Williams FW21 /1999/ 1:24, P. Špinler

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 srpen 2008 09:41

Ahoj, na svých posledních stavbách aplikuji tvůj postup, který mne zaujal. Myslím že není zcestný, ale chce to dopiplat pár drobností. Pokusím se to právě na tomto voze zdokumentovat. Zatím jej mám zatížený mezi knížkami.
Než zveřejním fotografie:
1. Lepím bez použití chlopní, podlepuji tzv. sendwich.
2. Hrany borusím na 45 stupňů tam kde je spoj dílů pod 90 stupni a lepím na tupo.
3. na střed podlahy vozu, kam přijde umístit monokok, přilepím kopii tohoto středu na kterém po stranách uberu 0,3mm.
4. pro přilepení bočnice k podlaze použiji klasickou oddělenou chlopeň

Výhody spatřuji:
1. v lepení bočnic na monokok v době kdy mám ještě přístup k rubové straně monokoku.
2. vyztužení podlahy vozu středovým dílem (karton)a lepení monokoku na podlahu bez chlopní, ke kterým stejně nemám už přístup.

Do budoucna uvažuji o kartonu na místo použití klasické oddělené chlopně pro bočnice. Podobné řešení již používá Antonický.

Fandím všem kteří hledají alternativní postupy, protože jen díky nim je pokrok a modely jsou kvalitnější, díky Vlčačko za inspiraci.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 12:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 19 srpen 2008 16:16

11111 píše:Fandím všem kteří hledají alternativní postupy, protože jen díky nim je pokrok a modely jsou kvalitnější, díky Vlčačko za inspiraci.
tak pod toto bych se rád podepsal i já...

Ještě dodám, potěšilo mne, že jsi model dodělala, jsou tady určitě jiní co můžou posoudit ale myslím, že jsi se s tím nakonec nepopasovala vůbec zle. A doufám, že brzo přijde další.

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 20 srpen 2008 00:56

S tím nelze, než souhlasit, ostatně sám používám spoustu alternativních postupů.
Ale - ve chvíli, kdy něco nevyjde, je třeba se zamyslet nad tím, zda 1) zápory nepřeváží klady, 2) ty zápory nelze nějak eliminovat.
Mě překvapilo, že Vlčačka lepí v krátké době podobný model a znovu, bez jakékoli změny, dělá stejnou chybu. Tedy jsem si aspoň žádné změny nevšiml. Přitom třeba jedno z řešení nepřístupných chlopní při lepení monokoku bylo už zmíněno u BARu a později ho několikrát prezentoval Teo i s obrázky...

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 20 srpen 2008 06:25

kvr: Holt mi trvá déle vyjet z těch špatných kolejí. :wink: Ale já se polepším. :-) Slibuju. :-)
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

enzo66
Příspěvky: 670
Registrován: 08 květen 2007 18:30
Bydliště: Koryčany

Příspěvekod enzo66 » 20 srpen 2008 13:55

Williams máš moc pěkný a s výsledkem můžeš být spokojená.Mně se líbí :wink:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 01 září 2008 09:12

Slíbený průběh stavby bez chlopní a s nedodržením návodu :D

Obrázek
brousím vnitřní hrany na 45 stupňů

Obrázek
pomocí tzv. pilníčku na nehty.
Obrázek
"svařuji" herkulesem k sobě zkosenými hranami
Obrázek

Obrázek
tzv, sendvich, v mém případě dvakrát podlepená kopie modelu (kopie papír kancelářský 80 papírem 100 pro laserové tiskárny), oboustranná, pomáha k přesnéjšímu lícování dílů.

Obrázek

Obrázek
základní deska modelu se navýšenným středem pro přesné polohování monokoku vozu.

Obrázek
detailní pohled

Obrázek

Obrázek

Obrázek
model zatížený knížkou, přilepen jen monokok ke středovému navýšenní

Obrázek
jiná kniha nebyla po ruce :D

Obrázek
potom nadzvednutím bočnic a nanesení lepidla na chlopně fixující boočnice dokončím model.

Obrázek

Obrázek
s asymetrií modelu nemám problém, model je dostatečně tuhý, věřím že tento postup je možný použít i při přímé stvabě modelu bez mého dalšího řádění :D
Naposledy upravil(a) 11111 dne 14 leden 2010 11:27, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Jozef Hovancik
Příspěvky: 82
Registrován: 30 květen 2008 16:34
Bydliště: Stará Ľubovňa

Příspěvekod Jozef Hovancik » 02 září 2008 12:07

to 11111:dvakrat podlepenu kopiu mysliš tak,že jeden diel sa sklada zo 4 vrstiev tzv.sendvich?

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 03 září 2008 07:04

To Jozef: Ano, přesně tak. Podlepím kopii tuhým lepidlem (80+100gr) a zatížím mezi knižky. Protilehlé strany , po vystřižení a nařezání ohybových čar, přilepím k sobě herkulesem a dám opět zatížit. Mezitím se věnuji něčemu jinému.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Jozef Hovancik
Příspěvky: 82
Registrován: 30 květen 2008 16:34
Bydliště: Stará Ľubovňa

Příspěvekod Jozef Hovancik » 02 říjen 2008 20:28

to 11111:Jarku este prosim ta prezrad,ako robis otvory pre prednu napravu?Alebo ich lepis natupo?

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 03 říjen 2008 08:10

Pokud bych lepil přímo z originálu, prořezal bych je předem, v případě mém je propichuji po zatmelení a oblepení. U zadní nápravy by se špatně propichovaly, tudíž je mám připravené. Navíc tuto zadní partii netmelím.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů