Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Modely, které se připravují k vydání...
mfabi
Příspěvky: 138
Registrován: 30 září 2003 23:06

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod mfabi » 12 duben 2013 07:10

Já nemám zájem někoho někam posílat. Teď probíhají testy. Já sám mám nějaké vlastní problémy, tak to moc nesleduji. Jestli nebudou nějaké další problémy, a nebude potřeba přidávat další papír, bude snad možné do volného prostoru na 3 listu dát přinejmenším pár náhradních dílů komínu, i s odděleným víčkem. Teď se ale tím nezabývám. Uvidím jestli TEO bude mít čas něco navrhnout a otestovat. Problém může nastat i tím že lepidlo se časem stahuje, komín by to v tom místě mohlo časem deformovat - je to větší volná plocha.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ali » 13 duben 2013 21:59

Dovolím Teovi vstoupit do vlákna s druhou verzí LH94. Tentokrát se jedná o vůz jenž pilotoval Erik Comas ve Velké Ceně Pacifiku ´94.
Obrázek
Stejně jako Zdenda, začal jsem i já koly:
Obrázek Obrázek
U kokpitu se mi líbí, že je vlastně z jednoho dílu, dovolil jsem si upravit volant použitím těsnícího kroužku:
Obrázek
Obrázek

Postup určitě nebude tak raketový jako u TEA :oops:

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 11:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ďourek » 13 duben 2013 23:46

Jaké rozměry má ten kroužek? Mě se daří v Praze sehnat jenom 12x8, ale ty mají moc malý vnitřní průměr..

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ali » 14 duben 2013 12:51

Ďourku, těsnění má vnitřní průměr 10mm a tloušťku 1,2mm.
Příď vozu se mi napoprvé nepovedla podle představ, takže jsem ji dal ještě jednou (první dvě fotky jsou z prvního pokusu):
Obrázek Obrázek Obrázek
Na řadě je přední zavěšení. Vyfotil jsem i postup jakým ho lepím (tuším, že stejně to dělá i TEO a velká většina z Vás):
- nejdřív vyřežu vzdálenější hrany, které mají lícovat a ty části co nejsou určeny k podlepení
- poté naříznu v místě ohybu, tak aby papír šel bez jakéhokoliv odporu přehnout
- po nanesení lepidla (suché lepidlo Kores tzv. "rtěnka") obě strany spojím a mírnou korekcí je slícuji
- po zaschnutí vyřezávám zbývající části
Obrázek Obrázek Obrázek
Zpět k samotné stavbě:
Obrázek Obrázek
Při lepení spodního zaoblení trupu jsem jednotlivé části spojil chlopní, ale k trupu je lepil na tupo - vystřihovánka samozřejmě nabízí i lepení pomocí chlopní a bude na každém jakou variantu si zvolí. Mě tento způsob více vyhovuje a přijde mi čistější (i když na fotce jsou patrné žmolky lepidla, kterých jsem si všiml až na fotkách - stačí je ale setřít např. navlhčeným uchoštourem)
Obrázek
Nyní mohu do čumáčku vlepit kokpit a uzavříh ho spodním "poklopem":
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Zkouška na kolech:
Obrázek Obrázek
Nyní můžeme celek umístit na podlahu a přidat chladiče:
Obrázek Obrázek
Toť zatím vše- teď mě čeká výroba komínu - zde bych chtěl vyzkoušet možnost vytvoření plastického víčka nádrže a zároveň bych Vás rád poprosil, zda nemáte nějakou fotku tohoto detailu? Předem děkuji

EDIT: foto detailu už mám, Děkuju. Určitě to půjde jednoduše upravit.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ali » 14 duben 2013 21:37

Zapracoval jsem na komínu. Zkusil jsem ztvárnit víčko nádrže plastičtěji.

Obrázek Obrázek
Samotné víčko jsem vyřešil pomocí tří kružnic:
-první slouží jako zapuštění, druhá jako dno zapuštění a třetí jako samotné plnící hrdlo
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Díly víčka nádrže si zapíšu do připomínek a bude záležet na autorovi zda-li je do modelu zapracuje nebo nikoliv.
Moc mi nesedla reklama "Zanussi" na pravé straně, ale na vině není vystřihovánka, ale moje nepřesnost-Pokusím se to napravit retuší.

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Umberto » 15 duben 2013 08:29

Aleši já už nevím co k tomu napsat, protože je to pořád dokola stejná písnička :lol: :lol: je to dokonalý bez připomínek 8) Snad jednou to bude u mě podobný výsledek jako u tebe. Těším se na další postup :!:

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ali » 18 duben 2013 23:05

Roberte, určitě to není tak dokonale slepené, jak si myslíš- i tak ti, ale moc děkuju za povzbudivá slova.

Vystřihovánka sama nabádá k podlepení horního krytu bočnic- krom celkového zpevnění to ještě zamezí prosvítání chlopní. Já k podlepení použil volební lísty (podlepovací papír by se měl začernit a až poté podlepit-na to jsem zapomněl)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Na řadě je umístění krytu na podvozek. Jak psal TEO- jde to úplně samo:
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ali » 22 duben 2013 19:32

Pokračuji převodovkou a zadním zavěšením:
Obrázek Obrázek Obrázek
Difuzor se na model umisťuje jako celek:
Obrázek Obrázek
Zpracovaná křídla:
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ali » 24 duben 2013 17:04

I druhá verze je dokončena:
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

marec
Příspěvky: 2402
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod marec » 25 duben 2013 09:42

P A R A D A !

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1060
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Novis » 25 duben 2013 20:49

Povedené. Perfektní je ten detail, kde je v zrcátku vidět jméno pilota :shock:
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, MP4/7A, MP4/8
Lakovna / dodělávky:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, 312T, FW08C, MP4/4
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Jirka » 25 duben 2013 21:08

Co k tomu dodat - prostě Mirek Fabián, Zdeněk i Ali opět ukázali, že jednoduše UMÍ :)

Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 480
Registrován: 29 květen 2012 12:16

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Lucas80 » 26 duben 2013 09:38

Zase se mi líbí obě verze a tak nemám na výběr - půjdu do obou. Děkuji všem, co se na nich podíleli!

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Henrich Sobotka » 02 květen 2013 21:22

Zdravím, každopádne je to chytľavý model, alebo modeli. Chcem sa, však spýtať na komín. Keď porovnám fotku, ktorú tam dal Ali a piatu fotku z dokončenia stavby tak sa mi ten komín zdá dva krát zalomený, pričom na fotke je pekne oblý. Je to nad limit papiera, alebo je to technikou spracovania aby ten komín mohol byť pekne oblý? Vozy zo začiatku 90 rokov sa vyznačovali značne veľkými komínmi ktoré boli oblé. Je zaujímavé, že autor, ktorý sa na toto obdobie špecializuje ich má také zalomené. Lebo som si to všimol pri viacerých autách čo robil, ale keďže s tým nemám skúsenosti tak sa na to pýtam.

Ďakujem
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lola Larrousse LH94 / PKAA / M.Fabián / 1:24

Příspěvekod Ali » 02 květen 2013 23:04

Ahoj Henkie, doufám, že jsem to pochopil správně.
Samotný komín se skládá ze tří jednotlivých dílů, tudíž se nějakému tomu jemnému lomení moc nevyhneme.
Řekl bych, ale že jsem oblouček malého červenobílého dílu mohl v jeho zadní části lépe natvarovat.
Když porovnám fotky se Zdendovou stavbou:
Obrázek Obrázek
Přijde mi, že Zdenda má tento díl (u něj je samozřejmě zelený :) )v zadní části mírně nabombírovaný, čímž nežádoucí zalomení eliminuje. Tady se ukázali zkušenosti a moje nešikovnost.
Takže limit asi bude někde jinde než u papíru :lol: (Zdenda ukázal, že to jde).


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti