Stránka 1 z 2

Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 16 únor 2013 22:29
od bernie
Vůz z posledního závodu Jima Clarka v rámci Formule 1 tak nějak logicky zakončí mou trilogii monopostu Lotus 49 pilotovaného tímto Skotem.

Stavbu začnu dokumentovat tam, kde u minulé italské verze kroutil Ali hlavou. Z mého pohledu je to ale jako situace, kdy dva pánové sedí vedle sebe v čekárně před ordinací a jeden druhému říká: Ty seš pacoš.
Od tebe to Ali fakt sedlo :D
Díky

Takže hrr na fofrklacek s logem Lotus

Olověný drátek upnutý do svorky během stavby kokpitu opakovaně namáčím do pracovní kapky Herkulesa, abych při sušení "hlavou dolů" - plzeňáci to tak mají docela často, že Aleši 8) dostal takovou pěknou hrušku akorát do ruky
Obrázek
"Hrušku" nabarvím hodně tmavou hnědou a následně líznu sušším štětcem se světlejším odstínem. Kdyby na to při prohlížení někdo chtěl funět hodně zblízka, aby viděl "leta"
Obrázek Obrázek
Na vrchlík "hrušky" namaluju žlutou tečku jako základ loga Lotus - stačí otisknout špičku štětce a nechat nasát barvu.
Obrázek
Zelený triangl už otisknu z párátka, které jsem obarvil. Dál už jen světle šedou nahradit čisté olovo a může se osazovat do kokpitu.
Obrázek Obrázek

Pokračovat budeme osazováním větrného štítu vyřezaného na plotru ze žluté folie.

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 16 únor 2013 22:41
od bernie
Vnější díl větrného štítu osvobodím z aršíku. Stačí se k němu dostat jedním řezem a pak už se to loupe ven jako slupka od banánu.
Obrázek
Tvaruji za studena přes kovovou jehlici, což je u mě druhý rozměr pro tváření ohybů.
Rozměr 1 - čalounický špendlík
Rozměr 2 - pletací jehlice
Rozměr 3 - násadka od skalpelu - většinou včetně čepelky na druhé straně :twisted:
Obrázek Obrázek
Po tvarování si z aršiku vyzobnu malý kousek žluté folie, který bude držet tvar spoje. Na tento cancourek nalepím oboustrannou pásku, ořežu po obvodu, aby z jedné širší strany zůstal přesah pro ukotvení z rubu trupu.
Obrázek
Větrný štít tedy osazuji od zadní části trupu. Pinzetou přitlačím oboustrannou lepící pásku a můžu kotvit zoubky do prořezů v trupu.
Obrázek Obrázek
Nic po obvodu nelepím - při lakování se zalije. Pouze kotvící zoubky je dobré olíznout špičkou špendlíku s vteřinovým lepidlem.
Obrázek Obrázek
No a je to. Pokračovat budeme vnitřní vrstvou větrného štítu.

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 16 únor 2013 23:42
od HAAL.70
Bernie,na Lužánkách dostaneš na kokos! :evil: :twisted:

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 17 únor 2013 10:57
od Dan
A to s tou řadící pákou, už zavání chocholouškem nééé? Jako dělat logo na špendlík je, už moc machrovinka, která vypadá hodně dobře. Pro někoho doutník, už rutina tak je třeba se někde odreagovat.

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 17 únor 2013 12:55
od Milan2
Když si stím umí člověk vyhrát tak to vypadá parádně jako v tomto případě ;)

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 17 únor 2013 13:34
od bernie
Diky borci. Aleši bacha na mě, mám 117kg, takže já se neperu - já už se VÁLÍM :twisted:

Takže než si Aleš projde školením u Frýdka, jak správně porazit statné dubisko, aby na něj nepapadlo, ostatním prozradím postup instalace zbytku větrného štítu.

Opět začneme osvobozením z aršíku a rýhování pomodné chlopně a ohnutím - klidně na 90stupňů.
Obrázek
Opět tvaruji za studena na pletací jehlici. Pomocnou chlopeň a zadní partie olepím oboustrannou páskou. V zadních partiích nechávám drobný přesah směrem k trupu. Vysvětlím později.
Obrázek Obrázek
Do trupu tentokrát osazuji nejprve přední část - s pomocnou chlopní a pak na jedné straně odloupnu adhezní folii oboustranky a umístím do korektní pozice. Přesah lepící pásky upnu k vnitřní straně kokpitu. Toto je jediný lepený spoj u bočních stran celého větrného štítu.
Obrázek
To samé z druhé strany a následná kontrola geometrie po instalaci.
Obrázek Obrázek

Toto je nejjednodušší postup, který vás může přitáhnout ke stavbě doutníků, pokud jste měli bloky, že se to musí tvářet v horké vodě, foukat fénem a nevím co ještě. Jde to s minimem nářadí, jen je folie kapinku houževnatější, ale tvarovou paměť rozhodně nemá. Přeji hodně zdaru všem, co se do toho pustí.

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 17 únor 2013 14:14
od Ali
Perfektní návod na lepení štítků, až budu mít na stole L49 určitě vyzkouším.

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 17 únor 2013 20:21
od HAAL.70
Bernie,na Lužánkách dostaneš na kokos. :lol: Já mam 82 ,ale né ve špeku.Ve svalech :lol: . :lol: :lol: .Nevím co víc Ti napsat :lol: .

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 17 únor 2013 22:07
od bernie
Už nic nepiš. Asi to budeme řešit až v Lužánkách u nějakýho dobrýho "plasťáka" :D

Kajak je připraven na zdobení
Obrázek

Přelepovému terči jsem zaretušoval hranu na zelenou a původní jsem kapánek zmenšil stejnou barvou. Ony ty přelepené terče s bílou hranou hodně svítí. Stejný trik jsem použil už u italské verze.

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 24 únor 2013 21:59
od bernie
Poločas je za mnou....
Obrázek

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 24 únor 2013 22:01
od HAAL.70
Jedeš krásně. ;)
Na diskusku oprdlej a na Lužánkách ňuňánek. :lol: :lol: :lol:

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 03 březen 2013 17:02
od bernie
....a ňuňánek to stihl ještě před termínem Clarkových narozenin :D

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Za tento detail mě pochválí Ali ;)
Obrázek

Obrázek Obrázek

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 03 březen 2013 17:08
od Alda
Nádhernej. Jen se mi nějak nezdá to výfukový potrubí co leze pod podlahu. Takovej Nürburgring by ho dosti očesal při menším zhoupnutí vozu.

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 03 březen 2013 17:16
od frydek665
Krásný kousek! Je vidět, že už to máš v malíčku. Je to skutečně obdivuhodné a nikdo jiný takový není, kdo by takto chrlil doutník za doutníkem :shock: . Kam se hrabou kubánci... :P

Re: Lotus 49 verze Clark GP South Africa 1968

Napsal: 03 březen 2013 21:53
od Ali
bernie, chválím nejen za detail celovyplněných zrcátek.
Úžasný výsledek ;)