Stránka 1 z 2

Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 06 srpen 2012 08:48
od Zdeněk Krčmář
Ahoj Všem příznivcům rychlých kol,
na můj pracovní stůl se konečně dostala další formulka, bude to můj čtvrtý doutníček do něhož jsem zařízl a 1. promostavba pro FT.
Děkuji Jarkovi 11111 za svěřenou důvěru pro prezentaci dalšího skvostného doutníčku.

Jak jsme již zvyklí z posledních modelů od FT máme k dispozici krom 3 samostných listů A4 i laserem paléné žebra, vzorky pneumatik a větrný štítek na folii.
Mimo to bude k dispozici možno si vybrat hned ze 4. závodních verzí a 2. pilotů
Je pro Vaši informaci jedná se o verze:
1. German GP, Gramam Hill
2. German GP, Jackie Oliver
3. British GP, Graham Hill
4. Mexican GP, Jackie Oliver

Já se dlouho nerozmýšlel při výběru verze, jelikož jsem již kdysi stavěl Brabham BT 26 také z Nurburgringu, tak abych měl další formulku ze stejného závodu
Vůz je pilotován jezdcem Graham Hillem
Obrázek

Stavbu jsem započal dle návodu kokpitem
Obrázek

Startovní číslo v bílem kulatém poli jsem se rozhodl přelepit pouze číslem, máme možnost přelepit celé bílé kulaté pole, tak i možnost reklam na bocích čumáku

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 06 srpen 2012 09:09
od Marek
Další super kousek.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 07 srpen 2012 08:16
od papoušek
Víborně přeji ti mnoho zdaru při stavbě a tiše závidím.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 17 září 2012 07:05
od Zdeněk Krčmář
Ahoj Všem přátelům F1, zvláště "doutníkářům"

Dotáhl jsem do konce celý trup, na rovinu říkám - byl to pro mě boj, než se kvalitně naučím tyhle modely lepit nějaký ten den to ještě potrvá :)
Takže k fotečkám:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: větrné štítky z folie, jsou přímo od FT, jak jsme již z několika předchozích modelů zvyklí a padly na model až neskutečně lehce
:arrow: ochranný oblouk je z drátu - možno zvolit alternativu papírového
:arrow: malinko jsem vytunil čelní panel s budíky
:arrow: volant "naimitován" koženkou - obalený a přetřený cigaretový papírek... Zda tomu tak bylo i ve skutečnosti nevím - asi by poradili kluci od FT :idea: mě se ale takový volant moc líbí

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 17 září 2012 07:45
od 11111
Ahoj Zdenku, kůží potažený volant je v pořádku. Také tím modely vylepšuji.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 17 září 2012 07:53
od bernie
Volant potažený kůží je jistě v pořádku, ale spíš bych se zeptal na polohu hvězdice vůči logu Lotus. Tuším se to tu řešilo a s výsledkem "mercedes" NE.

Je to takto správně? I když pozice "mercedes" je zakreslená v návodovce, která je ukázaná na začátku stavby.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 17 září 2012 09:22
od Zdeněk Krčmář
Ano, bernie, já to udělal přesně dle návodovky...

Takže opět by to asi chtělo Jarka, aby nám to zodpověděl, náprava by v případě špatného "nasazení" neměla být náročná 8)

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 17 září 2012 09:45
od René
Volant má mať jeden lúč zvislo dole, čiže nie mercedes - na návodovej kresbe kokpitu je to nesprávne, tiež ma to pri stavbe pomýlilo: viewtopic.php?f=2&t=1562.
Na detailnom obrázku volantu v návodovej kresbe vľavo dolu je to myslím v poriadku.
Takže logo treba natočiť k zvislému lúču volantu.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 17 září 2012 10:05
od bernie
Ano. René má pravdu. Dokonce je to pěkně vidět u Rollout Lotus 49 v Hethelu:

Obrázek

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 18 září 2012 07:20
od 11111
René má pravdu, chybu dej do připomínek.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 24 září 2012 09:20
od Zdeněk Krčmář
Dokončil jsem 1. zkušební kolečko, sice se v návodu uvádí abychom ráfek kola přetřeli stříbrnou barvou, ale já jsem prostě zatížen na "čistostavbu" :arrow: řídím se heslem - buď přetřený celý model, nebo co nejméně v rámci možností barvit 8)
Obrázek

Z tohoto důvodu nám vyvstává otázka, zda mám autory modelu hnát do detailu přídáním ke každému kolu 2 kroužků odstínu světlé šedé (barva ráfku), tak abychom nemuseli retušovat laserem pálený kroužek - díl R200
S dovolením si vypůjčím fotočku od Aliho, abychom věděli oč jde :idea:
Obrázek

Je tedy na Vás a dávám do diskuze zda je vhodné tenhle díl navrhnout a připojit ke šmikajdě

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 24 září 2012 11:18
od bernie
Ano Zdeňku, přebarvovat strojní lepenku na světle šedou je šílená činnost. Takže tohle ti do návodu nikdo nenapíše :lol:

Když už ses s tím tak pěkně popral, tak nehtem projeď diskem dokola a utrháš tak nerovnosti /hrudky barev/. Když ten nehet zlehka olízneš, úspěch bude zaručen :idea:

Díly světle-šedé barvy do vystřihovánky bych uvítal určitě - třeba takto použít distanční podložky, které jsou u verze British GP 1968 J. Oliver, která má shodná kola. Ale z toho návodu mi jde hlava kolem :roll: Proč vlastně se dělá rozdíl u kola bombírovaného a kužel tvaru? Vždyť po nalepení kužele a přimáčnutí na distanční pásek dostane bombírované kolo i naprostý nebombírovač :lol:

Z tvé fotky bohužel nepoznám, jaké provedení kol jsi vybral. Obecně fotky z celé bety mi přijdou nějak hodně světlé. ISO nastavení??

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 24 září 2012 11:31
od Zdeněk Krčmář
Použil jsem tvarování "do kužele" i když jsem se krapet snažil boky kola nabombírovat lehce...

Mno co se zařízení týče na pořizování fotek, je to už důchodce mno. Fotím vždy se stejným osvětlením, jen prostě fotak někdy vyleze tmavá, jindy světlá :roll:
Mohl bych na foťákiu ubrat světlost či jak se to jmenuje. Rozlišení ISO mám tuším na 100, pokud si nyní z hlavy pamatuji, ale to je zrnitost ne?

Jinak Ok, zahrnu díly kroužků do podkladů, které předám po dokočení stavby Jarkovi, a uvidíme zda nám díly vloží do konečného produktu.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 03 leden 2015 11:40
od j.brauner
Pánové mám dotaz. Není mi jasmé, které zadní křídlo a které jeho držáky patří k daným verzím.
Ve šmikajdě mám obě křídla označná zeleně, ale žádná žlutě.
Držáky mám oba označeny žlutě, žadný červeně.
Jdemi hlavně o stroj z Angli, označený červeně.
Díky předem.

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Napsal: 03 leden 2015 16:50
od Jirka
To je otázka hlavně pro Jarka. Opravdu je to ve šmikajdě trochu zmatené, ale podle fotek bych řekl, že pro Anglii je správné to kratší křídlo. U držáků je to asi úplně jedno, které použiješ, protože podle měření je mezi nimi tak minimální rozdíl, že to nikdo na modelu nepozná :)