Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Henrich Sobotka » 10 červenec 2013 15:38

Neviem, nejako som to prehliadol! alebo sa mi to zdá absurdné, že budem mať 23 trupov a jeden motor?! Asi niečo medzi tým. Našiel som tam vyjadrenie:," Omlouvám se, ale zjednodušená logistika je pro mne prioritou." Predpokladajme, že som fanatik do Lotusov, tak si idem kúpiť 23 x 23 verziíí?! Tým pádom budem mať 529 trupov a 23 motorov. Dám za to 4140Kč! Plus poštoné na SK. Keď zlepím 23 modelov zostane mi 506 trupov a žiaden motor! 95% papiera zo zakúpených modelov mi zostane! Ak je toto zjednodušená logistika, tak sa chcem prihlásiť do školy podnikania kde túto logistiku učia! Myslím si , že dať ku každému modelu jeden motor namiesto 22-och trupov je oveľa jednoduchšia logistika ako tá prezentovaná!?
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod novakv » 10 červenec 2013 19:08

Není to tak úplně pravda. Pokud vydáš samostatně 23 modelů, tak si někdo objedná takový někdo zase jiný a ty jako vydavatel budeš muset přemýšlet kolik máš nechat vytisknout toho kterého typu, aby ti pak spousta jedné varianty nezůstala na skladě a jiná varianta nebyla k sehnání. Takto se to vytiskne jednou a každý ať si vybere, který si postaví. A ta cena by stejně byla stejná.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Ivan
Příspěvky: 50
Registrován: 16 leden 2010 22:09
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Ivan » 10 červenec 2013 20:04

Zajímavá diskuze
Takže budu mít 23 karosérii a jeden motor.Co bude bránit některým jedincům,aby si motor naskenovali a slepili si 23 modelů,když to hlavní co je vidět buou mít originál?

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Ali » 10 červenec 2013 20:55

Poctivost a absence pálených prvků jako jsou dezény...

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Henrich Sobotka » 10 červenec 2013 22:14

novakv píše:Není to tak úplně pravda. Pokud vydáš samostatně 23 modelů, tak si někdo objedná takový někdo zase jiný a ty jako vydavatel budeš muset přemýšlet kolik máš nechat vytisknout toho kterého typu, aby ti pak spousta jedné varianty nezůstala na skladě a jiná varianta nebyla k sehnání. Takto se to vytiskne jednou a každý ať si vybere, který si postaví. A ta cena by stejně byla stejná.


Úplne s tebou súhlasím v 2 bodoch!"někdo si objedná taký někdo zase jiný" a "Vydavatel musí přemýšlet" Ak je vydavateľ aj podnikateľ tak si zráta náklady na tlačenie jednotlivých verzií s motorom a všetkých 23 verzií s jedným motorom. Mne to vychádza, že jednotlivé verzie sú lacnejšie na tlač lebo je tam menej strán, tým pádom by tam nemusela byť ani cena taká ako je teraz!? Jedine, že by mal množstevnú zľavu a je mu jedno, že budeme mať doma zopár trupov naviac, v niektorých prípadoch zopár desiatok trupov naviac! Alebo, množstevnú zľavu nemá a je mu jedno, že budú drahšie však to aj tak zaplatia modelári!

To Ali: Takýmto prístupom vydavateľ doslova navádza k tomu aby sa tie motory scanovali, a dezény sa dajú objednať bez problémov! A tiež sa môžem na to pozrieť z opačnej strany, kde je poctivosť vydavateľa keď ma núti k takémuto správaniu?
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod novakv » 11 červenec 2013 04:58

Henrich Sobotka píše:Úplne s tebou súhlasím v 2 bodoch!"někdo si objedná taký někdo zase jiný" a "Vydavatel musí přemýšlet" Ak je vydavateľ aj podnikateľ tak si zráta náklady na tlačenie jednotlivých verzií s motorom a všetkých 23 verzií s jedným motorom. Mne to vychádza, že jednotlivé verzie sú lacnejšie na tlač lebo je tam menej strán, tým pádom by tam nemusela byť ani cena taká ako je teraz!? Jedine, že by mal množstevnú zľavu a je mu jedno, že budeme mať doma zopár trupov naviac, v niektorých prípadoch zopár desiatok trupov naviac! Alebo, množstevnú zľavu nemá a je mu jedno, že budú drahšie však to aj tak zaplatia modelári!


Opět to není pravda tak úplně. Pokud je vydavatel i podnikatel jak píšeš, tak se musí pokusit odhadnout zájem o vydávaný model, aby uspokojil pokud možno co nevíce zákazníků. V případě, že vydá 23 samostatných modelů, tak jich musí vytisknout tolik, aby všichni byli spokojeni (v ideálním případě). Představme si, že odhaduje například, že si model koupí 20 modelářů. Vydavatel však neví jaký model a tak musí v podstatě vytisknout 20 ks každého modelu. To znamená 460 výtisků. Kolik myslíš, že mu jich nakonec zůstane doma? A kdo to ve výsledku musí zaplatit? Takže ve skutečnosti budou v tomto případě náklady na tisk ještě vyšší, než v případě 23verze. A to nemluvíme ještě o té množstevní slevě. A modelář dostává navíc ještě možnost výběru podel chuti a v případě, že něco pokazí může si ještě vybrat jinou variantu. Nebo si stavbu na jiné variantě nejdřív vyzkoušet.

