F1512 verze GP Mexico Pedro Rodriguez

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

F1512 verze GP Mexico Pedro Rodriguez

Příspěvekod bernie » 13 červen 2012 09:43

Mám otázku na specialisty na historii týkající se paradoxně GP Mexico 1965 - Pedro Rodriguez.
Monopost má ve vystřihovánce standardní emblém Ferrari a ve statistikách nacházím informaci, že tuto velkou cenu jel Pedro pod NART /severoamerickým závodním týmem/, jehož obdelníkové logo obsahuje právě tato verze GP USA 1965 a třeba i F1512 GP Mexico 1964 Lorenzo Bandini.

?

Díky za info
Naposledy upravil(a) bernie dne 15 červen 2012 11:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod frydek665 » 13 červen 2012 10:08

Našel jsem jen tuto fotku Pedra Rodrigueze z Mexika 65, není to sice moc vidět, ale zdá se, že je tam logo v erbu:

Obrázek

Tento závod jel pod hlavičkou NART, stejně jako závod předtím v USA.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod Jirka » 13 červen 2012 18:09

Jarek s Jardou (Achardem) dali dohromady určitě více podkladů, než jsem našel doma. Ale zatím bych řekl, že logo NART měly vozy Rodrigueze a Bonduranta pouze ve Velké ceně USA 1965, v Mexiku měli klasické logo. Třeba sem dá Jarek fotky, ze kterých vycházel.

Samozřejmě že modrobílé vozy z roku 1964 měly logo NART, v té době Scuderia Ferrari v závodech nestartovala. Takže tvrzení Ferrari, že nikdy neopustili seriál F1, je lež :lol:

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 11:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod milan paulus » 13 červen 2012 18:21

Ferrari tvrdilo, že jejich vozy neopustily seriál F1, když nestartovala Scuderia, startovali soukromníci s auty Ferrari...

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod frydek665 » 13 červen 2012 18:47

Samozřejmě, že seriál F1 nikdy neopustili. Jen poslední dva závody roku 1964 nestartovali pod hlavičkou Scuderia Ferrari, ale North American Racing Team (NART). Věděli proč...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod 11111 » 14 červen 2012 08:28

Ferrari startovalo v roce 1965 v Mexican GP podle některých statistik pod hlavičkou Scuderia Ferrari SpA SEFAC, podle jiných N.A.R.T. Lepší foto než sem vložil Frýdek v elektronické podobě nemám, ale není vyloučeno že jsem vycházel i z fotografií z knih, kterých máme spousty. To ovšem můžu potvrdit až doma. Nicméně i tato fotka prokazuje jednoznačně tvar emblému. Tým N.A.R.T. nasadil do posledních závodů roku 1964 distributor vozů Ferrari, Luigi Chinetti, pro Severoamerický trh po tom co Enzo Ferrari hodlal splnit hrozbu že nenasadí své vozy do F1 pokud mu nebude udělena licenze pro vozy na 24h Le Mans. V roce 1965 nebyl důvod proč startovat pod N.A.R.T., ale vozy barvené do bílo-modro-červené pravděpodobně startovaly pod N.A.R.T. jako soukromé vozy amerického ditributora. Proto je možné že obě informace jsou správné a vozy s klasickým eblémem startovaly pod Scuderia Ferrari SpA SEFAC, vozy s emblémem v obdélnikovém poli pod N.A.R.T.
Naposledy upravil(a) 11111 dne 14 červen 2012 09:02, celkem upraveno 3 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 14 červen 2012 08:42

Grand Prix Mexika 1965 se účastnili tři vozy Ferrari 1512
Dva pod hlavičkou Scuderia Ferrari SpA SEFAC
#2 Lorenzo Bandini
#24 Ludovico Scarfiotti

Jeden pod hlavičkou North American Racing Team
#14 Pedro Rodriguez

Něco málo je vidět i zde, i když tady se jedná o Bandiniho
Obrázek

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod bernie » 14 červen 2012 08:51

Děkuji za informace. Jen upřesním, že první obrázek dodával Frýďa. Samozřejmě mi jde o korektní informace, ze kterých vzejde do budoucna společný snímek všech vozů startujících pod NART /včetně F158 samozřejmě 8)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod 11111 » 14 červen 2012 10:18

Ahoj Tomáši,
právě že si nejsem moc jistý se startem Rodrigueze pod N.A.R.T. Jednak nemá ani zbarvení bílo-modro-červené jako v US GP a hlavně emblém... Pokud pod N.A.R.T. startoval tak jsem se nikde na internetu nedočetl proč nebyl emblém N.A.R.T. použit. Pokud budu mít doma čas podívám se do knih, ale je pravděpodobné že N.A.R.T. nemělo přihlášené vozy na Mexican GP a tak Pedro nastoupil pod Scuderia Ferrari SpA SEFAC i když byl podporován panem Luigi Chinetti vlasníkem N.A.R.T. :lol:

PS: Jinak jsem vše co jsem našel opravil a dopsal v předchozím příspěvku.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 14 červen 2012 11:01

frydek665 píše:Samozřejmě, že seriál F1 nikdy neopustili. Jen poslední dva závody roku 1964 nestartovali pod hlavičkou Scuderia Ferrari, ale North American Racing Team (NART). Věděli proč...

A co tak třeba Maxiko 1966? :lol:

Jarku, možná něco půjde vykoumat z tohoto článku, ale jeho délka v kombinaci s mou angličtinou..... :lol:
http://8w.forix.com/bikers.html

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod 11111 » 14 červen 2012 12:00

Díky Tome za článek. Sice nevysvětlil nic o emblémech, ale vůz Pedra Rodrugueze byl přihlášn jako N.A.R.T. v Mexico GP 1965, i když ne kvuli sporům o licenci pro vůz 250ML, ale kvůli neporušení smlouvy s výrobcem pneumatik Dunlop ! Tento článek odhalil chybu na modelu, pneumatiky nemají být značky Dunlop, ale Firestone na voze Pedra Rodrigueze Mexico GP 1965 a to je důvod přihlášení jeho vozu týmem N.A.R.T. Co článek neříká, ale napadlo mne a objevil jsem na fotkách z US GP, tam vozy N.A.R.T. startovaly na pneumatikách GOOD/YEAR a tak u ubou vozů jak 158, tak 1512 z US GP 1965 týmu N.A.R.T. máme chybu v nápisu na pneumatikách, i když vzorek je stejný :shock: V příští sadě vozů F1512, nebo F158 se pokusím chybu napravit a případně do volných míst některého z modelů umístit kola se správnými logy výrobců. I zde jsou tedy statistiky použitých pneumatik mnohdy neseriózní :oops:

K sporu: Spor nebyl vyřešen do první GP roku 1965, ale vozy Ferrari nastoupili pod licencí managera týmu Ferrari pana Eugenio Dragoni :lol: v červené barvě.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 14 červen 2012 12:36

Jarku, ještě bych s opravama moc nespěchal - ať to čtu jak to čtu, tak to chápu tak, že spor se urovnal na začátku března 1965 před Race of Champions a pak o rok později, čili 1966, opět v Mexiku atd... ohledně neporušení kontraktu s Dunlopem. To by bylo OK, ale jak jsem již psal výše - žádné Ferrari se Mexika 1966 nezúčastnilo. To jsem z toho jelen :roll:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod 11111 » 14 červen 2012 12:59

Kontrakt s Dunlop obešli v roce 1965, protože v kontextu autor článku navazuje na trik který byl použitý v roce 1964. Chápu že tě uvedení roku 1965 v kontextu pokračujícího sporu až do března 1965 svedlo na myšlenku o roce 1966... Nicméně trik s N.A.R.T. byl použit v roce 1964 a v roce 1965 v S.A. GP byl tým zaregistrován pod managerem týmu Ferrari. Takže A year later Ferrari used the same ploy je myšleno ten samý s N.A.R.T.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod frydek665 » 14 červen 2012 16:33

Tomas Vyslouzil: Je fakt, že se kompletní tým Ferrari k Velké ceně Mexika v roce 1966 nedostavil, to ale nic nemění na faktu, že stáj Ferrari seriál F1 nikdy neopustila.
To už jsme ale trošičku odbočili od tvaru znaku na Rodriguezově voze při GP Mexika 1965 :lol: .
11111: na stránkách statsf1.com, ale našel jsem to i jinde, je uvedeno, že Rodriguez jel v Mexiku 65 na Dunlopech.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: F1512 verze GP USA Pedro Rodriguez

Příspěvekod 11111 » 14 červen 2012 18:53

Statistiky jsou to dle čeho jsme se řídili při tvorbě modelu, ale přesto mám fotku vozu s bílým pruhem, je zní poznat Ferrari 158 nebo 1512, je popsaná jako "Tire" (americká angličtina a proto tire s měkkým "I")Rodriguez Mexiko 1965 a na bočnici pneumatiky je nápis Firestone. Dokonce vzorek je trochu jiný. Fotku máme od začátku, ale takových fotek a špatně značených se na netu i v publikacích povaluje spousty. Vždy je otázka čemu věřit. Pokud bych nikdy nečetl článek na který nám Tomáš dal link, a musím říci že zní logicky, stále bych věřil statistikám. Teď jsem přesvědčen o opaku.
Obrázek
Je tu ještě jedna možnost:
1. Rodriguez startoval pod Scuderia Ferrari SpA SEFAC a je chyba ve statistikách pod kým startoval. Startoval opravdu s pneu Dunlop. K této myšlence mne vede použitý emblém.
2. Autor článku měl na mysli stejný trik jen v USA kde Bondurant startoval na GOOD/YEAR a Rodriguez na Firestone. K této myšlence mne vede fotka kterou jsem nedávno získal. Vozy stojí v boxech v pořadí od fotoaparátu Bondurant a Rodriguez. Na voze Rodrigueze není nápis GOOD/YEAR a na fotce pneu Firestone je bílý pruh hodně blízko otvoru. To u vozu z Mexico GP není.
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů