Hneď na začiatok musím uviesť jeho chyby , ak by ho dakto lepil, dajte si na to pozor:
1) Chýba úvod návodu, ako spraviť kokpit a časť podvozku. Keďže ide o diely 1-11, je možné ich zlepiť postupne, aj keď ja by som doporučil nasledovný postup. Zlepiť diel 1 a prilepiť k nemu diel 3. Zlepiť kokpit 2 a uzavrieť ho z vrchu dielom 7. Hotový kokpit nalepte na diel 1. Do kokpitu vlepte sedačku 4, rovnako ako os volantu 5 s volantom 6, ako aj kryt kokpitu 8. Celok dokončite nalepením chladičov 9, 10 a zadnú časť 11.
2) Vo vystrihovačke sú dve pravé (!!!) spätné zrkadlá - pri tom, ako sú riešené na tomto aute je to dosť podstatná chyba Preto si pred stavbou musíte vyrobiť vlastné ľavé zrkadlo, nap. vytvorením zrkadlovej kópie.
3) Zadné pláty predného krídla majú nápis Pirelli "hore nohami". Musel som to vyriešiť tak, že nápis mám teraz na spodku krídel, kde ho nevidieť a taktiež lepiť pláty k bokom krídla natupo, lebo takto bola chlopeň nepoužiteľná.
Taktiež som urobil chobotinu, keď som celý list vystrihovačky podlepil Koresom, lebo pri ohýbaní dielov sa mi to všetko rozchádzalo a za behu som to musel dopodliepať Herkulesom (a to isté ma čaká aj pri Lole ). Dodám ešte, že som lepil originál, t.j. model, ktorý vyšiel pred peknými rôčkami ešte za čias komančov, ktorému zodpovedá aj papier, ktorý je dosť savý. Preto váham s tým, či ho lakovať alebo nie (aj keď práve kôli tomu som ho podliepal...)
A teraz už vlastná stavba. Podvozok s kokpitom:
Na obrázku vyššie je v červenom krúžku zvýraznená nepresnosť krytu kokpitu. Keďže som diel k dielu 7 nalepil presne na vyznačené miesto, môže to byť ďalšia chyba na tomto model, na druhej starne mohlo to vzniknúť pri vystrihovaní, lebo diely strihám bez čiernych čiar a v niektorých prípadoch na tomto modeli boli riadne "klobásy". Druhú alternatívu však považujem za menej pravdepodobnú.
Tu je zlepená karoséria pred nalepením k podvozku:
Tu je karoséria po nalepení na podvozok. Vidno tu, ako sa mi podarilo zakryť nepresnosť krytu kokpitu:
Predné krídlo po úpravách a predné závesy:
Zadné závesy a zadné krídlo:
Foto dokončeného modelu:
A teraz je pre tých, ktorí to dočítali do konca a majú dosť silný žalúdok prichádza sľubované prekvapenie. Doteraz som sa nepriznal, že Brabham BT55 (JA003) je moja najstaršia dochovaná formula a ak sa nemýlim, tak dokonca vôbec prvá (a ak sa mýli, tak druhá). Pri príležitosti dokončenia novej BT55-ky Vám ponúkam exkluzívne foto, tak ako sa mi ho podarilo zachovať. Prosím majte so mnou zľutovania, model som lepil, keď som mal cca. 12-13 rokov, t.j. 13 rokov dozadu Zároveň nech to slúži ako povzbudenie pre začínajúcich modelárov, že každý sme raz začínali a a tam kde sme sa dostali, sme sa dostali postupným zlepšovaním a trpezlivou prácou. Taktiež nech slúži ako memento pre začiatočníkov, aby si dobre rozmysleli, čo idú lepiť, aby potom , keď budú starší neľutovali, že pokazili toľko pekných modelov. Takže nech žije originál
A pre porovnanie aj novo dokončený voz:
Howgh. Dohovoril som.