Zkusím shrnout co vím o zeleného vozu
1. Nenašel jsem žádnou fotografii, která by potvrzovala existenci zeleného vozu
2. Z něčeho museli při tvorbě modelu vycházet, někde o tom zeleném voze museli slyšet
3. Název 1954 Aintree 200 je chybně, protože závod s tímto názvem se v roce 1954 nejel (jak píše Tomáš). Modely ale nedělají historici, takže bych dovozoval, že nejde o název závodu, ale identifikaci závodu – jel se v roce 1954 v Aintree a jel se na 200 mil. Čili, je to chybně napsáno, ale nemůžeme říct, že by to nebyla pravda.
4. Tomáš použil fotku která je i na stránkách
http://www.archevia.it/ferrari_500f2-188-f2_93.html, kde je R.Parnell ze jmenovaného závodu a současně model v červené barvě. Ale ani toto není důkaz, že by vůz byl červený, jde opět o model.
5. Na filmu z I.Daily Telegraph Trophy 2.10.1954 je vůz jednoznačně červený, ale ani to není důkazem, že byl v našem závodě červený. Na druhé straně je jasné, že R.Parnell jezdil s červeným vozem.
6. Jednoznačný důkaz by mohli podat snad jen z dílny, kde vůz renovovali, nebo z muzea Ferrari, kde by měli mát evidenci vozů a archiv fotografií.
Shrnutí: V tuto chvíli není možné jednoznačně dokázat, jakou měl vůz barvu. Na základě filmu bych se přikláněl k barvě červené (pokud jezdil v zelené barvě, proč by jí na tento závod měl změnit - pokud nejel na jiném voze, podle
http://www.archevia.it/ferrari_500f2-188-f2_93.html se ale jednalo o stejný vůz)
Ferrari 500 jezdilo ve více barvách – modré, žluté, červenobílé, kde jde prokázat skutečnost, pořád je tu dost námětů na zajímavý model

-
http://formule1.phorum.cz/forum/viewtop ... =12&t=5673