Trochu se nám ta diskuse stáčí ná jinou kolej. Sice je Honda gigant, ovšem produkuje pouhých 40% toho co Toyota. Vyvářet z krize jen utahování opasků mi přijde v době, kdy je GM, Ford a Chrysler na pokraji úpadku poněkud za vlasy přitažené. Některé automobilky vytahují miliardy dolarů ze státní kasy, jiné to řeší snížením nákladů na reklamu (což s přimhouřením oka F1 pro automobilky je). Honda je prozatím prosperující automobilka a odříkávat si zisk znamená prakticky totéž, jako nemít na další vývoj.
Jestli jsou Japonci alibisti nemohu soudit, ovšem dělat si alibi angažováním Rosse Browna, vývojem nového auta podle nových předpisů, plánováním spojenectví s Petrobrasem s vědomím, že chci odejít - tak to by snad nenapadlo ani Mr.E
Když tak nad tím přemýšlím - nebyl právě Petrobras tím posledním hřebíčkem? O omylu Hondy se zelenými formulemi asi nemá smysl polemizovat. Pravděpodobně došli k závěru, že bez sponzora to nepůjde, ale bohužel vzhledem na období si vybrali špatného partnera. Další věcí, která mohla uspíšit rozhodnutí Hondy byl výmysl "jednotných" motorů. Na těch si Honda obzvlášť zakládá a vyrábět "podle výkresů" někoho jiného asi není příliš lákavé.
Závěrem bych použil slova jednoho člověka z vedení českého HondaClubu:
"Na světě jsou dva typy lidí, jedni jdou za svým cílem, ať to stojí co to stojí, druzí si uvědomují finanční rizika a brzdí typ první , jeden bez druhého by nic nedokázal ... Soichiro Honda byl z první skupiny, Takeo Fujisawa z druhé ... "