Ferrari 1512/FT/1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Ferrari 1512/FT/1:24

Příspěvekod Ali » 28 listopad 2009 18:39

Chtěl jsem si teď nějakou dobu od efjedniček odpočinout,ale prostě to nejde :lol:
Pod skalpel se mi dostal další rudý ďábel, tentokráte Ferrari 1512 GP Mexico jezdce Pedro Rodrigueze.
Model jsem získal díky Jarkovi(11111).Tuším že je vytištěn na 100gr papír a kvalita tisku je skvělá.
pár fotek z průběhu stavby:
Obrázek
V kokpitu jsem zkusil plastičtější sedačku(upřímně asi ji použiju pouze pro tento model).Z rubové části palubky jsem vystřčil do prostoru budíky.
Obrázek Obrázek
Papír se krásně tvaruje, barva drží i při náročnějším tvarování:
Obrázek Obrázek
Velkým zklamáním pro mě bylo když jsem přední a zadní část trupu spojil k sobě a slepil. Ano to trčící žebro je strašné:twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 28 listopad 2009 22:48

Koukám, že se nám tady rodí další doutníček. Z té fotky mi do očí nepraštilo tak žebro, jako ty černé spoje mezi jednotlivými díly trupu. Copak jsi hrany retušoval černě nebo jak se to přihodilo?
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 29 listopad 2009 01:08

Hrany jsem retušoval červeně, je pravda že na tomto tisku je obrysová hrana více patnější než u PKAA.
Černou linku jsem nechtěl stříhat z důvodu nesednutí následujících dílů.Černá linka je patrnějí v motorové části,v této fázi jsem čekal že si toho nikdo nevšimne :?
Na druhou stranu jsem rád že to rozbilo to vyčnívající žebro :lol:

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4740
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 29 listopad 2009 07:29

Byl by kumšt si toho nevšimnout. Zaretušovat se to dá i v tomto stadiu. Určitě bych to udělal, být tebou.

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 29 listopad 2009 10:43

Já se vždy snažím tu čáru co možná nejpřesněji odřezat a výsledek je takový:
Obrázek Obrázek

Problémy s nesednutím jsem neměl.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 29 listopad 2009 15:37

No teď už s tím moc nenadělám.
Jak radí frydek665-zaretušovat to, by byla možnost,ale myslím že bych to ještě více zprasil :x

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 05 leden 2010 11:36

Možná to vypadalo že jsem tento model zabalil,ale opak je pravdou....
Rozhodl jsem se že tělo doutníku slepím znovu.Doufám že budu úspěšnější než v prvním případě.
Dokončená kolečka( čtvrté kolo utrpělo defekt :cry: konkrétně jeho bočnice)
Obrázek
Dokončený je i motor-na kabely jsem použil opět rybářského vlasce 0,3mm
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 13 leden 2010 19:26

Dokončený blok motoru:
Obrázek Obrázek Obrázek
U krytu motoru jsem se řídil Vašimi radami a odstřihnul jsem černou lemovou linku-myslím že to vypadá docela ok:
Obrázek
Vše pěkně pohromadě:
Obrázek Obrázek Obrázek
Při nasazení krytu jsem narazil na malou komplikaci. Kabeláž vedoucí k zapalovacím svíčkám jsem měl moc "vyboulenou" a kryt v zadní části vysel ve vzduchu(nebyl vodorovný). Oprava byla celkem pakárna,ale šlo to :?

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 leden 2010 13:05

Kluku jeden, ty nám vážně zraješ do budoucího betatestera FT :shock:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 14 březen 2010 16:55

Jarku, nepřeháněj :oops: :oops:
Z Lužánek jsem si přivezl nový výtisk F1512, tentokráte vytisknutý na kvalitní C1. Odstín je trochu jiný tudíž nebudu moci použít kryt motoru.
Při sledování(nebo spíše poslouchání) prvního závodu z Bahrajnu, kde shodou okolností vyhrály monoposty Ferrari jsem se pustil do těla doutníčku.
Obrázek
Zatím jen na sucho přiloženo k sobě:
Obrázek
Srovnání barevného odstínu obou variant:
Obrázek
Na retuš používám vodouředitelnou Agamu 04M, kterou jsem sice pořídil kvůli jinému modelu, ale odstínově je téměř stejná s tiskem.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 18 březen 2010 17:47

Pokračuji v lepení trupu, interiér jsem vyřezal z původního modelu a hodlám použít. Černé linky jsem se snažil odstříhat a hranu ještě obrousit jemným šmirglpapírem a poté zaretušovat.
Přední část čumáčku je již slepená, jinak vše jen na sucho:
Obrázek Obrázek Obrázek
Stále poskládané na sucho:
Obrázek Obrázek
Ještě jedno srovnání:
Obrázek
Nyní se budu snažit všechny části doutníčku slepit...

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1014
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Příspěvekod Novis » 18 březen 2010 20:28

...vypadá to perfektně :shock:
Srovnání původního a nově lepeného modelu je jako "nebe a dudy".
Podlepoval jsi díly trupu? Zdá se, že ano....
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, FW08C, FW11B, MP4/4, MP4/7A, 312T
Lakovna:
Tyrr 006, 008, 018, 126CK, F2000, F2002
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 18 březen 2010 21:06

Díly trupu jsem nepodlepoval, papír je o něco větší gramáže než u původního výtisku.
Trup jsem již slepil dohromady,ale bohužel mi tam vznikla mezírka a to jsem to několikrát zkoušel na sucho. Tuto mezeru jsem se snažil eliminovat retuší a přelepením bílých pruhů(ty sice mezeru pěkně přikryly, ale za to zvýraznily vzniklou vlnu mezi přechody dílů-v reálu to naštěstí není tak drastické jako na fotkách).
Obrázek Obrázek Obrázek
Takhle to zatím vypadá vše po hromadě:
Obrázek
Zatím, co jsem zkoušel na sucho tak mi kokpit nedolehá zcela až na horní hranu zadního čela doutníku :roll:

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 19 březen 2010 08:22

Už teraz ro vyzerá nádherne, som zvedavý na výsledok.
Toto vlákno sledujem velmi pozorne - včera som tiež začal robiť kolesá pre 1512.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 21 březen 2010 18:07

René děkuji
Přes víkend se mi podařil mírný postup.
K mnou zmíněnému nedoléhání sedačky na horní hranu zadní části trupu- zapomněl jsem že nad sedačku se má ještě nalepit opěrka hlavy :roll:
Po vlepení interiéru to tedy vypadá následovně:
Obrázek
Pevně spojeno(foceno s bleskem)
Obrázek Obrázek
Na lemy přední nápravy jsem použil původní tisk:
Obrázek
Kola přiloženy jen na sucho:
Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů