ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 29 červen 2015 19:03

Po možnosti, že jsem si mohl ATS D4 ze závodu v Buenos Aires postavit už jednou v laserové kvalitě přišel čas představit stavbu i v novém ofsetovém tisku na křídovém papíře. Jako hlavní novinkou je, že tato technologie umožňuje stříbrný a zlatý tisk.

Nebudu zdržovat a po náhledu na vystřihovánku se pustím do představení vlastní stavby.

Obrázek Obrázek

Na začátek stavby jsem si odbil zdlouhavou práci na nábojích kol s brzdami a kola.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na na závěr začátku stavby taký malý postřeh, jak se pracuje s novým tiskem. Docela dost jsem měl obavu, jak se bude pracovat s papíru 170 gr. Ale dost mě to překvapilo hlavně při stříhání a tvarování papíru. Papír nemá tendenci se na okrajích třepit a při ohýbání je papír pružnější a vláčnější. Hlavně se nevyskytl problém s loupáním tisku. To je asi na začátek všechno.

anonym01

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod anonym01 » 29 červen 2015 20:00

Obavu si mit nemusel jelikož se jedná o ofsetový tisk. Barva se loupat nebude, je vsátá do papíru.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3134
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 29 červen 2015 20:14

Při práci s křídovým papírem je ale potřeba být také ohleduplný.....barva se neloupe, to je fakt. Ale křídový papír má trochu jiné vlastnosti, než ofsetový, takže jak říkám, je potřeba obezřetnosti a ostražitosti při manipulaci se všemi nástroji, co k modelařině používáte. A vězte, že jsou to zkušenosti.

A jinak vidím na fotkách, že se Ti bočnice kol moc dobře nebombírovaly. Máš je v některých místech docela pomačkané....
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 29 červen 2015 21:06

Máš tak trochu pravdu. Ale hlavně jsem zapomněl dodat, že jsem musel na bočnicích odstřihnout kousek ráfku. Nevím proč, ale nešlo tak dostat ráfky kol. Sice jsem je tam dostal pod tlakem, ale poškodilo to bočnice. U laserového tisku tento problém neměl. Možná to udělalo nepatrně větší gramáž papíru.

miro
Příspěvky: 189
Registrován: 30 prosinec 2008 16:10
Bydliště: Praha 4

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod miro » 01 červenec 2015 09:06

dravec píše:... že jsem musel na bočnicích odstřihnout kousek ráfku. ....

Příště místo nůžek použij půlkulatý jehlový pilník. Krásně si ten otvor zbrousíš jak potřebuješ.
A příště už žádné výmluvy na gramáž paíru! ;) Sám stavím z 200g/m2 a jde to. :)
Pod nožem: Ferrari F93, 1993, Jean Alesi
Hotovo : 99
Buffer : hodně (něco na důchod ...)

dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 01 červenec 2015 13:55

Nevím, jak chceš zbrousit cca 0,5 mm křídového papíru. Víš jak by to asi vypadalo.

miro
Příspěvky: 189
Registrován: 30 prosinec 2008 16:10
Bydliště: Praha 4

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod miro » 01 červenec 2015 18:24

Vím. Dělám to tak u každého modelu, aby šly bez problému zasunout disky.
Pod nožem: Ferrari F93, 1993, Jean Alesi
Hotovo : 99
Buffer : hodně (něco na důchod ...)

dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 01 červenec 2015 18:37

Miro, možná to jde tak dělat. Ale pouze v případě, že běhouny kol lepíš pomoci kartonových boku kol. Ale tento postup používám jen občas. Častěji používám vlepování proužků papíru do běhounu.

Ale už k samotné stavbě.
Stavba po zhotovení nábojů a samotných kol nabralo trochu na rychlosti. Mám hotový motor s olejovou vanou, doplněný o rozvodovku a převodovku. Na převodovku ještě dolepený startér a koncové světlo.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 03 červenec 2015 16:40

Na převodovku přilepené zavěšení kol doplněné o náboje kol, vstupy chlazení a v zadní části chladič s krytem. Na boky motoru přilepeno paroží výfuků. A jde se na karoserii.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 04 červenec 2015 21:25

Zhotoveny trup vozu a přilepený překryt přídě a vytvarované překryty závěsu. Do trupu vlepená zkompletovaná přístrojová deska. Nakonec uzavřena spodní část přídě a zbroušená přední hrana.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 07 červenec 2015 17:23

Na hotový trup jsem postupně přilepil vytvarovaný překryt kokpitu. Do předních závěsu vlepil horní ramena a konce překrytu zakončené ploškami. Na boky nalepeny destičky na osazení bočnic. Následovalo slepení krytu motoru a nalepení za překryt kokpitu. Konečně jsem mohl osadit hotový kokpit společně s nádrží. A konečně k celku postupně nalepené hotové bočnice a chladiče.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

dravec
Příspěvky: 209
Registrován: 03 březen 2014 15:50

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Příspěvekod dravec » 11 červenec 2015 17:54

HOTOVO.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Všem zdejším modelářum přeji příjemné lepení.

KONEC


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů