Stránka 1 z 3
March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/ 1:24
Napsal: 12 prosinec 2014 16:05
od dravec
Tak jsem se pustil do jedné z posledních novinek od M.A.S.S. Jedná se o model March 821 pilotovaný jezdcem Raulem Boeselem z kvalifikace na GP Zeltweg 1982.
Náhled na model:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/march821rboeselgpzeltwega1982/20141212160134-258199-n.jpg)
A konečně nějaký ten postup z lepení. Zatím to jde hrozně pomalu, protože po třech dnech jsem udělal pouze náboje kol a brzdy. Ale je to díky tomu, že jeden náboj obsahuje zhruba 20 drobných dílů a jak je známo ty rády padají z pinzety po zemi. A potom jsou z toho i ošoupaná kolena při hledání.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/march821rboeselgpzeltwega1982/20141212160200-258203-n.jpg)
A jdu si trochu odpočinou při lepení kol.
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 14 prosinec 2014 15:08
od dravec
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 15 prosinec 2014 19:40
od dravec
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 18 prosinec 2014 19:22
od dravec
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 18 prosinec 2014 19:46
od Zdeněk-TEO
Ať si prohlížím fotky jak si je prohlížím, nikde nemůžu najít sebemenší detail a známky toho, že by se tento tisk nějak drolil, praskal či olupoval....???
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 18 prosinec 2014 20:05
od dravec
Máš tak trochu pravdu. Ale jsou tam drobná místa, kde barva praskala. Hlavně se to projevovalo na řezu papíru, ale to se zaretušovalo. A při ohybu papíru je vždy lepší papír z druhé strany navlhčit slinami a lámání barvy se tak trochu zamezí. Tak jsem se to naučil dělat a zatím to funguje dobře. Takže k drobnému praskání a mírnému olupování nebo lépe řečeno otěru dochází, ale dá se tomu zabránit jemnou prací s papírem.
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 20 prosinec 2014 08:41
od Umberto
Zdeněk-TEO píše:Ať si prohlížím fotky jak si je prohlížím, nikde nemůžu najít sebemenší detail a známky toho, že by se tento tisk nějak drolil, praskal či olupoval....???
Nechci být Zdendo za prudiče, ale vidět to je ne moc , ale je. Třeba na kolech přechod běhounu bočnice nebo na převodovce motoru a i na brzdách. Dravec má opravdu krásnou retuš dílů
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Proto to není skoro postřehnutelné. Ale se srovnáním s předešlímy laserovými tisky je to mnohem horší. Netvrdím že model se nedá lepit, ale mnohem víc práce dá retuš a to už na výsledku může být znát. Stačí si udělat jednoduchý test na porovnání staršího tisku s Lasernetem. Udělat rýhu na ohyb v barevné časti kde je nanesena barva a potom otřít bříškem prstu. Ani to člověk nemusí ohýbat a barva jde u nového tisku dolů sama.
to dravec: Model máš zatím slepený fantasticky, kola co se týče bombírování jsou špica.
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 20 prosinec 2014 10:00
od Zdeněk-TEO
Roberte neprudíš.....ale je vidět, že trefená husa zagagala. Osobně z daného tisku jsem slepil 2 x model porsche, 1 x model McLaren a tisk mi nečinil žádné problémy. Jak je vidět i uživateli s nickem dravec tisk nečiní extra potíže. I Henkie má na stole model z nového tisku a nepřipadá mi, že by si chtěl stěžovat. Kdyby se Ti dostal do rukou tisk zhruba z před šesti léty, to bych teprve chtěl číst reakce na loupání, drolení a praskání tisku....viz stavba March 2-0-4 prezentovaná zde Lukášem. Sice je možné, že tento tisk nedrží na papíře jako z Canon C1, ale je zde záruka stálobarevnosti tisku při prvním, padesátém či dvoustém výtisku - i po půl roce, to ale u C1 nebude ani náhodou (mám zkušenost při tisku lotusů a jordanu s edice mokrých modelů). Laser Net tisku se nijak nezastávám, mě osobně je jedno zda lepím z ofsetu, laserového tisku, digitálního či inkoustového, vždy se nějak přizpůsobím. Nechtějte abych si začal myslet, že je to i o šikovnosti modeláře....?
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 20 prosinec 2014 10:04
od Alda
Slabej přestřik lakem (musí být takový, co se hodně vsakuje) a tisk drží.
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 20 prosinec 2014 10:07
od Zdeněk-TEO
Říkají někteří, že stačí fixativ. Ale když jej nepotřebuji, proč bych se po něm sháněl?
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 20 prosinec 2014 10:37
od Umberto
Model ze starého laserového tisku jsem lepil jeden a máš pravdu že to je teprve otřesná práce. Ale v tomto případě je to jako když sedneš z lepšího luxusního auta do škodovky. Člověk je zvyklí na standart a když se něco zhorší tak to prostě člověk pocítí. Nemá cenu tady psát romány, je to jen můj pocit a jak říkáš může to být i rukama...NEVERMIND...:-)
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 20 prosinec 2014 13:28
od frydek665
Zdeňku já s tím mám taky problémy a osobně jsi mi řekl, že budete muset pouvažovat o jiné tiskárně. Takže problémy jsou, ne že ne. Možná je to fakt chyba modeláře. Já osobně ohýbám díly ve svěráku za pomoci těžkého kladiva...
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 20 prosinec 2014 15:23
od Zdeněk-TEO
To že se ozveš i Ty, jsem předpokládal. Nebudeme se hádat....o změně tiskárny slyším Petře od Tebe prvně....nevím co jsi si z mého hodnocení převzal. Nebudu a nemíním tady lobovat za tento daný tip tisku....mě je to šumák z čeho lepím....vždy si nějak pomůžu. S tiskem a kvalitou se obracejte na Michala, to je zodpovědná osoba, která si vše řídí. Mě tím prosím nezatěžujte, už jsem obyčejný člen modelářské veřejnosti.
No tak už neohýbej díly ve svěráku.......
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 22 prosinec 2014 19:45
od dravec
Re: March 821 - R.Boesel, GP Zeltweg (A) 1982 /M.Antonický/
Napsal: 24 prosinec 2014 10:29
od dravec