Adrian Newey, ktorý bol hlavným návrhárom modelu Williams FW16, počas minulého týždňa uverejnil novú autobiografiu, v ktorej poskytol ďalší pohľad na nehodu a okolnosti s tým súvisiace.
Podľa Neweyho Williams spočiatku predpokladal, že nehoda bola zapríčinená chybou riadiacej tyče, ktorá si na Sennovom aute prešla viacerými úpravami. Názor zmenil po detailnom prezretí palubného záznamu z auta Michaela Schumachera, ktorý bol v tesnom závese za Sennom, keď stratil kontrolu nad svojím monopostom. Zo záberov bolo jasne vidieť, že auto spočiatku stratilo trakciu v zadnej časti namiesto prednej, čo by súviselo s poruchou riadenia.
Newey navrhol plány na premiestnenie riadiacej tyče a zníženie jej priemeru v určitom bode. Po nehode Williams uskutočnil testy tohto mechanizmu a zistil, že napriek zúženému priemeru a únavovej trhline sa riadiaca tyč zdala byť plne funkčná.
Napriek tomu Newey aj naďalej tvrdí, že sa cíti byť vinný za Brazílčanovu smrť. „Bol som jedným z popredných predstaviteľov v tíme, ktorý navrhol auto, v ktorom bol zabitý veľký muž,“ uviedol Newey, ktorého slová cituje portál f1fanatic.co.uk. „Bez ohľadu na to, či riadiaca tyč spôsobila nehodu alebo nie, nemôžeme zaprieť fakt, že to bol zlý návrh, ktorý sa nikdy nemal dostať do auta.“
Sennovi sa v prvých dvoch pretekoch sezóny 1994 bodovať nepodarilo, čo zapríčinila najmä nízka konkurencieschopnosť monopostu FW16. V snahe získať stratené body tlačil na to až príliš a výsledkom bola už spomínaná nehoda. „Cítim sa byť vinný nie preto, že by porucha riadiacej tyče spôsobila nehodu, pretože si to nemyslím, ale kvôli tomu, že som pokazil aerodynamiku auta. Nezvládol som prechod aktívneho zavesenia späť na pasívne a navrhol som auto, ktoré bolo aerodynamicky nestabilné, čo spôsobilo, že auto bolo ťažko ovládateľné aj pre samotného Ayrtona,“ poznamenal Newey.
https://f1.sk/clanok/67197-newey-sa-cit ... nnovu-smrt