Matra MS80, Italian GP, Monza 1969 / FT / FT / 1:24

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Matra MS80, Italian GP, Monza 1969 / FT / FT / 1:24

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 11 prosinec 2009 14:24

Vážení přátelé. Tak jak avizoval Jarek (11111), tak se mi do rukou dostal pracovní výtisk Matry, ke kontrolnímu lepení a doladění laserem řezaných žeber. Na fotce poznáte, že jde opravdu o pracovní kus, protože na stránce motoru schází další díly, které jsou zatím stále v rozpracovaném stavu. Takže zatím ode mne malá ochutnávka toho co mě - Vás čeká.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Zdeněk-TEO dne 06 únor 2010 12:55, celkem upraveno 1 x.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1061
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Příspěvekod Novis » 11 prosinec 2009 14:43

Asi teď trochu OT, ale mám v tom nějak zmatek :roll:
Jak to vlastně bylo s Matrou a Tyrrellem?
Jezdila Matra MS80 se Stewartem pro Kena Tyrrella?
Byl už to počátek týmu Tyrrell?
V roce 1970 už má Tyrrell svůj monopost, ale Matra pokračuje dál...
Díky za vysvětlení.

Přeji TEO pevnou ruku, jsem zvědavý jak bude model MS80 vypadat v barvě.
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, MP4/7A, MP4/8
Lakovna / dodělávky:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, 312T, FW08C, MP4/4
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 11 prosinec 2009 14:57

Ano, pokiaľ sa nemýlim, Ken Tyrrell bol vlastne menežerom Jackieho Stewarta a bol s ním i v teame Matry. Ale Matra sa po triumfe v roku 1969 rozhodla, že chce použiť aj motory Matra. Jackie s Kenom to vyskúšali a povedali, že v žiadnom prípade, že jedine s Cosworthom to má cenu. A tak museli odísť od Matry. - Vtedy, myslím, vznikol team Tyrrell. Kúpili si na začiatok nejaký March, ale sezónu 1970 experimentovali aj so svojimi konštrukciami. Ku koncu už mali Tyrrell 001, ale bol ešte poruchový. V sezóne 1971 už ale Stewart vyhral majstra na Tyrrelli. Tak nejako :D

Team Matra - Ken Tyrrel úplne vpravo
Obrázek

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 11 prosinec 2009 16:42

Jenom upřesním, z Robertova příspěvku by to mohlo vypadat jako Stewartova nespokojenost s Matra V12 (na což jsem nikde nenarazil). Primárně hrály roli obchodní vztahy, z části podpora Fordu, z části smlouva mezi Renault a Elf, který byl dalším dost důležitým sponzorem. Důsledkem bylo rozdělení Matra - Tyrrell, Stewart byl už spíš loutka, který si buď mohl hodit korunou, nebo nejspíš nějakou roli sehrály i peníze, které byly na straně silných sponzorů...

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 11 prosinec 2009 16:59

Vychádzal som z Wikipedie a tam sa píše to, čo som napísal vyššie. Inferior to = podradný, horší, nezodpovedajúci kvalite.

"For the 1970 season following Matra's merger with Simca, Tyrrell were asked by Matra to use their V12 rather than the Cosworth. Simca was a subsidiary of the American company Chrysler, a rival of Ford.

Stewart tested the Matra V12 and found it inferior to the DFV.

As a large part of the Tyrrell budget was provided by Ford, and another significant element came from French state-owned petroleum company Elf, which had an agreement with Renault that precluded supporting a Simca partner, Ken Tyrrell had little alternative but to buy a March 701 chassis as interim solution while developing his own car in secret."

.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 11 prosinec 2009 23:41

Žebra na tento model jsou zatím ještě ve výrobě. Tak jsem zastřihnul do základního bloku motoru, který je stejný jako u modelů lotusu 49. Při lepení tohoto agregátu se po očku také kochám barevnou stránkou s modrýma díly trupu matry. Kdo z Vás měl už v rukách motor na lotus 49, tak si všimne na zadním čele bloku motoru jiný tvar místa pro přilepení rozvodovky. No a právě od tohoto místa by to mělo být úplně jiné oproti lotusu.

Obrázek Obrázek Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 12 prosinec 2009 10:58

Robert Blaschke píše:Vychádzal som z Wikipedie a tam sa píše to, čo som napísal vyššie. Inferior to = podradný, horší, nezodpovedajúci kvalite.


Člověče, asi máme jiné zdroje, ale tohle jsem tam právě neviděl. Ale budiž. Tak jako tak ale tohle spíš už ovlivnilo Stewartovo rozhodnutí, kam se vydat, pro Tyrrell jako takový byly klíčové ty obchodní vztahy.

Ještě k původní otázce - ona je už samotná otázka nepřesná. Rok 1970 nebyl počátek týmu Tyrrell, ten byl právě už s příchodem Matra do F1 (1968, pominu-li ojedinělé závody). Matra měla vlastní tým a k tomu dodávala vozy pro Tyrrell (který byl výrazně úspěšnější), o rok později se už soustředili pouze na Tyrrell a následně z výše uvedených důvodů došlo k rozpadu.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 12 prosinec 2009 17:46

Dal jsem dohromady pár drobností na bloku motoru. A protože budu potřebovat doladit i laserem vyřezané bočnice na kola, tak jsem si slípnul jak disk předního, tak i zadného kola.

Motor jsem si zatím odložil do pracovní krabičky, protože nevím jaké bude uspořádání palivového čerpadla a rozdělovačem na horní ploše bloku motoru. No a také nějaké drobnosti jsou ve výrobě na laseru, a zatím nemám k dispizici plastové kulatinky na znázornění trubek. Objednal jsem si různé průměry v jednom E-shopu z jižní moravy. A doufám, že budou na zpracování příjemnější než kovové dráty.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 12 prosinec 2009 21:40

Ahoj Zdenku, přibrzdi prosím na motoru. Na horní ploše bloku mezi řadami válce již zmizela ryska pro přlepení válečku (elektronika) a budeš muset toto zaretušovat. Naopak prořez který tam máš můžeš zalít lepidlem. Přijde tam sice rozdělovač, ale tvar kroužku se změnil a nad rozdělovač se přesouvá elektronika ve formě krabičky.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 13 prosinec 2009 15:06

S motorem jsem přibrzdil a odložil jej do pracovní krabičky. Disky na kola mám připravené. Tak co dál s modelem? Nu což. Pustil jsem se do kokpitu. Podle fotek se bude zdát autorovi, že zde mám chybu. Vše je opraveno a sklon zadního čela je na svém místě. Mezi fotečkama bude i jedna, jak hezky vypadá kokpit z rubové strany.

Zatím jsem se řídil fotkami bílého modelu autora. Dnes mi byla doručena i návodní kresba, takže budu moci své kroky konforntovat i s nákresem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 13 prosinec 2009 20:36

Sedačka pilota je také už na svém místě.

Obrázek Obrázek Obrázek

A nyní jedna kvízová otázečka: poznáte o jakou součástku se jedná?

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 13 prosinec 2009 21:07

Kardan z traktoru. Ale kde jsi vzal tak obrovskou známku?

Uživatelský avatar
Bambulo
Příspěvky: 29
Registrován: 23 červenec 2009 08:52
Bydliště: Nitra , Sk

Příspěvekod Bambulo » 13 prosinec 2009 21:08

... nejaky klbovy hriadel ... ze by nieco k tyci riadenia ?
... ked sa vrtas v kokpite .... hm :wink:

Uživatelský avatar
Bugatti
Příspěvky: 196
Registrován: 05 duben 2006 10:16
Bydliště: Banská Bystrica

hmmm

Příspěvekod Bugatti » 13 prosinec 2009 22:48

Ja tipujem, že to je poštová známka. :D

Ten cocpit je parádny.
Galériu mojich modelov nájdete na: http://papierovemodelarstvo.webnode.sk

Uživatelský avatar
Bambulo
Příspěvky: 29
Registrován: 23 červenec 2009 08:52
Bydliště: Nitra , Sk

Příspěvekod Bambulo » 13 prosinec 2009 23:16

... uz asi viem
.. po silnom googlovani som nasiel taky klb na zadnej naprave od naboja kolesa k brzdovemu kotucu
... toto by mohlo byt ono
... este by do toho mala ist nejaka tycka (asi drotik) ktory bude imitovat tu zasuvaciu cast toho hriadela s tisichranom vovnutri :wink:
... ale kludne sa mozem aj mylit a bude to knipel s MI 24 :D


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

cron