Henrich Sobotka píše:To Ali: Takýmto prístupom vydavateľ doslova navádza k tomu aby sa tie motory scanovali, a dezény sa dajú objednať bez problémov! A tiež sa môžem na to pozrieť z opačnej strany, kde je poctivosť vydavateľa keď ma núti k takémuto správaniu?


K jakému chování tě vydavatel nutí? Tam je někde napsáno, že je to víc modelů a nebo že je musíš skenovat? Ne! Je to stále jeden model, kdy máš na výběr z mnoha variant. Je to stejné jako v případě plasťáků, kdy v krabičce dostaneš díly a dekály na několik verzí. Btw. je to ze stejného důvodu. Náklady na výrobu a distribuci tak budou nižší, než kdyby výrobce dodával každou variantu samostatně.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod bernie » 11 červenec 2013 07:19

Henkie,
když jsi tak silný v kalkulacích, tak jistě najdeš v historických nabídkách FT cenu např devítiverze, kterou jsem kupoval u Vágnera v Brně za 220Kč /obvykle nasazuje 30Kč na model, takže množstevní slevu třiadvacetiverze oproti např devítiverzi vnímám jako 10kč + 2,5strany A4.

Nemám pravdu?

Pokud bych porovnával s cenami FT u verzí Lotusů, které nepropadly přeceněním díky připravovanému vydání třiadvacetiverze, tak úspora na jednom kusu bude min 40Kč + 3,5strany A4 - tedy tobě srozumitelných 920Kč, což ti zaplatí 5vystřihovánek

....a Horsta Fuchse znáš? :D

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 červenec 2013 07:22

Podnikanie je činnosť vykonávaná za účelom zisku, s podmienkou uspokojenia zákazníkov! Ak zákazník uspokojený nie je tak si tovar nekúpi! Nikde nie je napísané, že podnikateľ musí ten zisk, ale mať, pokiaľ zákazníkov uspokojí! Potom je druhý spôsob nanúti mu to vo forme v akej mu to vyhovuje, lebo produkt má len on a tým je pánom situácie! To je taký násilný podnikateľ. Vydavateľ píše, že nemá čas! Ty píšeš, že mu zostanú modely doma! No, ale to mňa ako zákazníka nemusí zaujímať! Ani mojich zákazníkov nezaujíma či mám čas, alebo aké mám Ja náklady na to aby boli spokojní?! Chcú byť spokojní a tam to končí! V tomto prípade Ja ako zákazník spokojný nie som! Som nútený si kúpiť to vo forme v akej sa mi to nepáči!
Aj tak si to Jardo urobí po svojom, ale chcel som vyjadriť svoj názor.

K jakému chování tě vydavatel nutí? Tam je někde napsáno, že je to víc modelů a nebo že je musíš skenovat? Ne! Je to stále jeden model, kdy máš na výběr z mnoha variant. Je to stejné jako v případě plasťáků, kdy v krabičce dostaneš díly a dekály na několik verzí. Btw. je to ze stejného důvodu. Náklady na výrobu a distribuci tak budou nižší, než kdyby výrobce dodával každou variantu samostatně.[/quote]

Písal som to síce Alimu , ale budiž! Mňa našťastie k ničomu nenúti, ale pri tejto verzii 23 trupov som sa aj Ja zamyslel na scanom, sa priznám a nie som sám! Tak čo asi urobia tí, ktorí túto metódu robia bežne???...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 červenec 2013 07:28

bernie píše:Henkie,
když jsi tak silný v kalkulacích, tak jistě najdeš v historických nabídkách FT cenu např devítiverze, kterou jsem kupoval u Vágnera v Brně za 220Kč /obvykle nasazuje 30Kč na model, takže množstevní slevu třiadvacetiverze oproti např devítiverzi vnímám jako 10kč + 2,5strany A4.

Nemám pravdu?

Pokud bych porovnával s cenami FT u verzí Lotusů, které nepropadly přeceněním díky připravovanému vydání třiadvacetiverze, tak úspora na jednom kusu bude min 40Kč + 3,5strany A4 - tedy tobě srozumitelných 920Kč, což ti zaplatí 5vystřihovánek

....a Horsta Fuchse znáš? :D


Prečo by mala byť cena jednotlivých modelov vyššia ako 23 verzie, keď tam bude menej tlače?
Horsta neznám, ale rád sa s ním zoznámim. Poznám, ale Radevicza a Antonického, ktorí tiež robia kvalitné modely a ešte ktomu sa prisôsobujú aj zákazníkom! Ak chceš zoznámim Ťa s nimi. Určite to bude inšpirácia pre obe strany. ;)
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod novakv » 11 červenec 2013 07:37

Henrich Sobotka píše:Podnikanie je činnosť vykonávaná za účelom zisku, s podmienkou uspokojenia zákazníkov! Ak zákazník uspokojený nie je tak si tovar nekúpi! Nikde nie je napísané, že podnikateľ musí ten zisk, ale mať, pokiaľ zákazníkov uspokojí! Potom je druhý spôsob nanúti mu to vo forme v akej mu to vyhovuje, lebo produkt má len on a tým je pánom situácie! To je taký násilný podnikateľ. Vydavateľ píše, že nemá čas! Ty píšeš, že mu zostanú modely doma! No, ale to mňa ako zákazníka nemusí zaujímať! Ani mojich zákazníkov nezaujíma či mám čas, alebo aké mám Ja náklady na to aby boli spokojní?! Chcú byť spokojní a tam to končí! V tomto prípade Ja ako zákazník spokojný nie som! Som nútený si kúpiť to vo forme v akej sa mi to nepáči!
Aj tak si to Jardo urobí po svojom, ale chcel som vyjadriť svoj názor.

Když nejsi spokojený, nemusíš to kupovat. Jak píšeš tebe nemusí zajímat, jestli na to vydavatel má čas nebo ne nebo jestli mu něco zůstává doma. Já ti to nepsal proto abych tě o něčem přesvědčoval. Psal jsem to proto, že není jen jeden úhel pohledu. Cena by ale byla stejná.

Henrich Sobotka píše:Písal som to síce Alimu , ale budiž! Mňa našťastie k ničomu nenúti, ale pri tejto verzii 23 trupov som sa aj Ja zamyslel na scanom, sa priznám a nie som sám! Tak čo asi urobia tí, ktorí túto metódu robia bežne???...

To je ale problém vydavatele a nikoli tvůj nebo můj.

Henrich Sobotka píše:Prečo by mala byť cena jednotlivých modelov vyššia ako 23 verzie, keď tam bude menej tlače?

Například proto, že vlastní cena tisku je malá proti nákladům na přípravu.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 červenec 2013 08:00

Když nejsi spokojený, nemusíš to kupovat.[/quote]

A pre koho sa tie modely robia pre zákazníka, alebo aby na tom vydavateľ zarobil?


Například proto, že vlastní cena tisku je malá proti nákladům na přípravu.[/quote]

A to mi chceš povedať, že príprava 23 verzie je jednoduchšia ako jednotlivých modelov...? :idea:

Víťo aby si ma zle nechápal, hoci sú niekde napísané tvrdšie slová, Ja túto debatu vítam a nemám voči nikomu a ničomu predsudky. Snažím sa pochopiť aj Tvoj názor aj to prečo to chce Jardo tak urobiť!? Len mi to nejako stále nevychádza, lebo argumenty, ktoré používate nie sú v podnikaní argumenty. Podnikám už 2 desaťročia a viem o čom hovorím...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod bernie » 11 červenec 2013 08:04

Ještě si dovolím poradit chytrákům, kteří se domnívají, že seženou dezénky bokem.
To asi neznáte rychlost švihu TEOvy hole :twisted:
:D :D

S Radem si učitě rád sednu na jedno, tak jako s Michalem ;)

Myslím, že debata se může vrátit k Jarkově argumentaci, proč třiadvacetiverze. Pokud někdo chce za Jarka dělat logistiku na klíč, pošlete mu SZ ;)

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod novakv » 11 červenec 2013 08:14

Bernie, omlouvám se, že ti tady tak prasíme vlákno. Když tak napiš a trochu to promažeme, případně vytvoříme zvláštní téma.

Henrich Sobotka píše:Víťo aby si ma zle nechápal, hoci sú niekde napísané tvrdšie slová, Ja túto debatu vítam a nemám voči nikomu a ničomu predsudky. Snažím sa pochopiť aj Tvoj názor aj to prečo to chce Jardo tak urobiť!? Len mi to nejako stále nevychádza, lebo argumenty, ktoré používate nie sú v podnikaní argumenty. Podnikám už 2 desaťročia a viem o čom hovorím...


V pohodě, nemám s tím problém. Nicméně možná by bylo vhodnější abychom tuto naši debatu přesunuli do SZ
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod bernie » 11 červenec 2013 08:18

V pohodě, klidně to tu nechte. Já se budu snažit sem plesknout nějakou fotku, aby to nebylo jen "diskuzní" forum ;)

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 červenec 2013 17:21

V pohodě, nemám s tím problém. Nicméně možná by bylo vhodnější abychom tuto naši debatu přesunuli do SZ[/quote]

Myslím si, že je to zbytočné povedaného bolo dosť, miestami až príliš. Dík za vyjadrený názor. Aj keď s ním nesúhlasím, ale rešpektujem ho. Veľa zdaru v modelovaní.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů

cron