Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 11:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod Ďourek » 20 prosinec 2012 20:23

Umberto píše:Tak to se omlouvám já...protože jsem prvně nepochopil tebe jak jsi to mylsel :lol:


nemusíš se omlouvat - já jsem původně chtěl dát jenom odkaz na fotku.. a když jsem zjistil, že je nedostupná, tak jsem se do toho vysvětlování taky pěkně zamotal :-)

A propó - mám dojem, že už to funguje: http://postimage.org/image/op5jl3lf3/

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod Umberto » 20 prosinec 2012 21:05

A propo že ještě do toho zase rejpu, nebylo by lepší ten karton nejdřív dát dovnitř do křídla a pěkně si to třeba malím šroubováčkem korigovat do rovinky a u druhé strany výstuhy udělat malou dirku a pomocí zubařského hášku(to používám já) taky poopravit aby to lícovalo a teprve potom takový celek nalepit mezi boční díly křídla....

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 11:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod Ďourek » 20 prosinec 2012 21:14

ve fantazii při vymýšlení postupů se meze nekladou :-)

Já jsem to taky tak zkoušel, ale tenkrát se mi to křídlo zkroutilo jako celek ještě před nalepením mezi bočnice, takže jsem tenhle postup vzal jako lepší... Na druhou stranu, když člověk nepřesně slepí plochu křídla vzadu, tak mu žádné zázraky nepomohou :-)

taky bývá dobrá pomůcka dát dovnitř křídla na tu zakulacenou část špejli - pokud možno takovou tu přesnou :-) - v Bauhausu stojí metrová asi tři koruny :-)

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 20 prosinec 2012 21:20

No.....když si plát křídla dobře natvaruješ a dílek ze strojní lepenky budeš mít jako pomocné žebro nalepený na bočnici křídla, tak si myslím, že máš vyhráno. Za prvé - budeš mít zaručeno, že bude geometrie na bočnicích bude ve správné poloze. Za druhé - když si správně vytvaruješ plát křídla, tak jej pouze lehce nacvakneš na pomocný dílek z lepenky ve správném tvaru křídla. A nebo.....na jednu bočnici nalepíš pomocný dílek z bočnice, druhý vlepíš do opačné strany natvarovaného plátu křídla. Plát křídla nacvakneš na bočnici, na které je předem přilepený pomocný dílek, necháš proschnout. Zjistíš si jaká je mezera mezi stolem a plátem křídla při položení na nejdelší rovné ploše bočnice, to aby jsi si mohl připravit nějaký materiál na podložení plátu křídla na opačné volné straně. Tím by jsi mohl docílit opět co nejideálnějšího souladu geometrie. Lepidlem natřeš plošku vzniklou zasunutím pomocného žebírka do natvarovaného plátu a druhou bočnici křídla přiložíš k plátu tak, aby i její rovná hrana kopíroval plochu stolu. Necháš proschnout a máš připravený základ křídla k lepení další plošek.

Snad jsem se trefil do správného výkladu jak lze udržet dobrou geometrii křídla při jeho lepení....?
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod Umberto » 20 prosinec 2012 21:44

Zdendo myslím že jsi se strefil na 100%...a já to budu v krátké budoucnosi zkoušet na Ligieru JS11 / J. Laffite / GP USA-Long Beach 1979....teda jak mile dokončím kola.

P.S. ještě jsem nestihl na tuto šmikajdu založit vlákno a už to klohním:-)

Uživatelský avatar
Milan2
Příspěvky: 195
Registrován: 19 listopad 2010 18:29
Bydliště: Šardice - Jihovýchodní morava

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod Milan2 » 21 prosinec 2012 12:34

S tím kartonem je to dobrá vychytávka, ještě nastává trochu problém u novějších formulí kdy bočnice křídla jsou dost vysoké a tím pádem je na křídle i více plošek pod sebou, na jedné straně není problém je nalepit na tupo ale pak je stejně v rovině nalepit i na druhou bočnici, možná by pomohlo mezi jednotlivé plošky vložit pro vyrovnání kartonové výztuhy a pak je zase vyndat po slepení k druhé bočnici.

Uživatelský avatar
HAAL.70
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 červen 2010 21:24
Bydliště: Plzeň

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod HAAL.70 » 21 prosinec 2012 18:08

Parádní auto :P .Nesklamal jsi,povedlo se Ti ;) .

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Brabham BT44-1974 VC rakouska/PKAA/P.Špinler/1:24

Příspěvekod Umberto » 22 prosinec 2012 18:27

HAAL.70 píše:Parádní auto :P .Nesklamal jsi,povedlo se Ti ;) .



Tak to jsem rád že ty jsi rád :P


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů

cron