Stránka 1 z 3

Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 13 březen 2013 07:08
od bernie
Ahoj kamarádi,
z Lužánek jsem si dovezl domů betu další skvělé "blaschkoviny" v podobě vystřihovánky, která umožňuje stavbu monopostu jednoho z těchto pilotů:

M. Andretti - GP South Africa
C. Regazzoni - GP South Africa
J. Ickx - GP Spain

Takže obsahem balení je opět i "kabinka"
Zde náhledy na předlohy, které budou užitečné při popisu odlišných konstrukčních prvků jednotlivých modelů.
Obrázek Obrázek

Největším rozdílem u obou variant jsou kola - hlavně ta zadní, takže zde začínám.

Jižní Afrika přináší zadní bombírovaná kola a přední kuželová. U španělské verze jsou všechna kola kuželová.

Začneme tedy tím těžším - bombírovaná kola africké verze.

Laserované korpusy velmi usnadní skládání základního kola.
Obrázek
Vnitřní "běhoun" vsunuji do korpusů bez choplně - to by pěkně drhlo, takže toto je zbytečná část dílu 502
Obrázek

A začíná peklo - bočnice k bombírování. Dobře si prohlédněte ten výkroj, který se má stáhnout tvarováním - 30 stupňů :twisted:
Obrázek

Každá sada tvarování /tzn mezi prsty tam a zpět / stáhne profil o cca 5 stupňů
Obrázek
I tak jsem se nikdy nedostal k precizně zpracovanému kolu, které by bočnici ve vnitřní partii nemělo zlomenou nebo jinak deformovanou - při tvarování na jednom místě a po vlepení na dalším jednom.
V koši skončilo 6bočnic, než jsem to dostal do jakés takés formy
Obrázek

Stejně většinu deformovaných ploch schová vsunutý disk, takže NEPROPADEJTE PANICE
Disky nelepím předpsaným způsobem se zoubky, ale natupo, takže jsem si poměrně zkrátil běhoun.
Obrázek

Přední kuželová kola jsou naprostým balzámem na duši i ruce, takže zde jen fotky kompletní sady
Obrázek
Snad by vás ale mohla překvapit velikost předních kol
Obrázek

Brzy na shledanou

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 13 březen 2013 12:06
od frydek665
Mám pocit, že v Jižní Africe nejely vozy Ferrari na hladkých pneumatikách. Soudě teda aspoň podle fotek, které jsem z této Velké ceny našel.

Obrázek

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 13 březen 2013 12:11
od Robert Blaschke
To, čo bernie zlepil, budú zrejme slicky zo Španielska.

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 13 březen 2013 12:13
od Zdeněk-TEO
Ale píše, že jsou to bombírovaná kola africké verze.

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 13 březen 2013 12:43
od bernie
...žádné dezénky jsem k betě nedostal a vystřihovánka přináší běhouny s jasným označením barevných terčíků pro jihoafrickou /zelenou a modrou /nebo španělskou verzi /žlutou/.

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 13 březen 2013 12:45
od frydek665
Teď jsem shlédl sestřih sezóny 1971. V prvním závodě ve Velké ceně JAR se jelo ještě na pneumatikách se vzorkem. Na kompletně hladkých pneumatikách se jelo až od následující 2. Velké ceny, která se jela ve španělském Montjuichu. Dezénky asi budou potřeba... :P .

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 13 březen 2013 15:05
od Robert Blaschke
bernie píše:...žádné dezénky jsem k betě nedostal...


Nuž, potom sa niekde stala chyba.

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 16 březen 2013 14:32
od 11111
Dodáme tedy desény Roberte?

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 16 březen 2013 15:00
od Robert Blaschke
11111 píše:Dodáme tedy desény Roberte?


No jasne! To by tak bolo, aby sme nedodali! :)

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 16 březen 2013 15:26
od bernie
Vyborne aspon jeste potreniju to tvarovani zadnich kol
:D

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 25 březen 2013 18:35
od bernie
Kola pro španělskou VC jsou opravdu oddychovka, tady past nehledejte.
Obrázek

Srovnání jiho-africké a španělské verze zadního kola

Obrázek

A než dorazí upravené díly na ještě jeden pokus jiho-afrických kol včetně dezénků, nabízím evoluci zadních kol ze 3 po sobě jdoucích VC.
Obrázek

Dále pracuji na pohonné jednotce.

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 26 březen 2013 08:54
od marec
Skvela praca, vyborne !
M.

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 01 duben 2013 10:25
od bernie
Děkuji za chválu a pokračujeme pohonnou jednotkou. Tohle je prostě pohodička. Když už dávám převodovku podruhé, tak vím co od ní čekat a není to až taková tragédie. Některé chlopně by mohly mít ostřejší úhly, jak vidíte /přihodím do poznámek z bety, ale nic vážného to není.

Obrázek Obrázek

Černý vlasec od Víti Nováka - skvělá věc. Ještě jednou díky Víťo ;)

Obrázek Obrázek

Snad jen košíčky sacích komínků by mohly být natištěny zrcadlově, aby spoje komínků a košíčku měly navýšení o vrstvu spoje stejným směrem a z dílu 233a vypustit jeho podkladové kolečko - košíček stejně lepím natupo kužel na komínek a pak zadekluju horním malým kolečkem.

Posunu se na brzdy a zadní osu - takže zatím ;)

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 03 duben 2013 20:36
od bernie
Než se odporoučím podlepovat díly kokpitu, tak shrnu práci na zadní ose, kterou pro tuto chvíli končim stavbu v zadní části vozu. Pokračovat má smysl až po spojení resp vložení do trupu.

Tohle je taková ta ňahňavá prácička, která se mi na moderně zpracovaných formulích líbí - drobota, která však respektuje základní stavební prvky.

Obrázek

Problém je ale při osazování kol. Pokud respektuji osu 60mm dlouhou, tak disky se konečků osy dotýkají jen letmo. O nasazení nemůže být řeči, pak by ráfek narážel na ramena a geometrie by byla v háji. Malý distanční kroužek mi pomůže u této stavby, detailní měření provedu do zápisu slabin a co si pamatuju u mexické verze, tak tam to bylo podobné. Co ty např Ali? Šlo ti to nasunout hladce? Nebo jsi vycházel z osy s rozměrovou rezervou a pak nebyl problém? 312tkou vyčerpaný Zdenda může napsat také samozřejmě.

Variantní použití kol:

Obrázek Obrázek

Nechci tlačit na pilu, ale nejlepším kusem z této trojverze bude jistě španělská - nízký profil pneu, prodloužený nos, tvářená kabinka - to bude mazlík :twisted:

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Napsal: 03 duben 2013 20:49
od Ali
Bernie, u šablon sloužících k výrobě dílu z nepapírového materiálu se chovám dost lajdácky. Pokud se jedná o tvarované trubky (např chladící) samozřejmě se snažím natvarovat dle šablony, ale u os kol vůbec nehledím na délku šablony (beru ji spíše jako orientační) a osu si přizpůsobím svým potřebám. Toto jsem nikdy nepřipomínkoval :oops: