Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/1:18

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod frydek665 » 14 srpen 2013 19:15

Model je těsně před dokončením. Zbývá opravit volant, dám pár vrstev laku...

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod frydek665 » 15 srpen 2013 19:05

Model je hotov. Stavba tohoto modelu je velmi příjemná, což ovšem neznamená, že se to dá flákat jen tak halabala. Jako vlastně u každého modelu je potřeba postupovat rozvážně a co nejpřesněji. Jedinou takovou trochu záludností na modelu je tvarování spodních dílů monokoku (21 a 22) tak, jak je již v tomto vlákně popsáno. Na to bych chtěl každého, kdo bude tento model lepit specielně upozornit, protože v návodu, ani v návodné kresbě to nenajdete. Jinak je vše v naprosté pohodě a pokud na modelu vidíte chyby, tak jsem si je zavinil sám :D .

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Lucas80
Příspěvky: 480
Registrován: 29 květen 2012 12:16

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod Lucas80 » 15 srpen 2013 20:39

.
Naposledy upravil(a) Lucas80 dne 04 únor 2018 13:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod Ali » 16 srpen 2013 07:16

Fešný model a Lucas80 má naprostou pravdu - ta mokrá kola ještě více zvýrazní dojem z krásného modelu.

Uživatelský avatar
Povar
Příspěvky: 108
Registrován: 09 červen 2011 12:21
Bydliště: Kyjev
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod Povar » 16 srpen 2013 20:01

Excellent work! Model looks very nice! Great!

Skvělá práce! Model vypadá velmi hezky! Skvělé!
Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod frydek665 » 16 srpen 2013 21:05

Díky kluci, tento model mohu vřele doporučit...

Thanks a lot Povar. I´m glad you like it.

makr
Příspěvky: 249
Registrován: 06 leden 2011 23:59
Bydliště: Charvátce
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod makr » 18 srpen 2013 11:46

Chválit nemá smysl...
Jednak vím, že Fabi dělá krásný modely ;) a i Peťa je šikovnej a umí je postavit, jen mu to nebudu říkat, aby nebyl namyšlenej :D
Spíš se zeptam, jestli takto tvarovaný spodek v přední části je u všech verzí Lotus 107, 107 B i 107 C
Martin

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod frydek665 » 18 srpen 2013 12:26

Martine, 107 mám ještě neslepenou a měla by být tvarována stejně jako tato 107B a řekl bych, že i 107C tak má být.
U 107C si tím nejsem jistý, snad to potvrdí někdo, kdo jej stavěl.

mfabi
Příspěvky: 138
Registrován: 30 září 2003 23:06

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod mfabi » 18 srpen 2013 16:13

U Lotusů 107-107C by měli být spodní části trupu stejné. Ve středu rovné a oblouk jen v okrajích dílů, tak jak to je u TEA při jeho stavbách.

makr
Příspěvky: 249
Registrován: 06 leden 2011 23:59
Bydliště: Charvátce
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod makr » 02 září 2013 21:39

Ahoj všichni, kdo stavíte tento krásný model.
Dělam už druhý kokpit a nedaří se mi bez použití síly dostat díly 11,13,15 a 17 k bokům č.10 k sobě tak, abych byl spokojený. Vždycky tam vzniknou nějaké mezerky, spárky a nesedí mi k sobě ta černá linka oválu, který leze přes startovní číslo i ten červený proužek. To barevný mě až tak netrápí, ale ty spárky jo, proto se vás chci zeptat, kdo jste model stavěli, nebo stavíte, jestli máte podobné "potíže", nebo jsem jen já manták, co už nedovede slepit pár kousků papíru k sobě?
Řežu každou chvilku obtahovaným skalpelem podle šedé obrysové čárky, kterou zlehka nechávám stát, takže si nemyslím, že bych dělal nějak extrémně nepřesně. A dílky musím k sobě tahat silou, což má za následek "prolisů" spodních chlopniček viditelných zhora. Přijde mi to líto, když zrovna tahle část bude nejvíc vidět.
Ještě dam jeden kokpit a tam to slepím úplně jinak. Nejdříve všechny "horní" dílky k sobě a teprve pak jako celek na boky, díl č.10
Je blbý, že tohle jsou zrovna ty dílky, které si k sobě předem nenapasuju, nevyzkouším.. Jak to namažu lepidlem, už se papír chová jinak, než nasucho....
Martin

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 05 září 2013 16:47

Byl jsem hodně zvědavý, co by Ti Martine nemělo u tohoto modelu na čumáku pasovat? Tak jsem neváhal a dané díly včera si nechal vytisknout na papíře 200gr ve velikosti, kterou máš rád - zvětšenina 141% měřítka 1:24.

Jal jsem se tedy lepit a postupoval jsem stejně jako u královské velikosti 1:24, podotýkám, že jsem díly neretušoval. Sestavil jsem základ trupu a na něj nalepil první díl, napřed na pravou stranu a následně i na levou. Velikost dílu je přesně jak má být, mezi světle šedou rysku na bočnici a záporný ohyb.

Obrázek Obrázek

Poté jsem slepil rub a líc dílu před pilotem a natvarovaný přilepil na chlopně oblouku. Po zaschnutí lepidla jsem lehkým tahem (žádná hrubá síla) nalepil bočnice oblouku k bočnicím trupu.

Obrázek Obrázek

Nu což, grafická kresba docela dobře na sebe pasuje. U měřítka 1:24 je to ještě lepší a mírné nedostatky nejsou tak vidět. Jal jsem se přilepit díl s reklamou CASTROL - opět první na pravou stranu, poté na levou - chlopně jsem měl ohnuté hodně dovnitř čumáku, aby mi nepřekážely. Ty jsem přilepil až po zaschnutí lepidla na bočnicích. Omlouvám se za špinavý díl - podařilo se mi překlopit herkules přimo na něj a tak jsem zachraňoval co se dalo.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nakonec došlo na lepení samotné špičky. Opět od pravé strany, kdy jsem lepil jednu chlopeň, tu přední jsem si nechával až nakonec. Posléze levá strana, vnitřní chlopně a nakonec tedy samotné špičky bočnic.

Obrázek Obrázek

Práce s papírem 200gr je malinko náročnější na tvarování, ale myslím si, že zde žádný zádrhel není. Každopádně tuto část lepím již poněkolikáté a už vím kde co jak pasuje, jak vše natvarovat a co dřív udělat a co později. Doporučuji Vám všem dodržet takto nějak tento postup, mám odzkoušeno, že při lepení z druhé strany to může pasovat malinko jinak. Doufám, že Vám všem co jste si model pořídili, pomůže tento postup ke zdárnému slepení modelu.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

makr
Příspěvky: 249
Registrován: 06 leden 2011 23:59
Bydliště: Charvátce
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod makr » 06 září 2013 18:21

Ahoj Zdeňku.
TO, že se Ti dílky podaří slípnout líp než mě, jsem věděl předem :D nicméně když se na to koukám zblízka, taky tam jsou ty mezerky, hlavně v předělech bílých ploch. Je možné, že může stačit třeba jen trošku jiný oblouk prohnutí vršku a už se to malinko změní. Až budu lepit další, vyrobím si pomocné žebro, které budu vkládat dovnitř a teprve pak to "vytupluju" zevnitř. Jestli to pomůže nevím, ale v místech bílých ploch to trošku upravím. Nejdříve se však pokusím to, co mám slepené nějak zaretušovat a necham se překvapit.
Druhý vůz jsem lepil přesně dle návodu a jak píšeš, lepil jsem to z druhé strany. Jsem levák a počátek stavby na druhé straně mi vyhovuje víc. Posílam i pár obrázků, jak jsem se s tím pral já, snad Peťa nebude naštvanej, že mu tím lezu do vlákna.
A k tomu i pár dalších malých postřehů, kterých se mi zatím "podařilo" docílit:
1. Po vsunutí kokpitu do čumáku jsem si všiml malých vystouplých míst v zelené barvě, jak je kokpit nadzvedává. Je to v přední a spodní části kokpitu. Fotka je z obou stran.
2. Při slepení dílu 82- to, na čem sedí komín je z jednoho kusu a když slepím boky z vrškem, tak vpředu vršek přelejzá přes boky. Musel jsem to ustřihnout, abych docílil stejné délky. Mrzí mě, že ty díly, které tvoří plochu dílů, které tvoří karoserii a jsou nejvíce vidět jsou rozdělené, navíc v nápisu, takže slícování je tak trochu i o štěstí a retuši.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Na fotce, kde je pravítko (na fotce už to moc neni vidět), i tam jsem psal o síle, kterou jsem musel díly 15 a 13 vtlačit na dílek 11, abych je měl aspoň trošku u sebe. Když kolmo přes spoje přejedu prstem, tak je to ještě cejtit, vidět už moc ne. Jakoby byl dílek 11 trošku kratší, tak byl níž, (pod rovinou pravítka) než je slícovaná hrana sousedících dílů.
Dále jsem ve stavbě zatím nepokročil.
Hezký víkend přeju všem.
Martin

makr
Příspěvky: 249
Registrován: 06 leden 2011 23:59
Bydliště: Charvátce
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod makr » 20 říjen 2013 15:03

Ahojte.
Tak jsem to konečně dodělal.
Důležité je při stavbě sledovat návod.!! I proto jsem dělal předek znova, celkem třikrát.
Nejvíce mi dala zabrat kapotáž přední části, obloukový díl mezi podlahou a spodkem kokpitu (ten jsem musel "snížit" asi o 1,5mm) a ještě to není úplně ideální, pochopit konstrukci kol a komín . Kokpit je lepší (pro jistotu) udělat mírně užší. Kola se mi zadařilo nabombírovat i z 250g papíru a to je jedna z mála radostí, které na modelu mám. Pro mě to byla stavba, která mě trápila od začátku a nedařilo se mi.
Předpokládám, že je to hlavně z důvodu použití velmi pevného (tlustého) papíru 250g a nesledování návodu v první fázi stavby čenichu. Přesto model vůbec nevypadá špatně a chci poděkovat všem přispěvatelům, obzvláště Zdeňkovi za kontrolu stavby a Péťovi za trpělivost se mnou, jakožto "vetřelcem", v jeho vlákně a samozřejmě autorovi za krásný model.
Kdo je zvědav na výsledek mého "trápení", může mrknout sem:
http://www.papirove-modely.cz/galerie/f ... oto=221499
Martin

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 20 říjen 2013 15:35

No vidíš....krásný kousek jsi z toho vysochal. Doufám, že jej dovezeš na GP HB 2014 spolu s dalšíma formulkami, když to vše vyjde a bude se konat.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 107B, 1993, A. Zanardi, GP Brazílie/M. Fabián/TEO/

Příspěvekod frydek665 » 20 říjen 2013 17:30

Taky doufám, že se Martine na Velkou cenu Havlbrodu dostavíš, ať je tam těch osumnástinařů víc :P .


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti