Ferrari F2007

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 14 červen 2011 13:51

silk píše:Obrázek

Nejvíce jsem se zapotil při přemýšlení nad díly č. 217 a 218. V návodné kresbě jsou znázorněny tak, že díl 217 je levý a díl 218 pravý. V psaném návodu to Tomáš Babor uvádí přesně naopak. Nechal jsem to tedy na mou improvizaci až při kompletování zadního zavěšení k převodovce, nějak to tam snad dostanu metodou pokusu vyzkoušet oba díly na levé i pravé straně. Jen mi pořád nedocházelo, kam přijdou nalepit ty konce (zeleně vyznačeno), v převodovce totiž už žádný další průřez pro ně není. Další záhadná věc byla natvarování těchto dílů.
Nakonec jsem došel k závěru, že bude nejlepší dát díl 217 na pravou stranu a 218 na levou stranu závesů, více to pasovalo a ty konce, jelikož šly směrem nahoru, jsem musel ohnout směrem k převodovce a zasunul spolu se horními závesy 203 a 208 do jednoho výřezu (žlutě), který jsem musel zvětšit, aby se tam vešly oba díly, konkrétně do znázorněného dílu 216 díl zavěšení 203 + 218.

Byla to ale improvizace a někomu jinému to může pasovat třeba opačně. Proto bych se rád zeptal autora samotného, jak to vlastně bylo myšleno?


Toto byla problematická část při betatestu, je docela dost možné, že jsem to tam spletl. Bohužel by to nebylo porvé :oops: Na další model si dám více času a budu se snažit takové chyby neopakovat.

Jinak tvá práce je opravdu bravurní. Jen bych rád viděl trochu více fotek a pořádně ostrých, ať se můžu pokochat.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Karel
Příspěvky: 44
Registrován: 08 březen 2010 17:34

Příspěvekod Karel » 14 červen 2011 14:19

Ahoj *silk* ...předem bych rád pochválil model; vypadá opravdu skvostně :wink: . A teď k dílu 217 a 218. Tvé označení L a P (berem-li v úvahu pohled ze zádi vozu směrem k přídi) je chybné. Díval jsem se a mělo by to podle všeho být naopak. Zkoušel sem najít správné věty, jak ti popsat, jak má díl vypadat, a jak byl zamýšlen. Ale vyšel mi z toho akorát nesrozumitelný paskvil. Proto přikládám obrázek, který snad vydá za vše.

Obrázek
Zadní náprava byl pro mě velký oříšek. Nevěděl jsem přesně jak vypadá, a proto jsem ji udělal dle jednoho modelu. Dneska zjišťuji, když dělám F2008, že i náprava F2007 měla být udělaná jiným zpusobem. Osa kol má být správně schovaná v dílu 217 a 218, jak je to i vidět na jednom tvém obrázku. Ale na modelu to bylo, jak je to na obrázku. Ta strana dílu, ve které má být vytvarován jakýsi *žlábek*...tak ta přijde *všoupnout pod osu. A ten ocásek dílu stačí přilepit na tupo na výřezek v diffuseru a nappjit na spodní plošku převodovky.
Tak asi takhle to myslim bylo zamýšleno. Je to srozumitelné? ...a jinak ještě jednou - krásný model :-)

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 14 červen 2011 16:53

Ahoj Karle, pro mě je to sice jasnější, ale předělávat ty dva díly už nebudu. Ani Tomáš se tu nemusí omlouvat, jen škoda, že ten výše uvedený obrázek nebyl v návodu. Teď tu je, tak si alespoň ostatní vezmou ponaučení a udělají to správně. Vlastně tohle celé vlákno dělám kvůli ostatním, kteří chtějí mít F2007 co nejdokonalejší, nesnažím se model nijak snižovat. A také se těším na F2008, která bude více vychytaná, jak píše Karel. Fotky se pokusím ještě nějaké udělat, no nejsem zrovna odborník přes focení a živit se tím také nikdy nebudu... :D ...a děkuji za pochvalu.

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 28 červen 2011 18:18

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 28 červen 2011 19:34

PARÁDA :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
HAAL.70
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 červen 2010 20:24
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod HAAL.70 » 28 červen 2011 20:19

Milane,tohle nedáš :twisted: .

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 29 červen 2011 06:38

Ale ano. Ještě letos!!!!

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 11 červenec 2011 21:35

Trochu málo upozornění ke stavbě:

Obrázek Obrázek

Díly 23 a 24 pod předním křídlem jsou rovné (fotka vlevo, vyznačeno modrými šipkami) - viděl jsem to např. u Andyho modelu (viz. fotka vpravo), že to vytvaroval chybně do obloučku.

Obrázek

Pokud je pitotova trubice 4,5 mm dlouhá, musí být délka antény více jak dvakrát tolik delší, jak je vidět z obrázku. Můj odhad je asi 11 mm. Barva stříbrná jako i pitotova trubice, menší 3 mm anténa má barvu černou.
V pozadí je zelenou šipkou vyznačen větrný štítek, který jsem udělal z čiré fólie a tvar má do obloučku, výška v nejvyšším bodě uprostřed 2,5 mm.

Obrázek Obrázek

Bočnice zadního křídla (díly 172 a 173) - na obrázku vlevo jsem vyznačil tmavě modrými šipkami mírné provlnutí bočnic zadního křídla. Na obrázku vpravo je znázorněné, jak by se tyto díly měly narýhovat. Není to nutné (pokud stavíte 1:18 a více, tak spíše ano), ale vylepší to váš pocit, že se držíte reálu.

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 16 červenec 2011 07:40

Obrázek Obrázek

Tvarování předního křídla: při spojování dílu 1 s dílem 2 se musí v přední části na dílu 2 natvarovat tvar vykrojení uprostřed (jak ukazuje šablona ve šmikajdě nebo fotka vpravo zeleně), ale v zadní části u dílu 1 by měl být tvar jen do mírného obloučku už bez vykrojení (vyznačeno žlutě na fotce).
Při tvarování bočních plošek 11 + 13 a 15 + 16 by se díly 11 a 16 neměly slepit k sobě naplocho, ale tak, aby vznikla uvnitř dutinka a díly 13 a 15 tuto mezírku natupo uzavřete (vyznačeno modrými šipkami).


Obrázek

Další upozornění se týká předního zavěšení, kde jsem zesílil část zavěšení připevněné u trupu vozu (vyznačeno červenými šipkami na fotce vpravo nahoře) podlepením této části a ještě jsem použil náhradní karbonovou strukturu ve šmikajdě, z které jsem vyříznul tvary znázorněné dole na fotce fialově a těma přelepil zavěšení a zesílení jest hotovo.

Obrázek Obrázek

Ještě jsem model obohatil o červenou pojistku (myslím, že slouží na nouzové vypínání elektriky ve voze v případě havárie) na pravé straně pod písmenem r (vyznačeno modrou šipkou na obrázku vlevo), hák na zvedání monopostu (na obrázku vpravo hnědou šipkou) a přední i zadní matice kol o stříbrné poloosy ve tvaru hrotu (patrné z obrázku vpravo).
Tímto jsem s recenzí modelu F2007 hotov.
Naposledy upravil(a) silk dne 21 červenec 2011 12:59, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1165
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 16 červenec 2011 09:23

Takto si predstavujem recenziu - bez zbytočných kecov priamo k veci :)
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 16 červenec 2011 14:27

Taky se mi recenze líbí..a model se povedl..8)


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů