z Lužánek jsem si dovezl domů betu další skvělé "blaschkoviny" v podobě vystřihovánky, která umožňuje stavbu monopostu jednoho z těchto pilotů:
M. Andretti - GP South Africa
C. Regazzoni - GP South Africa
J. Ickx - GP Spain
Takže obsahem balení je opět i "kabinka"
Zde náhledy na předlohy, které budou užitečné při popisu odlišných konstrukčních prvků jednotlivých modelů.


Největším rozdílem u obou variant jsou kola - hlavně ta zadní, takže zde začínám.
Jižní Afrika přináší zadní bombírovaná kola a přední kuželová. U španělské verze jsou všechna kola kuželová.
Začneme tedy tím těžším - bombírovaná kola africké verze.
Laserované korpusy velmi usnadní skládání základního kola.

Vnitřní "běhoun" vsunuji do korpusů bez choplně - to by pěkně drhlo, takže toto je zbytečná část dílu 502

A začíná peklo - bočnice k bombírování. Dobře si prohlédněte ten výkroj, který se má stáhnout tvarováním - 30 stupňů


Každá sada tvarování /tzn mezi prsty tam a zpět / stáhne profil o cca 5 stupňů

I tak jsem se nikdy nedostal k precizně zpracovanému kolu, které by bočnici ve vnitřní partii nemělo zlomenou nebo jinak deformovanou - při tvarování na jednom místě a po vlepení na dalším jednom.
V koši skončilo 6bočnic, než jsem to dostal do jakés takés formy

Stejně většinu deformovaných ploch schová vsunutý disk, takže NEPROPADEJTE PANICE
Disky nelepím předpsaným způsobem se zoubky, ale natupo, takže jsem si poměrně zkrátil běhoun.

Přední kuželová kola jsou naprostým balzámem na duši i ruce, takže zde jen fotky kompletní sady

Snad by vás ale mohla překvapit velikost předních kol

Brzy na shledanou