chtěl bych ale slyšet od kteréhokoliv otce kteréhokoliv jiného závodníka ze startovního pole: Ten můj? Ne, ten rozhodně ne. Ten si to nezaslouží.
Nevíte kolik to tak může stát, dostat kluka do sedačky Red bullu a komu všemu se musí vlézt do přízně?
Max má talent, ne že ne. Když bude ve správný čas na správném místě, může být i desetinásobným šampionem.
Ale celá GP Španělska na mne působí dojmem, jako by si ji Jos od Bernieho objednal. U fota s pohárem chybí snad už jen ta cenovka.

Každopádně je fajn, že po dlouhé době vyhrál někdo jiný než Mercedes, ať už jakkoliv.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

anonym01

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod anonym01 » 17 květen 2016 06:37

Zajímalo by mě jak by si stáje vedli, když by měli neomezeně paliva. U Ferrari se mi zdá vždy ke konci závodu stagnace. Mohlo by to být způsobeno šetřením paliva?

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod marec » 17 květen 2016 13:18

Maju ho dvihnut alebo maju to nezmyselne blokovanie paliva zrusit neviete ?
M.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 687
Registrován: 07 říjen 2003 16:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod Jirka » 19 květen 2016 18:40

Kašpi píše:No já od poloviny sezóny přestoupil do školy, ale to je jedno. Jirka už byl o pár tříd nade mnou, že Jirko?

Já jsem konec sezóny 1989 nestihl, protože jsem musel po vejšce nastoupit na vojnu :). Ale proti dominanci McLarenu v v této sezóně jsou poslední sezóny ještě dost dobré :D
frydek665 píše:Jen Jirko malá připomínečka. Kimi Verstappena nemohl dojet pomocí DRS. Dojet jej musel díky rychlosti svého vozu a díky svým jezdeckým schopnostem. DRS mu mělo umožnit až samotné předjetí. A to se nestalo...

Já to myslel tak, že se ani díky DRS v době, kdy na Verstappena ztrácel méně než vteřinu, nedokázal dotáhnout k němu tak blízko, aby ho na rovince v DRS zóně předjel. Prostě v zatáčkách byl Red Bull lepší, a co získal Raikkonen díky DRS na rovince tak během následujícího kola v zatáčkách opět ztratil.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod marec » 21 květen 2016 08:55

Neviete v akom stave mal Kimi gumy :idea:
Kvoli gumam to neskusal, cakal len na chybu.
F1 ovplyvnuje chory nastaveny system setrenia guma a paliva.
Dnes nawww.f1.sk pisu o Honde ktora kvôli dalsiemu nezmyslu - zetonom - nemoze ist hore.
Vedenie F1 su banditi.
Nikde som stale necital ako Marko dakuje Renaultu za skvely motor.
2 posledne roky na nich hadzali spinu kde sa len dalo.
Renault im mal stopnut motory po takom pospineni mena.

anonym01

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod anonym01 » 21 květen 2016 10:09

Gumy mel Kimi o kolo novější než Max.
Marec, kdo vi jaké jsou vztahy mezi Plechovkama a Renautem vztahy. Obvzlašť když použili pro motor nazev Tag-Heuer.
Na druhou stranu Renault Plechovkaře potřebuje, když je jeho team na chvostu pole.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod marec » 21 květen 2016 18:07

Josefe o tomto stave gum som pisal :
http://www.f1.sk/clanok60472-Schopnost_ ... dujuca.htm

anonym01

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod anonym01 » 23 květen 2016 04:53

Článek je čistá spekulace. Založená na tom, že v pátek bylo pořadí takové a v sobotu makové.
Ve výsledku hodně složitý system. Kdy by museli přesně vědět kdy za nimi přijdou komisaři.
A ještě jedna věc, která tuto spekulaci vyvrací. Podhuštěné pneu zvyšuje spotřebu.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 687
Registrován: 07 říjen 2003 16:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod Jirka » 23 květen 2016 18:44

A jedna věc, která spekulaci potvrzuje - u mírně podhuštěných pneu se zvětší styčná plocha pneumatiky s vozovkou. Potom pneu dokáže v zatáčkách přenést větší boční sílu - vůz může jet v zatáčce rychleji :).

A o tom, kdy se měří tlak týmy přeci vědí moc dobře :).

anonym01

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod anonym01 » 24 květen 2016 09:19

Takže oni spočítaj, že když ji zahřejou na teplotu tu a tu, že dosahnou tlaku dle normy. A pak když jedou tak se pneu ochladi a tlak klesne?
Pokud vim během jizdy se pneu zahřívá a tlak stoupá :?:

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod marec » 26 květen 2016 07:40

Josefe nic v zlom ale tuto sa pise, ze nizsi tlak je vyhodnejsi :)
http://www.f1.sk/clanok60511-V_Renaulte ... tikach.htm

anonym01

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod anonym01 » 26 květen 2016 10:48

Mě fascinuje to když pišou tlak 19,5 PSI (1,45 bar), že je ohromný tlak a 17 PSI (1,3 bar) je akorát. Rozdil ani ne 0,2 bar.
Pri zahřátí klasické pneu se tlak zvýší o vic jak 1bar.
Tak ted bych rád veděl jak se s tim perou.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 687
Registrován: 07 říjen 2003 16:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 2016 GP Španělska

Příspěvekod Jirka » 27 květen 2016 23:02

Nechci tedy nikoho urazit, ale myslím si, že o problematice pneu nevíš vůbec nic. Zapomínáš na to, že u klasické pneu tlak měříš u studené pneumatiky a pneumatiky jsou konstruovány na vyšší tlaky, kdežto u F1 se tlak měří u předehřátých pneumatik před startem, takže rozdíl v tlacích pak není tak velký.

U nízkotlakých závodních pneu je zvýšení tlaku o 0,15 barr dost zásadní. Pokud je tlak v pneu stanovený výrobcem příliš vysoký, pak po zahřátí tlak ještě stoupne a pneumatiky ztvrdnou, ztratí přilnavost atd. Je samozřejmé, že týmy chtějí takovou hodnotu tlaku v pneu, která by při měření byla o něco nižší než ideální a při zahřátí na maximum o něco vyšší než ideální. Dnes podle toho co se píše, jsou tlaky v pneu stanovené výrobcem nad ideálními tlaky pro pneumatiku, takže ta potom nemůže podávat maximální výkon a vozy se více potýkají s nedostakem přilnavosti a tými je nedokáží zahřát na ideální teplotu.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti