Ferrari 158, GP Mexico 1964 / FT / 1:12

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Ferrari 158, GP Mexico 1964 / FT / 1:12

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 26 srpen 2009 21:41

Minulý čtvrtek jsem se pustil do tohoto macíka. Je to model, který jsem obdržel od vydavatele odměnou za práci na beta testech.

V této velikosti jej napřed slípnu jen s drobnůstkami navíc, protože chci vidět jak vlastně v tomto měřítku bude vypadat. Původně jsem měl v plánu hodně tunningu a dotvoření detailů a přepracování celého modelu více k reálné podobě. Postupně ale shledávám, že jsem typ modeláře, který rád postaví model tzv z krabičky doplněný o pár vylepšení, takže se nejspíš do tunění moc nepohrnu.

Ale řeknu Vám, že u stavby v takto velkém provedení je na místě ještě více přesnosti než u klasiky. Zde se Vám vymstí každičká sebemenší chybka. A protože jsem linej tvor jako valná většina z nás, tak jsem si chtěl práci ulehčit. No a také, že mám přístup k tomu laseru, tak jsem si pár dílů, které je potřeba podlepit a následně i vyřezat, hodil na skenr, a podel toho i nakreslil do elektronické podoby potřebné pro laserový plotr. Takže takto připravené díly jsem si nechal vyříznout a pak už jen začal lepit.

Nyní pár fotek části modelu i s porovnáním stejné verze v klasickém měřítečku 1:24.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A následuje fotka všech dílů, které mám zatím na stole a v pomocných krabičkách připraveny. V levém horním rohu jsou vidět laserem vyřezané díly na výfukové svody.

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Lukáš Votický
Příspěvky: 120
Registrován: 21 leden 2007 12:14

Příspěvekod Lukáš Votický » 26 srpen 2009 22:31

Zajímalo by mne, kolik stran A4 zabere celý model?
Celý kokpit vypadá tak na jednu půlku.

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 26 srpen 2009 22:54

Vzhledem k tomu že měřítko je dvojnásobné, počet stran by měl být dvojnásobný. Když k tomu připočítáme rozložení dílů na A4, tak bychom se mohli vejít do 5 stránek. Ovšem je tu také možnost, že to TEO má na dvou A3.

Jinak jako vždy pěkná práce :wink:
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Cashpick
Site Admin
Příspěvky: 489
Registrován: 23 září 2003 16:32
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Cashpick » 26 srpen 2009 23:04

Aby se zdvojnásobilo měřítko, musí se zdvojnásobit každý díl, proto by to mělo vyjít na 4xA3.
Kratší strana A4 je 220mm.
Kratší strana A3 je 307mm.
Takže zvětšení na A3 by udělalo měřítko: 24*220/307= 17,2

Je to pravda nebo kecám z nevyspání?

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 26 srpen 2009 23:20

Nekecáš, nechal jsem se nachytat.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 31 srpen 2009 10:01

Takže model je opravdu vytištěn na 4 listech A3, a tipnul bych si že tak 250gr. No a jinak jsem zase trošinku přidal hotových dílů.

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

marec
Příspěvky: 2403
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Příspěvekod marec » 31 srpen 2009 11:18

Teo - ako dosahujes presne kruhy kartonov v kolesach. Mas vyrazacku ?
Marec

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 31 srpen 2009 11:34

Boky kol vyřezávám z lepenky kružítkem OLFA. Jinak ty dírky co jsou ve volantu a palubní desce jsou vyřezané společně i s díly laserem. Taktéž paprsky v discích kol jsou řezané laserem.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 04 září 2009 20:24

Tak se zase něco málo hnulo. model ještě není zcela hotov. Dále k porovnání velikosti bohužel nemám originál model v měřítku 1/24 a tak jsem k sobě postavil 158-ičku a F60 aby byl vidět krapet ten rozdíl ve velikosti.

5eknu Vám, že i tato velikost má něco do sebe. I bez propracovaných detailů je to velice pěkný model. Ale takto velkých modelů bych nejspíš doma mít velké množství nemohl. A když ano, tak jen v palcaté podobě a uložené pěkně v archivu.

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 05 září 2009 08:21

Pěkný macek :lol:
Bylo by jistě zajímavé kdyby se nějaký FT model dostal do prodeje v tomto měřítku.
Btw. Tvým modelem v 1:24 jsem se včera kochal v Lysicích :D
Pokud někdo budete mít cestu určitě se stavte do Lysic je tam k vidění spousta pěkných modelů(Po,Út,Čt,Ne,14:00-17:00)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 06 září 2009 15:55

Tento model jsem asi před rokem upravoval do měřítka 1/12 a myslím že po domluvě s PKAA bude možné model objednat. Problémem je distribuce (formát A3) a tak doporučuji závaznou objednávku s osobním převzetím v Brně Lužánkách.
Případné úpravy jiných modelů do měřítka 1/12 závisí na výsledcích prodeje této obludy :)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Příspěvekod bernie » 06 září 2009 20:24

U velkého projektu se závaznou předobjednávkou bych se přimlouval za balíček s velkou sadou doplňků / dezény a žebra v laseru, plotrovanou folii větrného štítku...../

S větší cenou se u většího projektu musí počítat. Osobně bych se u takového paketu nerozpakoval nad "kulturou za 500" :wink:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 07 září 2009 09:15

Už jsem dávno zapoměl na stav modelu, zřejmě by to chtělo i některou grafiku vytáhnout zvlášť , jako je žebrování motoru a převodovky, rozsypat nýty na plochu, ciferníky přístrojovky vytáhnout a dodělat válečky směrem dopředu, třeba i provedení sedačky které jsi nám tady prezentoval... práce by bylo dost včetně řezaného štítu a pálených žeber. 500 je plně reálná... Musím ale upozornit že jsem o tom všem stále s PKAA nejednal. Původně tato zvětšenina byla určena pro Americký trh.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 167
Registrován: 26 červenec 2004 18:47
Bydliště: Praha 4,Braník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomys » 08 září 2009 20:56

Lasery k tomu a beru.... Je to paráda....
This is Sparta !!!!!!!!!!!!!!

Uživatelský avatar
numi
Příspěvky: 10
Registrován: 01 červen 2007 21:35
Bydliště: Třinec

Příspěvekod numi » 14 září 2009 20:03

Souhlasím s berniem. Jinak udělal bych to jako limitku. 8) Já sám bych bral 2ks
normální je vlastnit ORIGINÁL

Rozděláno: HMS Alert
Pozastaveno : HMS Victory od Shypiardu


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů