Brabham BT26-GP Mexico´68 (trénink)+GP Germany´68/FT/1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
sulko
Příspěvky: 39
Registrován: 02 únor 2009 12:08

Příspěvekod sulko » 30 květen 2011 21:39

Toto mi uz naozaj pripomina nahlad do konstrukcnej dielne. Skus sa Jacka spytat, ci ti nedovoli zverejnit aj nejake "tajne" vysledky z testov v aerodynamickom tunely. :-) kedze je to uz nejakych 40+ rokov, snad to nebude problem. :-) Aj, ked, ktovie, ako to vtedy "testovali". :-) .. Toto sa mi paci, evolucia v priamom prenose :-)

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 31 květen 2011 06:34

Ještě jednou děkuju :)
Hodnoty z testování radši zveřejňovat nebudu :lol:

Turco
Příspěvky: 871
Registrován: 06 červenec 2009 14:54
Bydliště: Humenné

Příspěvekod Turco » 31 květen 2011 07:26

Paráda,takto si to predstavujem vo svojích snoch, si borec

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 01 září 2011 09:44

Zdar,
BT26 se mi už taky dostal pod nůž. Všiml jsem si, že dezény jsou asymetrické - na jedné straně jsou pravidelné "čtverečky", na druhé straně se střídá úzký a široký "obdélník". Vzhledem k tomu, že takhle jsou na pálených dezénech i v originále, předpokládám, že jde o záměr a jeden z nich má být vně a druhý vevnitř. V návodu ale není ani zmínka, ve vystřihovánce je značeno přilepení stejného boku na každém plášti na jinou stranu a na fotkách zde na fóru to má taky každý jinak (občas jinak i na každém kole stejného modelu). Jak je to tedy správně?

Díky,
Z.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 01 září 2011 19:43

Člověče ty máš teda zrak :shock:
Tak tohohle jsem si vůbec nevšimnul a mám to samozřejmě cikcak :x
Nevím jestli je to záměr, nebo chyba ve vystřihovánce a v laserech (předpokládám, že na vypálení dezénů byl použit originál od FT a že to TEO nepřekresloval-ale to je moje domněnka).
Tohle je otázka spíše na členy FT případně TEA

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 01 září 2011 21:03

Grafiku dělal Jarek ale podle mne jde o chybu, která se stala asi při kopírování 1/2 poloviny vzorku na druhou stranu. Nikdo si toho nikdy nevšiml. :D.
Podle fotek by měly být na obou krajích 2 rozdílné velikosti "obdélníčků". Ale tohle bych neřešil, protože vzorek byl stejně nepravidelný kvůli omezení vibrací pneumatiky, stejně jako je tomu i u dnešních seriově vyráběných pneumatik. Myslím, že tohle žádný autor nikdy nedělal, aby kreslil desén pneu dílek po dílku bez kopírování :D

TEO použil, pokud vím, soubor od Jarka, nebyl důvod ho překreslovat.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 01 září 2011 21:11

Klucíííí...budete se divit. Vzorek na dezénky k modelům BT-26 a Ferrari 152 jsem kresli dílek po dílku, bez toho aniž bych dostal nějaký soubor. Byly to jedny z prvních dezénů, kterýma jsem si chtěl udělat své modely atraktivnější. A zde vznikla éra laserem vyráběných doplňků k papírovým modelům. Doma v obálce mám i jedny úplně první dezénky, ještě na papíře tzv. Peněženkovém. Někdy v budoucnu budou asi velkou raritou.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 02 září 2011 08:52

Pokoušel jsem se najít fotku detailního pohledu na vzorek pneumatiky, dle které jsem nakreslil 2-4 příčné řady a zbytek kopíroval. Bohužel jsem ji již nenašel. Uteklo 10 let a já vyměnil tři PC. Možná jsem udělal při kreslení chybu, možná použil špatný podklad (sjetou pneu)... Dnes už nevím. Budu na to myslet při případném znovuvydání BT26 a vzorek překreslím.
Zdenda je v tom nevině, obkreslil tehdy vzorek dle mé předlohy. Data v elektronické podobě dostává až od Lotusu 49.
Díky za skvělý postřeh!
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 02 září 2011 12:48

Tak je to jasné, moje paměť už prostě není nejlepší. No když se podívám na datum narození na občance, tak se ani není čemu divit :D

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 02 září 2011 17:40

Hm, zajímavé, že na BRM P83 jsem si toho taky nevšiml a dezény tam musely být stejné...

No, abyste to neměli tak jednoduché, našel jsem ještě pár kvalitních historických fotek na fotosearch. Speciálně "Jack Brabham tightens a wheel nut, Spain" a "Rear wing, Belgium". Podle těch to vypadá, že buď měl Good Year dva různé dezény nebo vzadu byl dezén pravidelný a vepředu střídavě široký-úzký (ale symetricky na obou stranách).

V každém případě díky všem za reakce.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů