Ferrari 158 /Forum Team/ 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Ferrari 158 /Forum Team/ 1:24

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 22 srpen 2009 21:33

Bohužel stavba předchozího doutníčku skončila neslavně a tak, než mi přijde nový výtisk Ferrárka 1512, jsem šmikl právě do tohodle kousku...
Jedná se o vůz B.Bonduranta ze závodu v USA 1965 - poslední nasazení tohoto typu.

Nějaké info o týmu Ferrari, který je jedním z nejůspěšnějších týmů celé histrorie http://f1-facts.com/overview/company/Enzo_Ferrari

Popis vystřihovánky:
Název modelu: Ferrari 158 US GP 1965
Vydavatel: PKAA
Autor modelu:ForumTeam
Rozsah 2xA4 dílů vystřihovánka + 2x A4 návodné kresby a psaného návodu
Počet dílů: 103 číslovaných (zvlášť díly podložené bílou a černou barvou) + nepapírové díly značené písmeny
Obrázek

Stavbu jsem opět zahájil trupem doutníčku... Konstrukce je stejná jako u Ferrari 1512, takže jsem jej stavěl více méně z paměti...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Stavba jde jina bohužel velice pomalu, trápí mě totiž nateklé levé oko, patrně za to může nějaká muška či včela :( Nebo něco jiného? 8)
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 23 srpen 2009 10:29

Hlavně to prosím schovávej před zvědavými mladšími příbuznými, škoda kvalitní práce a promrhaného času a do stejné řeky snad dvakrát nevstoupíš. :wink:
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 23 srpen 2009 20:32

Budu se snažit :D

Další prací na formulce byl kokpit pilota:
Volant jsem udělal klasicky s "imitací kůže" pomocí cigaretového papírku a dratku
Obrázek Obrázek Obrázek

A snad nejhorší a nejdůležitější prací na celém trupu je vlepení kokpitu do těla doutníku:
Obrázek Obrázek Obrázek
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 24 srpen 2009 06:29

Zdenku, na sedačce jsou rysky ohybu kůže, mezi ně můžeš nanést štětečkem herkules, jeden den liché, druhý sudé a přetřít Revellkou matt8. Hodně tím kokpit získá.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 24 srpen 2009 09:45

Něco podobného plánuji u svého Brabhamu a právě jsem nevěděl jestli to udělat takle herkulesem a nebo se pokusit to ztvárnit pomocí kapesníčku.

Jinak Zdeňku pěkná čistá práce.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 24 srpen 2009 10:01

Mám to na modelech v tématu "stavba trochu jinak"...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Příspěvekod bernie » 02 září 2009 10:07

Tomáš B. píše:Něco podobného plánuji u svého Brabhamu a právě jsem nevěděl jestli to udělat takle herkulesem a nebo se pokusit to ztvárnit pomocí kapesníčku.

Jinak Zdeňku pěkná čistá práce.


Kapesníček? Ale fuj!
Ten má přeci strukturu tak pro pytlovinu. Čírou náhodou jsem vyhrabal kostlivce ze skříně a začal do něj dloubat vařečkou, takže návod zní:

- ofotit díl vystříhovánky
- rozřezat sedačku podle lemů /švů
- jednotlivé dílky potrápit na dlani párátkem, špejlí, špendlíkem, jako když se bombíruje
- lepit na sedačku na tupo a nebát se při dosedání po krajích vytvořit drapéru /jde to dobře
. slepenou sedačku doporučím přetřít fixativem a následně místy natupovat některá místa lakem
- samozřejmě to chce před lepením mít přihradovou kostru sedačky, do které se to bude lépe vkládat a tvářet s ohledem, kde měl Bandini lopatky a kde elipsovitá zakončení :)

Co, jak, proč .... nechť je předmětem individuálního experimentování, ale určitě budete výsledkem velmi mile překvapeni. Jen mějte na paměti, že se nejednalo o vrstvu, jakou měly odhlučněné dveře technického náměstka z osmdesátých let minulého století.

Ciao

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Příspěvekod bernie » 02 září 2009 21:52

....a trocha praxe
Obrázek

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 12:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 05 září 2009 09:57

Tak tohle fakt můžu, díky bernie .-)
Klidně i houšť.....

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 26 září 2009 18:54

Abych pravdu řekl, tak jsem tentokrát nějaký tunning sedačky neřešil... Snad přiště 8)

Drobátko jsem ale popojel s formulkou:
Obrázek

Mimo to jsem stihl ještě navštívit tuning salon 2009 v Brně, kde jsem obdivoval jak krásné vozy, tak hlavně krásné šlečny... 8)

Obrázek
... to víte, se sešti rukama se lepí jedna bášeň... :!: :D
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 28 září 2009 21:55

Přes prodloužený víken se nám podařilo spatlat každému jedno kolečko... Kde se ale vzalo to čtvrté? Uhodne někdo?

Jedinou úpravou byly matička od Draf Model... Laserem pálený vzorek už je klasika 8)
Obrázek
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 04 říjen 2009 17:31

Začal jsem stavbu, snad nejhezčího úseku každého "doutníčku" a to samotným agregátem...
Obrázek Obrázek
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 10 říjen 2009 11:18

Těch válečků, trubiček a koleček :evil: :evil: :twisted:
Obrázek Obrázek
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3145
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 10 říjen 2009 11:43

Zdendo. U brzdového třmenu by bylo dobré ten výřez udělat stejně široký, neli nějakou tu desetinku širší, než je tloušťka brzdového kotouče. Pak dosáhneš toho, že budeš moci brzdový třmen nasunout téměř na doraz na kotouč a bude v poloze v jaké by měl vlastně být. Takto by ve skutečnosti neměl ani nějak šanci pořádně brzdit. Takto to vypadá že je jen a pouze na obvodu kotouče.

Na této fotce by osazení brzdového třmenu mohlo být docela patrné.

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 10 říjen 2009 11:49

Aha, zkusím ještě poladit, díky... 8)
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti

cron