Brabham BT26 Mexican GP 1968 / PKAA, Forum Team / 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Brabham BT26 Mexican GP 1968 / PKAA, Forum Team / 1:24

Příspěvekod pepinel » 19 leden 2010 11:39

A hojte formulkáři .-)
Pouštím se do stavby tohoto doutníčku - Brabham BT26 Mexican GP 1968 - tréninková verze.

Obrázek Obrázek

Vůz by měl vypadat jako na prvním obrázku, jen místo čísla pět tam bude trojka.-) lépe vyhovující obrázek jsem nenašel.
Rád bych Vás tímto poprosil o obrázky tohoto vozu i o detaily vozů různých verzí co by se tady uplatnily. Momentálně toužím po fotkách disků kol a motoru Repco... našel jsem jen detaily motoru Ford, co se do vozů montoval o rok později, jestli se nepletu .-) a hezký detail kokpitu vozu.

Klidně můj mail, viz níže, nebo i sem.... děkuji .-)

A ještě jedna fotečka ze započetí stavby, jde to zatím moc pomalu ale jde to :-)

Obrázek
Naposledy upravil(a) pepinel dne 19 leden 2010 14:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Brabham BT26 Mexican GP 1968 / PKAA, Forum Team / 1:24

Příspěvekod 11111 » 19 leden 2010 14:09

Ahoj,

omlouvám se velice, ale detailní fotky motoru Repco Type 860 V8 jsme nikdy neobjevili. Našli jsme jen pár detailních fotek z předcházejícího typu a technickou dokumentaci k typu 860. Motor vznikl úpravou předcházejícího typu z dvouventilového na čtyřventilový, byl zvýšen výkon ale snížena spolehlivost.
Dnes při surfování jsem narazil na tuto stránku http://www.summit.net.au/~simmsy/Brabham%20BT26.html
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 19 leden 2010 15:07

Ahoj, omluva není určitě na místě. O to více stoupá můj už tak velký obdiv při konstrukci Vašich modelů :wink: včetně snahy o co nejvěrnější zpracovaní..... s těmi podklady je to fakt na štíru... :lol:

To nejlepší jsem zatím našel tady: http://silverstone.fortunecity.com/cosw ... t19-1.htm#

U toho motoru mi jde hlavně o barevné schéma použitých materiálů, chtěl bych ho zkusit přebarvit.... a možná přidat sem tam nějaký ten káblík
:wink:

Jarku dík....

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 leden 2010 15:15

Ano, z RB740 z roku 1967 jsme vycházeli a přidali jsme víceventilovou techniku. Další podklady už jsme čerpali pouze z dobových fotek kde byl motor ve voze. Pokud se sejdeme v Brně, můžu ti na USB flash pár fotek předat.
Je pravda že sehnat podklady a prohlédnout si je trvá déle než samotná konstrukce a kreslení. Přesto si mnohé věci musíme technicky odvodit což bývá další zdlouhavá vnitrotýmová diskuze a posouvání se k realitě. Určitě ale nejsme dokonalí :D
Nemáš za co děkovat, díky že jsi si vybral náš model.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 11:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Ďourek » 19 leden 2010 16:38

Pro mě byl tenhle model mimo mé možnosti - tak držím palce... :wink:

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 19 leden 2010 17:55

Já stavěl tu závodní verzi, tak budu držet palce, ať se ti to povede co nejlépe. Fotky jsem také hledal, ale skoro marně. Pokud bys byl Jakru ochotný, tak bych si kvůli stavbě dalších modelů (nejen BT) taky nějaké fotky rád překopíroval. Předem díky.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 24 leden 2010 16:18

Konečně si koupím USB flash-ku :) fotek není nikdy dost.... a jak píše Tomáš, sejdou se při stavbě i dalších modelů.

Dnes jsem chtěl mít nachystané alespoň přední vnitřky disků ale už u toho šilhám :D Trošku jsem si zjednodušil řezání na úkor kompletace...

Obrázek Obrázek

Těším se na Brno :wink: a díky za palce... snad se zadaří.

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 07 únor 2010 14:17

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 13 únor 2010 14:08

Opět žádný velký posun vpřed :wink:

Obrázek Obrázek

Dnes dopoledne jsem začal tvarovat pláště a než jsem šel na oběd, tak jsem je naslinil a stočil tak, abych měl aspoň půlkruh. Postavil jsem je na stojato na podložku, nechal svítit lampu a šel... jak jsem se vrátil, pláště se mi pěkně spojili (druhý obrázek) :shock: :)

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 21 únor 2010 19:09

disky kol nachystané na natření....

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 02 březen 2010 16:24

Nešlo mi to dobře vyfotit.... disky po druhém a asi posledním nátěru, použil jsem barvu ohořelého kovu.

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 02 březen 2010 16:55

Máš zajímavý styl lepení kokpitu. Je nějaký zvláštní důvod "opačného" slepení? Třeba, že stříbrná samolepka drží lépe na čisté straně? Jinak s tím focením disků mám stejnou zkušenost, ikdyž jsem barvil vodovkami s přidáním tuhy a následnou aplikací fixativu.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 02 březen 2010 20:26

Zvláštní důvod opačného lepení? Myslím, že drží dobře i na špinavé.... Důvod je tento.... Samolepící fólii nalepím na rub vystřihovánky podle které potom samostatný díl vyříznu, jestli si rozumíme.... a pak už jen zrcadlově lepím.....

U disků jsem udělal asi tu chybu, že jsem neimpregnoval před barvením (a vlastně vůbec).... a určitě bude lepší, příště, to udělat tak, že naimpregnuji a nabarvím samostatně díly disku a pak je dám dohromady.... co si člověk nenajde, to si musí zkusit .-) o focení nemluvě...

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 02 březen 2010 20:45

Já to barvil vše až to bylo slepené a dával jsem moc vrstev, než jsem byl spokojený. Konzultoval jsem to s berniem a ten mi doporučil i pár vychytávek. Třeba zamáznutí spoje dílů do hladka herkulem atd. Pak jsem to celé několikrát nabarvil a překryl několika vrstvami fixativu, který tomu dodal patřičný kovový vzhled.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
pepinel
Příspěvky: 93
Registrován: 25 květen 2008 13:02
Bydliště: Holešov

Příspěvekod pepinel » 05 březen 2010 19:44

Já dával jen dvě vrstvy, barvit to už asi nebudu ale pohraji si trochu ještě s tím herkulesem a pak to něčím možná ještě stříknu... uvidíme.

Obrázek Obrázek

Disky kol jen na sucho, chtěl jsem zkusit jak to sedne a tak jsem to hned vyfotil...


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti