Stránka 1 z 1

ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 29 červen 2015 19:03
od dravec
Po možnosti, že jsem si mohl ATS D4 ze závodu v Buenos Aires postavit už jednou v laserové kvalitě přišel čas představit stavbu i v novém ofsetovém tisku na křídovém papíře. Jako hlavní novinkou je, že tato technologie umožňuje stříbrný a zlatý tisk.

Nebudu zdržovat a po náhledu na vystřihovánku se pustím do představení vlastní stavby.

Obrázek Obrázek

Na začátek stavby jsem si odbil zdlouhavou práci na nábojích kol s brzdami a kola.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na na závěr začátku stavby taký malý postřeh, jak se pracuje s novým tiskem. Docela dost jsem měl obavu, jak se bude pracovat s papíru 170 gr. Ale dost mě to překvapilo hlavně při stříhání a tvarování papíru. Papír nemá tendenci se na okrajích třepit a při ohýbání je papír pružnější a vláčnější. Hlavně se nevyskytl problém s loupáním tisku. To je asi na začátek všechno.

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 29 červen 2015 20:00
od anonym01
Obavu si mit nemusel jelikož se jedná o ofsetový tisk. Barva se loupat nebude, je vsátá do papíru.

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 29 červen 2015 20:14
od Zdeněk-TEO
Při práci s křídovým papírem je ale potřeba být také ohleduplný.....barva se neloupe, to je fakt. Ale křídový papír má trochu jiné vlastnosti, než ofsetový, takže jak říkám, je potřeba obezřetnosti a ostražitosti při manipulaci se všemi nástroji, co k modelařině používáte. A vězte, že jsou to zkušenosti.

A jinak vidím na fotkách, že se Ti bočnice kol moc dobře nebombírovaly. Máš je v některých místech docela pomačkané....

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 29 červen 2015 21:06
od dravec
Máš tak trochu pravdu. Ale hlavně jsem zapomněl dodat, že jsem musel na bočnicích odstřihnout kousek ráfku. Nevím proč, ale nešlo tak dostat ráfky kol. Sice jsem je tam dostal pod tlakem, ale poškodilo to bočnice. U laserového tisku tento problém neměl. Možná to udělalo nepatrně větší gramáž papíru.

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 01 červenec 2015 09:06
od miro
dravec píše:... že jsem musel na bočnicích odstřihnout kousek ráfku. ....

Příště místo nůžek použij půlkulatý jehlový pilník. Krásně si ten otvor zbrousíš jak potřebuješ.
A příště už žádné výmluvy na gramáž paíru! ;) Sám stavím z 200g/m2 a jde to. :)

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 01 červenec 2015 13:55
od dravec
Nevím, jak chceš zbrousit cca 0,5 mm křídového papíru. Víš jak by to asi vypadalo.

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 01 červenec 2015 18:24
od miro
Vím. Dělám to tak u každého modelu, aby šly bez problému zasunout disky.

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 01 červenec 2015 18:37
od dravec
Miro, možná to jde tak dělat. Ale pouze v případě, že běhouny kol lepíš pomoci kartonových boku kol. Ale tento postup používám jen občas. Častěji používám vlepování proužků papíru do běhounu.

Ale už k samotné stavbě.
Stavba po zhotovení nábojů a samotných kol nabralo trochu na rychlosti. Mám hotový motor s olejovou vanou, doplněný o rozvodovku a převodovku. Na převodovku ještě dolepený startér a koncové světlo.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 03 červenec 2015 16:40
od dravec
Na převodovku přilepené zavěšení kol doplněné o náboje kol, vstupy chlazení a v zadní části chladič s krytem. Na boky motoru přilepeno paroží výfuků. A jde se na karoserii.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 04 červenec 2015 21:25
od dravec
Zhotoveny trup vozu a přilepený překryt přídě a vytvarované překryty závěsu. Do trupu vlepená zkompletovaná přístrojová deska. Nakonec uzavřena spodní část přídě a zbroušená přední hrana.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 07 červenec 2015 17:23
od dravec
Na hotový trup jsem postupně přilepil vytvarovaný překryt kokpitu. Do předních závěsu vlepil horní ramena a konce překrytu zakončené ploškami. Na boky nalepeny destičky na osazení bočnic. Následovalo slepení krytu motoru a nalepení za překryt kokpitu. Konečně jsem mohl osadit hotový kokpit společně s nádrží. A konečně k celku postupně nalepené hotové bočnice a chladiče.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: ATS D4 - J.Lammers, Buenos Aires (RA) 1981 / M.A.S.S. / 1:24

Napsal: 11 červenec 2015 17:54
od dravec
HOTOVO.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Všem zdejším modelářum přeji příjemné lepení.

KONEC