Po zaplatení som si mohol stiahnuť súbor s dvomi JPG obrázkami, ktoré som si vytlačil spôsobom: best fit to page na laserovke.

Model som si vytlačil na 135g lesklý papier, pretože na modeli budú aj biele plochy a takýto lesklý papier sa mi v minulosti osvedčil práve v tom, že tie biele plochy pekne vynikli. Retušovať to budem temperkami až po zlepení. Či to budem lakovať ešte neviem, možno si poviem, že škoda námahy a hodím to do koša nenalakované

Mojim zámerom je okrem spoznania a zverejnenia záludností tohoto druhu modelov zistiť aj približnú mierku - aj keď to sa môže meniť od modelu k modelu.
Doteraz som takéto modely považoval za "ľahké", ale to bola čistá neznalosť. Po dnešnom prvom dni stavby to nazvem "hard core". Jednak neexistuje návod, ani číslovanie, neexistujú väčšinou ale ani chlopne, ba ani naznačenia, kam by asi tak nejaké tie dielce mohli prísť.
Prešiel som si net, pozbieral zopár fotiek originálu a zistil som podľa farebného spracovania, že auto by malo zobrazovať vyhotovenie z predsezónnych testov v Jereze. Tvarových nedostatkov som hneď našiel niekoľko, ale keďže nechovám nádej, že by model bol vernou zmenšeninou, netrápi ma to. Urobím ho zrejme z veľkej časti "out of the sheet", teda len s minimálnym tuningom.
Chcel som začať podlahou, ale keďže som nepochopil, ako sa to má zlepiť v oblasti difuzora, nechal som si ju na neskôr a požiadal som szabiku, nech zverejní nejakú fotku zospodu. Uvidíme.
Ale keďže som chcel aspoň niečo urobiť, pustil som sa do dielcov, o ktorých som si myslel, že budem vedieť, čo s nimi.
Zadné krídlo. V porovnaní s fotkami sú bočné platne oproti originálu tvarovo trochu široké, navyše chýba zadný horný "zub". Krídlo samotné som ohol do oblúka (na bočniciach nie je ani náznak, kam má prísť), szabika ho mal zalomené z rovných častí. Tým mi vznikla nutnosť trochu zaobliť ovládač DRS, ale keďže tento nemá tvarovo veľa spoločného s predlohou, nijako ma to netrápilo. Hlavná vec, že to sadlo na miesto. Všetko lepené bez chlopní, na tupo.



Cockpit: dokreslil som si ceruzkou chlopne, ktoré tu vôbec neboli. Logika veci mi umožnila predpokladať, kam ich asi bude treba. Zlepenie potom nebolo žiaden problém. Uvidíme, ako sa to potom šikne do trupu.


Ako poslednú vecičku na dnes som si nechal predné krídlo, ktoré sa mi javilo, že ho budem vedieť zložiť.
Bočničky sú celkom vtipne vymyslené, myslím to zaoblenie vzadu cez zástrih.
Ten oblý diel zvonku bočničiek však už tak dobre vymyslený nie je - nijako som ho nevedel vytvarovať tak, aby sadol po celej hornej (zalomenej) hrane a tak som predok nechal odchlipnutý. Vizuálne to moc nevadí.


Predné krídlo je na F1 v popredí a tak si szabika dal na ňom celkom záležať, dokonca aj minidielčeky, spojujúce dva zadné segmenty krídla pridal. Ale na oblom dielčeku zvonka pravej bočničky mu nesedí grafika. A okrem horných predných plošiek opäť ani náznak kam ktorý diel má ísť.

Horné predné plošky má koncipované ako ploché dielce - je to výrez z fotografie skutočného stroja a tak to má optickú plasticitu, hoci je to naprosto ploché.


Toľko na úvod, pokračovanie (asi) zajtra.
