Stránka 1 z 1

BAR 005, 2003 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 13 červenec 2008 09:50
od Zdeněk-TEO
Chvilku nevydržím bez lepení. Tentokrát jsem si pro svou radost vybral opět něco z moderny a tvorby pana Špinlera.

Jedná se o vůz BAR 005 ze sezony 2003 a ofsetového sešitu č.4, vydaného PKAA. Je možno postavit variantu pilota J.Villeneuva startovní číslo 16 nebo J.Buttona se startovním číslem 17. Osobně zvolím nejspíš verzi se startovním číslem 16.

Včera v podvečer jsem začal s kompletací kol. Použiju na ně laserem vypálený dezén suchého typu, a kola nakonec také nabarvím Agamou barva pneumatik 36M.

No takto nějak mám pár dílů se kterých budou kola, na stole a pár detailů již dílčích fragmentů kol...

ObrázekObrázekObrázek

Napsal: 13 červenec 2008 15:52
od Zdeněk-TEO
Práce na kolečkách jde pomalu, ale jistě ke konci. Ve vnějších discích vyřezán vzduch. U předních koleček jsem to nestihnul, ale do zadních jsem zkusil nalepit samolepící hliníkovou fólii. Vypadá, že by to mohlo zvýraznit plastický vzhled kol s diky. Po zkompletování kol s nabombírovanýma boky přijde na řadu již zmiňovaná barva, a také nalakování disků, dojde k jejich zpevnění....

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Napsal: 13 červenec 2008 19:43
od Zdeněk-TEO
Uffff docela jsem se zapotil.....kolečka jsou hotová a připravená k montáži na vozidlo. Dostala i nátěr zmiňovanou barvou.

Zde pro porovnání fotka dvou koleček s nátěrem a bez nátěru. Levé má nabarveno jen boky bez pláště a pravé má nátěr celé. Také je zde vidět krásně zaoblený přechod pláště a boku kola - žádná ostrá hrana. Barva dokázala celý dezén zjemnit a zaretušovat.

Obrázek

A zde je již celá sada kompletně připravená....

Obrázek

No a budu se moci pustit do samotného vozu. Při lepení kol se mi ale zdálo, že gramáž papíru použita do ofsetového sešitu č. 4 je o něco menší než v ostatních sešitech. Proto už si v hlavě probírám předem čím a jaké díly budu podlepovat. Určitě to budou díly větších ploch a také ramena předních i zadních náprav. Horní plochy bočních pontonů si podlepení také zaslouží, no a hlavně boční hlavní díly trupu. To vše ale nejspíš až příště. Přeji všem hezký zbytek nedělního večera.

Napsal: 13 červenec 2008 21:48
od hepyno
Teo, ja som postupoval podľa návodu a nemal som problém s tým, že by som niečo podlepil alebo nie. Podlepil som to čo vždy - boky a plochy krídla. Nič viac.

Napsal: 15 červenec 2008 19:27
od Zdeněk-TEO
Tak přeji hezký den.

Bohužel jsem neměl u sebe foťák, abych zdokumentoval všechny doposud provedené kroky, ty jsou ale téměř stejné jako u všech moderních formulek od pana Špinlera.

Žádné odlišnosti se zde nevyskytují. Jak jsem psal o podlepování, tak jsem postupně i činil. Bočnice celého trupu bez chlopní, vrchní a spodní díl čumáku, zadní horní díl trupu, oba horní díly bočních pontonů, podlepeny kancelářským papírem. Jeden kus ze zadních ramen a podlaha vozu podlepeny papírem 160 gr.

No a momentálně mám na stole tento celek.

ObrázekObrázek

Pro Pepinel: četl jsem že jsi si dal zabrat při osazování bočního pontonu na Benettonu....Koukal jsem, že ten horní pomocný prožek právě pro nalepení horní části bočního pontonu máš docela tenký.

Tak to já jej podlepím strojní lepenkou 1 mm tlustou a hned mám dost dobrou styčnou plošku pro nalepení dané ho dílu. Podobně tak s lepenkou vytvořím spodní díl pro nalepení bočnice pontonu...nepoužiju originál pomocnou chlopeň - ta má snahu uhýbat dovnitř před bočnicí...a je pak z toho peklo.

Při kompletaci napřed nalepím boční ponton horním dílem na pomocný pruh, po lehkém zaschnutí celý ponton ndzvednu tak, abych se s lahvičkou herkulesu dostal na pomocný díl pro přilepení bočnice, nanesz lepidlopo jeho celé délce, pak i trošku lepidla na přední část bočnice která se lepí k trupu a celý ponton vrátím na místo kde má být přilepen.

Postupně všelijakými nástroji přitláčím bočnici proti lepence a k trupu, výsledek je velice uspokojivý. Na fotce bude dobře vidět oba pomocné díly zhotovené s té lepenky.

Na uchycení chladiče u tohoto modelu jsem použil lepenku 1,5 mm tlustou ve dvou vrstvách a tu přilepil na své místo i s chladičem. A proč dvě vrstvy 1,5 mm tlusté lepenky? Celková výška černého vodorovného dílu co je součástí sacího kanálu k chladiči, od podlahy vozu jsou 4 mm. A tak dvě vrstvy 1,5 mm jsou dohromady 3 mm a zbývající 1 mm tvoří pomocný díl pro přilepení bočnice.

ObrázekObrázekObrázekObrázek


Doufám, že jsem to tady popsal jakž takž srozumitelně i pro Vás ostatní. Opět děkuji za pozornost a přeji hezký zbytek večera.

Napsal: 15 červenec 2008 20:24
od pepinel
Tak to je jiné lepeníčko :D určitě vyzkouším aspoň částečně na druhé bočnici.

Já ten pomocný proužek vůbec nepodlepil, došlo mi to až byl nalepený :) A u bočnice jsem si nebyl jist jak přijde přilepit zadní část bočního dílu k tomu vrchnímu, tak jsem ho nechal tak a patlal jsem ho až po nalepení bočnice k trupu a podvozku přes zadní závěsy :D :roll:

Obrázky i popis moc pomohl, dík. Ty bočnice máš super, jenom máznout a přisadit :wink: Hezký způsob.

Napsal: 19 červenec 2008 18:56
od Zdeněk-TEO
Ahojky přátelé rychlých kol. Měl jsem troška jiných lepících povinností a tak mi na tomto monopostu moc dílů nepřibyloPřilepil jsem levou bočnici a oba dva výfuky. Jsou to ale docela roury. Momentálně pracuju na přední nápravě.

ObrázekObrázek

Zítra odjíždím na dovolenou k rodičům na moravu. Takže progres bude až po mém návratu. S přítelkyní vezeme sebou kola a trošinku se projedeme po Valticko-Lednickém areálu a okolí Břeclavi a Hodonína. Cestu určitě najdeme i k soutoku Dyje s Moravou, tam se koukneme k sousedům Slovákům a zároveň i Rakušákům...na jednom místě.

Napsal: 19 červenec 2008 21:31
od Zdeněk-TEO
Tak přeci jen sem to dnes ještě neodložil a trošku popracoval. Přední náprava s deflektory osazeny na příd vozu. Óóó´jak je výhodné mít kola zhotovena předem. Lze pak pěkně kontrolovat souosost a posazení všech kol na podložku.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

BAR005

Napsal: 20 červenec 2008 11:46
od Jozef Hovancik
to Teo: tie pneumatiky vyzeraju super!Velmi pekne!

Napsal: 26 červenec 2008 20:33
od Zdeněk-TEO
I o dovolené jsem měl lepeníčko sebou, a oplatilo se. Trošku nám i zapršelo a tak jsem vše vytáhnul na stůl a téměř BAR-ko dodělal. Schází na čumák umístit anténky, zaretušovat bílou barvou pár hran a hodit tomuto fáru lesklý kabátek.

ObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázek

Napsal: 26 červenec 2008 20:50
od Zdeněk Krčmář
Vítám Tě zpět z dovolené... 8)
Vidím, že jsi tam nezahálel a téměř dokončil další monopost, pěkná prácička...

Hlavně ho potom nefot na balkóně :D

Napsal: 27 červenec 2008 12:33
od hepyno
Dobrá práca Teo. Tie kolesá to úžasne oživili :shock:

Napsal: 27 červenec 2008 17:48
od Honza
Hlavně ho potom nefot na balkóně



:lol:

Napsal: 10 srpen 2008 12:34
od Zdeněk-TEO
Honza píše:
Hlavně ho potom nefot na balkóně

:lol:


Trošinku oživím toto vlákno. Konečně jsem se dokopal vyfotit BAR-ko malinko na denním světle. Na balkon jsem se nedostal, bo je tam spousta vypraného prádla a peřiny na vyvětrání. Tak jsem zvednul žaluzku a odhrnul záclonu u sebe v pracovně, a něco malinko blejsknul do galerie.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Obrázek