Matra MS80, Italian GP, Monza 1969 / FT / FT / 1:24

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 19 prosinec 2009 20:06

Přes dnešní den jsem měl dost vyřizování mimo domov. Tak jsem toho moc nezvládnul. Ale přeci jen něco malinko ano. Jedná se o slípnutí ochraného rámu za hlavou pilota a tlumič přední nápravy. Zde skýtá šmikajda dvě možnosti jak může být tlunmič zhotoven. První a to ta, že je celý z papíru, kdežto druhá využívá možnost pružinu vytvořit z drátku.

Využívám při focení dost super makro. To kolikrát vytáhne i třepící se strukturu papíru. Ale fotím tak naschvál, aby bylo na fotkách dost vidět jak jsou díly k sobě slepené a byly tím pádem pro Vás určitým ponaučením.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 20 prosinec 2009 08:40

Varianta pružiny z drátku je lepší, ale máš na ní nějak málo závitů oproti té papírové verzi.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 20 prosinec 2009 08:48

Ano těch závitů je málo. Točím pružiny na vrutu do dřeva a jejich stoupání je řidší. No a už se mi nechtělo je stlačocat k sobě aby jich bylo víc. V celku na nápravě to ani pak nepřijde.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 20 prosinec 2009 21:14

Tááák a trup máme z 95% hotov. Přijdou na něj ještě prý nějaké maličkosti, které jsou na cestě do tiskárny. Ke mě se dostanou až tak v úterý. S motorem to je na stejné linii. Co však budu moci na tomto modelu dělat, jsou laserem vyřezané díly na kola. Dolaďovat budu zítra v palírně boky kol a žebra do převodovky.

Dnes jsem schopen Vám předvést detailní pohled na tlumiče, a přední nápravy, zpětná zrcátka, no a také celkový pohled na trup modelu. Na přžední nápravě jsem si vyřešil trošku jinak uchycení tyče řízení. Toto řešení je po mě jednodušší a zárověň i pevnější. Odboural jsem tak osazení tyče řízení pomocí špendlíku. Patrno na fotkách.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 20 prosinec 2009 22:05

Je to paráda, ale dle mého názoru jsou všechna ta hejbátka, natáčecí kola, otočný volant apod. u statického modelu naprosto zbytečná. Spousta komplikací jak pro autora, tak i pro modeláře a nevím jestli to někdo ocení, když model stojí někde za sklem.

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 20 prosinec 2009 22:27

frydek665 píše:Je to paráda, ale dle mého názoru jsou všechna ta hejbátka, natáčecí kola, otočný volant apod. u statického modelu naprosto zbytečná. Spousta komplikací jak pro autora, tak i pro modeláře a nevím jestli to někdo ocení, když model stojí někde za sklem.


Tie natáčacie kolesá sú podľa mňa celkom vďačný detail - môžeš si to za sklom vitrínky raz natočiť na jednu a inokedy zase na druhú stranu :) Je to také oživenie, si myslím - aj za sklom (lepšie povedané - práve za sklom)

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 21 prosinec 2009 12:06

Díly ze strojní lepenky jsou doladěny. Tak mi nezbývalo nic jiného, než dát kolečka dohromady. U zadním musím ale ještě nahodit bombírované boky. Neodolal jsem a připasoval k modelu i takto na sucho.

ObrázekObrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Alda » 21 prosinec 2009 15:59

Přestávám dýchat.......nádhera. To tvarování je úžasný. Hodně štěstí v další práci.

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 21 prosinec 2009 16:09

Mňa na tomto prekvapuje, že GP Talianska v Monze, odkiaľ tento voz je, sa išla až v 2. polovici sezóny a napriek tomu Stewart štartoval na aute bez krídel. A napriek tomu túto GP vyhral!

p.s. Tie kolesá sú bomba!

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 21 prosinec 2009 16:18

Roberte, běhouny na kolech dojdou ještě máznout agamou M36 bvarva pneumatik. Aby dostaly ten správný odstín a zároveň by se měly zvýraznit drážky vzorku. Takto mají zatím barvu vnitřní struktury papíru po vypálení laserem.

Zajímavá informace ohledne té velké ceny a křídel na monopostech. Vygooglil jsem hodně fotek, ale s křídly, tak jsem si nějak říkal, že mi na modelu docela chybí.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 21 prosinec 2009 17:02

Tá Monza bola výnimočná svojim dojazdom do cieľa, kedy sa 4 vozy dostali do 1 sekundy v cieli. Asi Monza bol taký okruh, že krídla sa v tom čase vnímali ako zbytočný prvok, produkujúci odpor. Dva z tých štyroch prvých boli bez krídel. Okrem Stewarta ešte Lotus Jochena Rindta, myslím. Ten skončil druhý. Tretí bol Beltoise s Matrou, ale s krídlami.

Je to aj na youtube, ten tesný záver.

Obrázek

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 21 prosinec 2009 17:14

Já už vedle na CPMku místo Tatra pokaždé čtu Matra, jak se na tohle auto těším :D To bude hezké dilema, co lepit na GP 2011 do Lužánek, jestli Matru nebo Ferrari :lol:

Uživatelský avatar
Ed
Příspěvky: 116
Registrován: 30 duben 2004 17:01
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Ed » 21 prosinec 2009 17:15

Použitie krídel zvýši prítlak vozidla k vozovke a tým zvýši schopnosť prenosu síl medzi pneumatikami a vozovkou, ale na druhej strane zvýši odpor vzduchu vozidla, čo má za následok zníženie maximálnej rýchlosti vozidla. Monza patrí medzi najrýchlejšie okruhy a tak sa tu aj dnes jazdí s takým nastavením krídel, že prítlak a tým aj odpor vzduchu sú menšie. Súčiniteľ odporu vzduchu a súčiniteĺ aerodynamického prítlaku F1 v Monze oproti Monacu je cca len 65%. Nastavenie krídiel je vždy kompromis. V 69-tom v Monze neboli ešte spomaľovacie šikany tak ako dnes a okruh bol ešte rýchlejší a tak ako víťaz Stewart s Matrou tak aj druhý Rindt s Lotusom išli bez krídiel na rozdiel od ostatných s krídlami a boli tak dostatočne rýchli a vyhrali.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 21 prosinec 2009 17:41

Klucííí. Kolečka, respektive jejich běhouny jsou natřeny a dodán jim určitý lesk.

Obrázek Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 21 prosinec 2009 18:23

Tak teď se nabízí otázka na Roberta. Bude vystřihovánka obsahovat Stewartův vůz z Monzy, tedy bez křídel, nebo i variantu s křídly?


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů