Lotus 49 Jim Clark, Dutch GP 1967

Úpravy a doplňky k jednotlivým modelům. Ctěte zásadu, co nový model to nové téma.
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 Jim Clark, Dutch GP 1967

Příspěvekod 11111 » 13 duben 2010 19:23

Ramena náprav a potrubí z plastových kulatinek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 14 duben 2010 18:21

Tvá vlákna jsou úplně o něčem jiném, než vlákna jiná. Kromě tebe tady nikdo nic nepíše, možná jsou ostatní v šoku :lol:
Hodně věcí vysvětluješ, ale třeba o konstrukci náprav pomocí plastových kulatinek tady moc slov nepadlo. Firmu si můžeme přečíst na obale, ale kontakt na e-shop nebo kamenný obchod by určitě všichni (včetně mě) přivítali.
Čím kulatiny slepuješ a jak je tvaruješ? Hodně věcí se dá vyzkoušet, jestli to jde lepit sekunďákem a tvarovat nad zapalovačem, ale když se pochlubíš tak ubude metod pokus-omyl :wink:
Taky jsem zvědavý, jak budeš připeňovat kolo s tou pohyblivou částí nápravy na zbytek nápravy.
Díky za odpovědi. Vy ostatní, nebojte se reagovat.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Woodstock
Příspěvky: 7
Registrován: 18 červen 2008 13:17

Příspěvekod Woodstock » 14 duben 2010 19:07

no, tenhle materiál mě taky zaujal a stopro ho využiju. Koupit se dá zde http://www.mpjet.com v příslušné sekci "profily polystyrenové" a dodání bleskové včera objednáno, dnes dodáno.

Jinak je to klasický materiál co na plasťáky, tvarovat nad plamenem, ale chce to trochu cviku. A lepí se to třeba vteřiňákem nebo lepidlem na plasty, dá se to skvěle barvit modelářskýma barvama, parádně se to dá upravovat (pilníčkem atd.) prostě materiál jako stvořený na různý trubky apod.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 duben 2010 21:42

Ahoj Tomáši a díky za upozornění. Některé věci beru jako samozřejmé a tak se ptejte, rád odpovím.
V případě kontaktu odkud jsem materiál koupil jsem ale tajemný nebyl :) , jen jsem asi nevhodně uvedl kontakt http://modelymodra.inshop.cz/inshop/ již dříve v tomto vláknu a nevšiml sis jej.
Tvaruji je prostým ohnutím okolo špendlíku, ocelové kulatinky dle požadovaného rádiusu v zakřivení dané trubky. Někdy ale je zapotřebí trochu tepla, třeba nad zapalovačem. Důvod proč se příliš nerozepisuji je prostý. Jsem začátečník v tomto způsobu řešení náprav a zatím se učím :)
Pohyblivé kola budu připevňovat klasickým způsobem neboť část kam těhlice přijde uchytit je papírová.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 14 duben 2010 22:31

Ano máš pravdu, jsem slepý. Přitom jsem to nedávno četl, ale nezapamatoval jsem si to. No vidím to tak, že si tyčinky taky brzo zakoupím :)
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 duben 2010 21:22

Jemně jsem bombírování kol přebrousil za účelem chycení základního tvaru a nachystal na druhou finální vrstvu tmelu. Brousím pomocí utržků smirkového plátna.
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 24 duben 2010 20:19

Pomocí gelového sekundového lepidla jsem přilepil miniaturní plastové kolínka (natřené barvou ocele a hliniku o Revellu) v olejovém a vodním čerpadle, tyč řazení, expanzní nádržku, výfuky a jiné...
Drobné nedostatky budu muset opět retušovat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 25 duben 2010 11:24

Po dokonalém zaschnutí lepïdla jsem upravil tvar výfukového potrubí a přilepil imitaci upevnění výfuků k držákům. Použil jsem pružinový drát z Gufera. Na závěr jsem přilepil rám na víko převodovky.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 17 květen 2010 16:20

Vůz projel lakovnou, 1-3 měsíce nechám olejo-syntetický Chatolak zrát, mezitím se budu věnovat motorům, nebo jiným vozům.
Na voze už vzniká malý "hrb" mezi kryty uchycení horních ramen náprav. Lesklý lak mi pomůže odhalit nedostatky.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 květen 2010 15:30

Motor jsem vybavil kabeláží a před osazením nápravami jsem jej stříkl matným akrylátovým lakem ve spreji.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 21 květen 2010 14:22

Pohonnou jednotku jsem osadil základními prvky zavěšení kol. Spoustu věcí jak tlumiče, dvě vzpěry a kardan ještě chybí spolu s maticemi od Davida. Tyto části jsem se rozhodl dodělat až po dotažení všech čtyř motorů do této fáze.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Přední náprava je již dokončena.

Obrázek

Nechám teď toto vlákno na 3-6 měsíců odpočinout. Záleží jak se bude dařit na ostatních modelech.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 07 listopad 2010 16:38

Model dostal závěrečný nástřik olejo-syntetickým lakem. Po vytvrzení laku modely přebrousím jemným smirkem zrnitosti 400-500 a modely oblepím původní vystřihovánkou.

Obrázek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 30 prosinec 2010 12:51

Na disky jsem použil Alu-fix folii z doporučení Aleše, modeláře pod nickem Ali. Musím říci že se s ní dobře pracovalo... a tak jsem z ní vyrobil i zpětná zrcátka.

Obrázek

a tak jsem z ní vyrobil i zpětná zrcátka. Sedačku jsem použil nové konstrukce z L49B MKII a na trupu vozu lze vidět stín nepatrného hrbu vytvořený pomocí asi 1mm vysoké vrstvy tmelu.

Obrázek

Takto rozpracovaný model budu retušovat.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 02 duben 2011 07:56

Vůz po retuši s upevněnými nápravami.
Obrázek

Kola jsem po retuši oblepil běhounem a zase poškodil jemným smirkovým plátnem P500A ve snaze napodobit opotřebení.
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 17 duben 2011 15:51

Přidal jsem pár drobností, zaretušuji hrany a modely půjdou do lakovny :D Nejdřive jen na základ Balakrylem.

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů