
Designéři: Neil Oatley (ředitel designu a vývoje), Simon Lacey, Tim Goss
Jezdci: Lewis Hamilton (22), Heikki Kovalainen (23)
Podvozek
Podvozek: Lisovaný kompozit uhlíkových vláken a hliníku
Přední odpružení: Vnitřní systém torzních tyčí/tlumičů ovládaný tlačnou tyčí s dvojitým lichoběžníkovým uspořádáním
Zadní odpružení: Systém vnitřní torzní tyče/tlumiče ovládaný tlačnou tyčí s dvojitým lichoběžníkovým uspořádáním
Tlumiče odpružení: Koni
Elektronika: Řídicí jednotky McLaren Electronic Systems
Pneumatiky: Bridgestone Potenza
Disky kol: Enkei
Převodovka: Poloautomatická, sedm stupňů vpřed a jedna vzad
Spojka: Ruční
Motor
Označení: Mercedes-Benz FO 108V
Objem: 2,4 litru
Válce: V8, 90°
Max. otáčky: 19 000 (regulační limit FIA od roku 2007)
Maximální vrtání pístu: 98 mm (předpis FIA pro rok 2008)
Rozteč vrtání: 106,5 mm
Počet ventilů: 32
Palivo: Mobil 1 Bezolovnatý (5,75 % bio palivo)
Maziva: Mobil 1, nově vyvinutý vzorec 2008 pro nižší tření a lepší odolnost proti opotřebení
Motor: 95 kg (minimální hmotnost podle předpisů FIA)
Touto stavbou tak chci navázat na mé předchozí stavby modelů z ročníku 2008:
Ferrari F2008 z GP Itálie
Williams FW30 GP Itálie
Williams FW30 z GP Singapuru
Model jsem stavěl již před několika lety, tudíž si nebudu přesně pamatovat detaily. Snažil jsem se opět tunit kde se dalo a dovést tak model co nejblíže k reálné předloze i podle reálných fotek. Tisk modelu je na křídovém papíře a je stříbrný. Z tohoto důvodu doporučuji na retuš anilinové vodové barvy, kde je i stříbrná a perfektně kryje i drží. Zpočátku jsem se bál zejména papíru, který je doporučován podlepit jemnějším papírem a raději si udělal kopii pro případ neúspěchu. Model by tak byl šedý v tom horším případě. Nakonec se ale zadařilo.
Stavbu jsem začal pneumatikami. Disky předních i zadních kol jsem vyřezal, aby to vypadalo lépe. Na předních discích je sice kryt, ale muselo to být pro dobrý pocit. Celý postup je zde:






Prořezaný vzduch v discích kol znamená, že musí být vidět i brzdový systém, tedy kotouč a čelisti vlastní výroby dle dostupných fotek:



Nechybí ani ventilky:


U předních poklic disků kol jsem udělal více zapuštěný odfuk proudění vzduchu od předních brzd skrze disky kol:


Zadní disky jsem doplnil z kopie (udělal jsem si záložní pro případ krize) o druhé logo výrobce disků, které bylo i na protilehlé straně:

A poslední doplněk jsou náboje kol:




Kola jsou hotový:
