Stránka 1 z 2

Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 29 prosinec 2012 18:14
od bernie
Lužánky se pomaloučku blíží a já jsem sliboval, že bych chtěl mít hotovou trojici modelů z této velké ceny, tak tedy hrrr na to.

Opět velmi luxusně nadupaná vystřihovánka dvojverze s řadou laserovaných serepetiček
Obrázek

Dílky potřebné k sestavení kokpitu
Obrázek

Stavba kokpitu v poločase s ukázkou výroby fofrklacku /kapička lepidla na olověném drátku/ a přístrojovka bez retuše v místech nalepení do vany, aby neušpinila světlý interiér při osazování :roll:
Obrázek

Sedačka se oproti dřívějším versím osazuje pohodlněji. Tlačí se odzadu až na doraz k lemování vybrání pro lokty
Obrázek Obrázek

Toto je v již v mé dřívější recenzi vozů L49 dokumentovaná chyba u doplňkového dílu 3B, který je špatně rýhovaný a dokonce i zbytečně dlouhý. Tohle ale opraví každý.
Obrázek

Kokpit hotovo - volant je volně nasunutý na tyčce řízení, až podle polohy předních kol se usadí na pevno.
Obrázek Obrázek

Pokračuji na kolech - barvení dezénků před osvobozením z archu řidší vodovkou /pěkně zateče do spár.
Obrázek

Vykroužené a vyřezané díly zadních kol. Kružítko používám jen na vnější obvody, vnitřky ručně.
Obrázek

Pokračování příště....

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 29 prosinec 2012 19:01
od Umberto
Luxusní vystřihovánka a ještě k tomu padla do luksusních rukou :P

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 31 prosinec 2012 17:15
od bernie
Zadní kola mám hotová, víc letos nestihnu, takže společný snímek s předníma až v novém roce. Ale ještě letos poprosím o laskavost sběratele snímků, aby mi dali jasnou odpověď na otázku, zda obě verze /BP Britain i GP Canada/ mají mít na nose onu několikrát diskutovanou černou lepící pásku.

V knize "Nejlepší týmy F1" je snímek z GP USA nebo GP Mex, kde jede Seppi s číslem 16 /křídlo Hart Ski/ a nos má onu černou pásku. Byla tedy použita i v závodech, které zobrazují naše modely k sestavení?

Díky za pomoc

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 31 prosinec 2012 18:12
od frydek665
Ta fotka v knize je z Mexika.
Přikládám fotky z Británie ( vlevo) a Kanady. Vypadá to, že tam páska nebyla, nebo aspoň já ji nevidím :D .

Obrázek Obrázek

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 01 leden 2013 20:33
od bernie
Díky Frýďo. Pomohlo to ;)

Kola hotová.
Obrázek

Zde je potřeba pilníčkem očistit plochy po laseru u vypalovaných výztuží disků, aby ochotnění byla nanášena retušovací světle šedá a aby odstín na strojní lepence respektoval záměr, který je u ostatních dílů na klasickém papíře. Přechody běhounů a boků jsou zaválené kovovou pletací jehlicí.

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 02 leden 2013 20:43
od bernie
Protože moje předešlé /hlavně první/ okřídlené doutníky trpěly nedostatky při sestavení přítlačného křídla, zaměřil jsem se na tuto část stavby. Tentokrát už můžu být spokojen. Byl bych rád, kdyby připravovaná čtyřverze Gold Leaf Teamu měla ve vypalovaném aršíku i díly pro zadní přítlačné křídlo - zkus to tam ještě vmáčknout Jarku, když už se s tím křídlem teď tak trápíš ;)

Obrázek Obrázek Obrázek

Čumáček taky nedopadl úplně nejhůř

Obrázek

U brzd, resp náboje kola se snažím najít shodnou pozici spoje konusu s paprskem disku - pěkně se schová ;)

Obrázek

Makro režím focení je nemilosrdné na nedostatky retuše, ale v poměru reálného vnímání světa, to nebude tak tragické 8)

Obrázek

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 04 leden 2013 11:31
od bernie
Ještě zpět k Frýdkovým fotkám, kdy pro britskou GP jsem hledal záběr, který by potvrdil, že bílé pole trubky chlazení je doplněno o černé pruhy pro ideální čitelnost čísla 22. U kanadské GP je to z fotky jednoznačné.

Na tomto videu v čase 1,57

http://www.youtube.com/watch?v=wj69G5VWYws

Ani René ani Víťa /GP Canada/ to na svých monopostech nemají. Třeba vám to borci pomůže s dodatečným doplněním ;)

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 05 leden 2013 19:42
od novakv
bernie píše:Ani René ani Víťa /GP Canada/ to na svých monopostech nemají. Třeba vám to borci pomůže s dodatečným doplněním ;)

Já o tom věděl, ale nechtěl jsem to tam už domalovávat, abych nezašpinil trup vozu. Dokonce se totady řešilo už při mé stavbě ;-)

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 05 leden 2013 21:55
od bernie
Bez mučení se přiznám, že tvůj Lotus mám nakoukaný buď na živo z Vágnera nebo z "grafíkovy" galerie. Vlákno jsem nepročítal :oops:

Moje řešení bude samozřejmě "nemalovací" variantou černých pásků, takže to ještě nějaký týden bude trvat, ale vše bude podrobně nafoceno.

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 06 leden 2013 19:04
od René
Ja som čierne časti na bielom poli vynechal úplne, ani neviem prečo...no rúra je nalepená k trupu takže čierne prúžky sa budú lepiť dosť ťažko, ale myslím že sa to dá zvládnuť a skúsim to. Potom dám foto do svojho vlákna. Dík za upozornenie.

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 07 leden 2013 19:38
od bernie
Kajak je hotov. Drobné propadliny, které vznikly svařením vnitřní strany pláště a žebra Herkulesem se srovnají při laku - snad :roll:
Obrázek Obrázek

U předních ramen jsou ve vystřihovánce 2 chyba a sice:
-bod vpichu je mimo díl
-značení neodpovídá logice složení a slepení dílu a dalšího vyřezávání z archu

/na funkci rostlináře to větší vliv však nemá...
Obrázek

Jak si pomáhám při tvarování předních křidélek i zadního přítlačného křídla.
Obrázek

Špendlíkem propíchnu rýhovací, ohybové rysky
Z rubu zlehka přesesu ohýbací úsečky tužkou
A jde se na věc...

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 09 leden 2013 20:57
od bernie
Poločas. Tedy sestavený a nazdobený trup v laku a osazená kola. Zbývá zajištění kola a mé tradiční falešné tyčky řízení. Závěrem samozřejmě nasadit volant.

Obrázek Obrázek Obrázek

Začínám s motorem....

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 09 leden 2013 23:36
od HAAL.70
Prokryndáčka,to je ale pokoukáníčko :lol: .

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 13 leden 2013 20:06
od bernie
Ahoj kamarádi,

dnes trošku podrobně projdeme výrobu chladící trubky.

Základem je zahradnický drátek prodávaný v metráži 0,3m v síle 0,8mm /každý bau-markt/ a světoznámé a oblíbené olšanské papírky Vážka.
Obrázek

Z lístku uříznu cca 6mm pásek, aby měl papírek nestejnou délku při skladu - důležité pro namotávání a následný slep.
Obrázek

Založený drát zatlačím co nejtěsněji do ohybu pravítkem a začínám rolovat - pravítko nechávám pro rovnoměrný návin.
Obrázek

Z jednoho lístku to bohužel nevyjde, takže připravím dvě "dutinky"
Obrázek

Mezi jednotlivé segmenty máznu trošku Herkulesa pro elegantní spoj
Obrázek

Při tvarování si pomůžu dvěma hranolky jako svěrákem a pravítkem přitlačím drát do požadovaného úhlu
Obrázek

Kolínka líznu Herkulem se stopovým množstvím vody, aby se zalily drapéry
Obrázek

Nasucho ověřená přesnost tvarování a tužka ukazuje na "chyták" v pokračování modrého barvení trubky za bílým polem terče startovního čísla. Z výše uvedeného videa se však zdá, že modrá barva byla ještě dál, až za drhuhý ohyb u motorového bloku. Zkuste na to mrknout, jak se to zdá vám - díky
Obrázek

Příště budeme barvit a olepovat....

Re: Lotus49B MkII verze Siffert GP Britain 1968

Napsal: 13 leden 2013 21:16
od Ali
Není to zbytečně komplikované?
Nestačilo by pouze poohýbat drát příslušného průměru?