BAR 001 / Speciál ABC 2003, Petr Špinler / 1:24 (Hotovo)

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

BAR 001 / Speciál ABC 2003, Petr Špinler / 1:24 (Hotovo)

Příspěvekod Vlcacka » 02 leden 2008 22:19

Tak jsem se o Novém roce rozhodla střihnout do téhle strakaté rakety, která byla součástí startovního pole F1 v roce 1999. Vůz je možno postavit ve variantě pro Jacquese Villeneuva nebo Ricarda Zontu. Zvolila jsem si "kanadskou" alternativu.

Tradiční začátek - kolečka. :wink: :D

Foto z 01.01.2008:


Obrázek Obrázek

No a 02.01.2008 jsem slepila základ trupu - oba boky jsou podlepené čtvrtkou neboť jsou to spolu s podvozkem a nápravami hlavní nosné části celého vozu.

Obrázek Obrázek

Tak uvidíme jak to bude dopadat dál.
Naposledy upravil(a) Vlcacka dne 15 leden 2008 07:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 04 leden 2008 23:31

Takže po jednodenní pauze způsobené horečkou dnes drobný pokrok.

04.01.2008:
Obrázek

Omlouvám se za nízkou kvalitu snímku, ale "velký" foťák mi odjel na víkend pryč, takže toto je z mámina mobilu. Přibyl "hřbet" a musím říct že mi dal zabrat přesně jak jsem předpokládala. :-) :wink:

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 05 leden 2008 11:42

Při dopoledním lepení jsem zkompletovala cockpit a přilepila přední část spodku formule.

05.01.2008
Obrázek Obrázek

Chyby v modelu (až na špatné jméno pilota na které mne upozornil hepyno) nejsou žádné, jediný problém je mezi židlí a stolem. :-) Zatím ale sedí vše tak jak by mělo, jenom s návazností přídě jsem měla trošku problém. :oops:

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 05 leden 2008 17:04

Odpolední lepení a zkompletovaný přední spoiler.

05.01.2008:
Obrázek Obrázek

Anóbrž mi přišel kvalitnější fotomobil, házím sem ještě dnešní postup v ostřejším vydání:

ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 06 leden 2008 22:39

06.01.2008

Autíčko už přestává vypadat jako závodní uzenáč - dolepila jsem levý bok:
Obrázek

Pravý bok:
Obrázek

A následně napojovací pásky, aby to vypadalo pěkně:
Obrázek Obrázek

Taky je hezky vidět jak mám ten černý šišatý díl v komínku nad hlavou pilota posunutý dozadu. Bohužel jsem s tím nedokázala udělat nic kladného, pokusím se to možná ještě zaretušovat černou, aby to tak nekřičelo.

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 07 leden 2008 11:32

Mno, nic proti alternativním postupům, ale nedokážu si moc představit, jak teď osadíš celý vrch na podlahu, u těchto modelů je docela náročné trefit přesně samotný trup... Nicméně budu držet palce ;)

U toho předního křídla je docela vhodné ten obdélník vyříznout, vypadá to líp, když je tam držák "zapadlý".

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 07 leden 2008 17:20

kvr: Už mne varoval jinde jiný uživatel, děkuji ti také za radu velmi si jich cením. Nicméně trup je už na podlážce, přijde mi že to sedlo docela slušně, ale můžu mít špatný oči. :wink: S tím předním křídlem - bylo mi to také již vytknuto ale už se bojím do toho hrábnout, aniž bych to rozlepila a ten plát křídla nepromáčkla. :oops: Chyba, kterou si propříště (budu-li mít stroj s tímto vyznačením na křídle) budu pamatovat.

Obrázek Obrázek Obrázek

Ten zadek je u červenobílé strany k podlážce již přilepen lépe a hrany ještě zkusím lépe zaretušovat. :-) Jinak toto je stav okolo včerejší půlnoci.

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 07 leden 2008 22:17

Dnešní postup - nalepené zadní křídlo, ty věcičky na boku a spodní díl s údaji vozu. Krásně vylezly veškeré nedostatky způsobené mnou.

07.01.2008

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 08 leden 2008 09:43

Řekl bych, že si to opět zbytečně komplikuješ. Ač to není tak fatální problém, jako v případě těch boků, je lepší lepit zadní křídlo až přinejmenším po přilepení zadních závěsů (ono stačí, že tam překáží ty boky). Z praktického hlediska bych jej s ostatními doplňky odložil ještě na později, bo je to prostě jen zbytečný přívěsek, který brání v pohodlné manipulaci ;)

Možná by sis ušetřila spoustu starostí, kdybys jela aspoň poprvé podle návodu...

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1153
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 08 leden 2008 13:34

Jj, pripájam sa ku kvr. Všetkým poznámkam na chyby sa dalo predísť, lebo všetko to, čo upozorňujeme sa spomína v návode - či už vyrezanie otvorov na krídle, postupnosť lepenia závesov, postupnosť lepenia krídel, kedy lepiť trup na podvozok a kedy boky auta... :wink:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 08 leden 2008 14:59

No na návodovku čučím furt ale návod jsem asi opravdu četla nepozorně. :-( Dobře mi tak, aspoň se ukázalo, jak jsem líná. :-D Co taky chcete od ženský. Tím víc vám děkuji za upozornění a trpělivost. :wink:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 09 leden 2008 08:03

Nic si z té "kritiky" nedělej, já také návody nečtu :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 09 leden 2008 09:23

No já u těchhle Špinlerových 2000+ už taky ne, ale to neznamená, že podle nich +- nepostupuju ;)

Dobře mi tak, aspoň se ukázalo, jak jsem líná. :D Co taky chcete od ženský.


Líní jsou obvykle chlapi, proto jsou tak vynalézaví :)

PS: Proč, když chce po mě antispam kód, tak mi vždycky v příspěvku naprosto zmrší češtinu?

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 09 leden 2008 09:44

11111: Nedělám si z ní určitě nic negativního, jsem za ni ráda. :-) Navíc proto zde svůj výpotek prezentuji, s tím rizikem připomínek přece musím počítat... :-)
kvr: Nojo jenže když stavím první kompletní stroj tohoto typu tak bych si ho přeci jen měla přečíst důkladně. Je krásné co se takhle na člověka všechno proflákne. :-D Pak už +- můžu taky, až získám ostruhy. :oops:

Stavbu zřejmě dokončím o víkendu, dovolená skončila a už musím pracovat. :-)

enzo66
Příspěvky: 670
Registrován: 08 květen 2007 18:30
Bydliště: Koryčany

Příspěvekod enzo66 » 09 leden 2008 18:54

Už jsem pár formulek spatlal,ale přesto mám rád,když je psaný návod po ruce.Projdu ho vždycky,abych třeba nepřilepil někde něco,co se má lepit později a pak z toho neměl těžkou hlavu.Prostě sichr je sichr :D


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů