Ferrari F2007, GP Monaca / ForumTeam / 1:24

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 26 srpen 2010 00:59

Dnes jsem se přesvědčil o tom, že někteří z vás si už zvykli na mé noční příspěvky. Dva se mě totiž ptali, co je se stavbou, proč jsem v noci nedal fotky. Nic vážného se nestalo, jen jsem neměl chuť to vyfotit. Důvodem bylo to, že jsem udělal pár chyb...
Na první fotce můžete vidět spodní část trupu, na kterou se má přilepit celek ze tří dílů. Napoprvé jsem je samozřejmě slepil špatně (celek napravo) a dnes jsem to lepil znova (prostřední celek). Také jsem se při lepení spodní části difuzoru ztratil v té změti podobných dílků a řekl jsem si, že ráno to půjde lépe. Dopoledne jsem se vrhl na vyřešení tohoto malého rébusu a myslel jsem si, že stavba bude pokračovat dál už pohodově. To jsem se však mýlil, při konstrukci modelu nebylo počítáno s tím, že mě a Jarka napadne jeden z dílů podlahy podlepit, tudíž najednou bylo všude moc materiálu. Nakonec jsem si s tím poradil a slepil jsem to i podlepené, ale do návodu tuto "vychytávku" nenapíšu, naopak vás chci tady varovat před tímto krokem :!:
V mezičase jsem slepil kostru pro zadní část vozu a také jsem si vyhledal díly pro zítřejší postup. Předpokládám, že sestavení sedačky a volantu půjde dobře.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 26 srpen 2010 08:06

add podlepení, lepím svým pošetilým způsobem a zapoměl jsem na detailnější zpracování tohoto modelu, včetně dufusoru odpovídajícímu realitě. Omlouvám se Tome za vzniklé potíže.

Jinak mne těší že se konečně vůz rýsuje, doporučil bych nicméně připravit si nápravy a jiné ploché dílce které již nebudeš tvarovat (maximálně tam budou ohyby pomocí rýhování), a vložit je mezi knihy. Až si na ně za dva týdny vzpomeneš, nebudou už se kroutit. Já mívám nápravy a jiné ploché dílky, jako bočnice křídel, přpadně i rovné plochy křídel mezi knihami i rok :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Yanno
Příspěvky: 416
Registrován: 28 březen 2005 09:42
Bydliště: Komárno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Yanno » 26 srpen 2010 16:54

11111 píše: Já mívám nápravy a jiné ploché dílky, jako bočnice křídel, přpadně i rovné plochy křídel mezi knihami i rok :D


U nás na Slovensku tomu hovoríme skleróza! :D :D

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 26 srpen 2010 18:41

:D Naštěstí je ale vždy najdu, tak to ještě tak hrozné snad nebude :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 28 srpen 2010 01:39

Po jednodenní odmlce zase přidávám noční příspěvěk. Říkal jsem si, že kokpit bude rychlovka na jeden večer, bohužel tomu tak nebylo. Včera jsem ještě přilepil jeden restík na trup vozu a poté jsem se pustil do sedačky vozu a pásů, to šlo dobře. Na volant mi už síly ale nezbyly a proto jsem jej udělal dnes večer, fotky budou mluvit za vše :wink: Zatím jsem lepil víceméňě po nocích, ale předpokládám, že od pondělí budu mít na lepení celé dny po dobu dvou týdnů. Tak snad se mi povede vše včas stořit.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 29 srpen 2010 01:04

Dnes přišlo na řadu začít se zádí vozu. Tady jsou vyfocené nevyřezané části a pak detail na jednu vyřezanou, ale nezaretušovanou.

Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 30 srpen 2010 01:22

Tvaroání je to zatím docela nenáročné, ale s přibývajícími díly to bude těžší a těžší. Ale i tak to spolkne dost času :wink:

Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 31 srpen 2010 00:24

Dnes večer jsem se vyděsil a znervórnil jsem tím i Jarka. Myslel jsem si podle stavu na první fotce, že je na modelu velká nepřesnost (opěrka hlavy přiložena nasucho) . Karel mi potom vysvětlil, že jsem jen nevytvaroval díly a že to je celý problém. A opravdu byl, na dalších fotkách už je správný výsledek. Vyfotil jsem ještě samostatně sání motoru a opěrku hlavy jezdce. Na poslední fotce nasucho poskládané hotové části :wink:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 31 srpen 2010 08:02

Zatím to vypadá velice dobře a jsem z tohoto modelu velmi mile překvapen. Řekl bych, že ty nejobtížnější partie máš pomalu za sebou. Jenom malá otázečka: kam se ztratily horní plošky předního křídla?

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 31 srpen 2010 08:29

Ještě jsem si všiml jedné drobnosti na přednim křídle. Jednotlivé vodorovné plochy by měly mít na přední hraně bílý, nebo možná spíš stříbrný lem.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 31 srpen 2010 08:47

Frýďo lem tam je, otázkou je zda je dostatečný. Křídlo ve skutečnosti mělo v náběhu rádius a poměrově větší sílu než na modelu a tak při pohledu z front-top view se určitě stříbrná plocha jevila jako silnější. Při pohledu top view už se tak široká nejeví. Nicméně pokud si myslíte že by měla být výraznější není problém přidat na síle čáry.
Naposledy upravil(a) 11111 dne 31 srpen 2010 11:25, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 31 srpen 2010 09:57

Přední křídlo ještě není přilepené na nos vozu, pro lepší geometrii jej přilepím až na závěr stavby a proto tak zatím ani nejsou ty horní plošky :wink:
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 01 září 2010 01:45

Dnes jsem přilepil opěrku hlavy, sání k motoru a slepil jsem vrch komínu. Protože přes průduchy na zádi ozu půjde trochu vidět, začernil jsem horní stranu žeber. Dále jsem "jen" vyřezával a retušoval díly na výfuky, bočnice a vstupy chlazení.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 02 září 2010 02:04

Dnes se svou prací nejsem moc spokojený. Dal jsem dohromady oba výfuky, to mi to ještě šlo. Pak jsem promýšlel, jak nejlépe postupovat při kompletaci s žebry, bočnicemi a aerodynamickým prvkem, který se částečně zasouvá mezi žebra a prořezané průduchy od motoru. Došel jsem k tomu, že nejsnažší bude přilepit žebra na celek, poté nasunutím vlepit aerodynamický díl a nakonec přilepit bočnice. Teoreticky mi to netrvalo až tak dlouho, ale problém nastal při realizaci. Neopatrnou manipulací jsem nehtem poškodil tisk (vyznačeno zeleně), takže si zítra dáme repete :roll: Mimochodem, celý prvek se skládá jen za dvou dílů a to není jen to co vidíte, ale celá rubová strana je v barvě karbonu. Tak si představte tu kompletaci. Upřímně doufám, že už se mi podaří odpoutat od nešikovnosti a že zítra výrazně pokročím. Mám pocit jako bych nic neudělal přitom na modeluje odpracováno již 44 hodin. A aby toho nebylo málo, celý příspěvěk jsem psal dvakrát, protože jsem si ho poprvé omylem smazal těsně před odesláním :oops: Jdu raději spát, je pozdě.

Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1016
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 02 září 2010 11:18

Tome pokračuješ úžasně a je spousta lidí co ti u tvého počínání fandí. Stejně jako doutníky tak ani tyto stroje z bližších let vývoje efjedniček nejsou pro každého, ale když se to povede, je to paráda. Tobě se zatím z drtivé části vede výborně, to že jsi nedopatřením poškodil tisk až v této fázi - no nikdo není neomylný, já bych se nedostala tak daleko ani omylem. Navíc když ty zatím tvoříš bez návodu - tedy tvoříš návod. :lol: Navíc betastavby složitějších formulí mi většinou přijdou mnohem napínavější než sledovat v telce nějaký akční seriál. :wink: Takovej MacGyver by na tohle byl krátkej. :-)
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů