Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod frydek665 » 28 červenec 2013 10:51

Pustil jsem se do stavby modelu vozu Larousse LH94 z Velké ceny Brazílie, který pilotoval poměrně málo známý francouzský pilot Olivier Beretta. Model se lepí velmi příjemně a mohu vřele doporučit všem, kteří si chtějí u lepení odpočinout.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Milan2
Příspěvky: 195
Registrován: 19 listopad 2010 18:29
Bydliště: Šardice - Jihovýchodní morava

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod Milan2 » 28 červenec 2013 11:14

Pěkné, jak ty to děláš že máš za chvilku půlku modelu postavenou ;)

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod frydek665 » 28 červenec 2013 11:16

No a aby nebylo vše až tak jednoduché, narazil jsem na menší nesrovnalost. Víčko nádrže je na modelu na levé straně, ale na fotce skutečného vozu je levá strana zaslepená... :?:

Milan 2: U tohoto modelu to jde samo, to se musíš spíš brzdit, abys ho neměl rychle hotový :lol: .

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
LuCas
Příspěvky: 113
Registrován: 16 listopad 2012 13:39
Bydliště: Bolatice (okr. Opava) / Brno

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod LuCas » 28 červenec 2013 11:50

GP Brazilie se jezdí proti směru hodinových ručiček, takže bych řekl, že je to víčko správně umístěné na levé straně

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod frydek665 » 28 červenec 2013 12:15

Ano, na Interlagosu se jezdí proti směru hodinových ručiček. Pro zajímavost přikládám pár fotek z Interlagosu 1994 :P :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Divné? :P

mfabi
Příspěvky: 138
Registrován: 30 září 2003 23:06

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod mfabi » 28 červenec 2013 13:07

Je to divné. Když jsem to řešil, tak jsem bral fotky i z jiných závodů. Jsou záběry např. s Imoly, kde jedno auto má záslepku a druhé nemá. Já uvažoval spíše tak, kdy by záslepka měla význam a kdy by byla na obtíž. Při tréninku a kvalifikaci se moc netankuje, tak bych tam záslepku dal. Ale v závodě se dotankovávalo, a nevím jestli by to nebyl další prvek s možnou závadou a i z ohledem na čas zastávky, tak se tam nedala.

Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 480
Registrován: 29 květen 2012 12:16

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod Lucas80 » 28 červenec 2013 13:25

.
Naposledy upravil(a) Lucas80 dne 04 únor 2018 13:06, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod Umberto » 28 červenec 2013 13:33

Peťo jako vždy moc pěkně se na to kouká. Jak píšeš že je to odpočinkové lepení, tak nevím proč ale mě tahle konstrukce ne zcela vyhovuje, největší problémy mám právě s čumákem, kde musím lepit jednotlivé segmenty ze spodní části. No každopádně vím že je to na 100% míma rukama :roll: a ne konstrukcí formulky.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod frydek665 » 28 červenec 2013 13:48

Roberte, zkus! Uvidíš :P !

Nechme víčko víčkem. Zdá se, že v tom měli v Brazílii bordel :lol: .

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod frydek665 » 29 červenec 2013 12:36

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod frydek665 » 29 červenec 2013 22:15

Zpracována převodovka s chladičem, držákem zadního křídla, koncovým světlem a horními rameny zadního zavěšení.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Teď přijdou na řadu boční kryty převodovky a teprve pak se vlepí zbývající prvky zadního zavěšení.

Dan
Příspěvky: 424
Registrován: 23 duben 2012 18:42

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod Dan » 29 červenec 2013 22:38

sakra chodíš do práce vůbec :D tu jedeš jak na páse, teplo tě taky nijak neomezuje, jde ti to hodně dobře od ruky
chtěl bych chytit takovýto lepičský elán

mfabi
Příspěvky: 138
Registrován: 30 září 2003 23:06

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod mfabi » 30 červenec 2013 06:56

Zaujal mě ten postup lepení. Slepit bočnice, hřbet a převodovku na podlahovou desku, a pak až vlepovat příď mě nenapadlo. Uvidím jestli to půjde pak bez problémů napasovat do sebe. Možno to zkusím u některých Tyrrellů 018 při testu. Při tomto způsobu se asi líp osazuje záď vozu na podlahovou desku. Jen fakt mám strach jestli to pak při vlepování celku přídě nebude zlobit. Jestli by to fungovalo, byla by to zajímavá úprava. Celek zádě při klasickém postupu lepení je trochu náročnější na osazení. Jen by to v tomto případě asi chtělo udělat jinou konstrukci chladičů, místo jen kartonu asi kvádry, aby se přesněji osadili na podlahovou desku a přesněji vymezili prostor pro vsunutí přídě.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod frydek665 » 30 červenec 2013 08:35

Do práce občas zajdu :D . Naopak teplo mě omezuje natolik, že na všechno ostatní kašlu a jediné, co se v těch vedrech dá dělat je lepení.
Jak jsem včera předeslal, dnes jsem přilepil boční kryty převodovky a poté dokončil zadní zavěšení. Je třeba ještě zašernit vnitřky lapačů vzduchu k brzdám.

Obrázek Obrázek

mfabi: Tak se přiznám, že tady jsem čekal spíše kritiku za nedodržení postupu a maření návodu a ani ve snu by mě nenapadlo, že můj postup může vést k zamyšlení autora nad postupem lepení budoucích modelů :P . Na následujících fotkách je příď stále ještě jen vsunuta (nepřilepena) do zadní části, proto to v místech opěrky hlavy odstává. Jinak díl s chladiči jsem nějak zapomněl vyfotit, ale podlepil jsem jej půl mm kartonem a vlepil na značky na podlaze. Myslím, že chladiče nebudou dělat vůbec žádný problém při lepení přídě na své místo.

Obrázek Obrázek

mfabi
Příspěvky: 138
Registrován: 30 září 2003 23:06

Re: Larousse LH94, 1994, O. Beretta /PKAA/M. Fabián/1:18

Příspěvekod mfabi » 30 červenec 2013 10:32

U těch chladičů jsem měl strach u typů (teď nevím z hlavy), kde nejsou v kuse přes celou šíři podlahové desky, ale lepí se každý zvlášť k celku přídě. U tohoto by asi byly lepší z jednoho kusu. Nevím co to udělá při vsouvání přídě. U tohoto způsobu lepení mám právě strach, že pokuď to není za kabinou přesně kolmo slepené, tak to pravě může udělat problém, že to nebude dobře pasovat na komín. Při původním lepení se to vlastně snažím lepit prvně za kabinou a trochu to i přitlačit když je potřeba, a pak ten zbytek dolepit. Tam to jde z korigovat. Já trup vždy dělím za kabinou nebo až na dělení krytu motoru, vybírám to dle tvaru karoserie a kolik reklam bych musel retušovat. Proto tenhle systém lepení bude možno otestován.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů