Ensign N177 N.Piquet / 1:24 / Yanno

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Ensign N177 N.Piquet / 1:24 / Yanno

Příspěvekod mára » 15 květen 2009 21:30

Tak jsem prohlížel svou sbírku vystřihovánek a s potěšením jsem zjistil, že můžu slepit jednu sérii, o které se mi před léty ani nezdálo. Když jsem byl u rodičů, tak jsem vyštrachal krabici se starými modely a tam jsem našel svoji zatím poslední formuli slepenou cca před 15 lety. Jde o Williams FW11 od M.Antonického.
ObrázekObrázek
Jak je vidět papír za tu dobu zežloutl, takže prosvítá bílá retuš, kterou jsem tenkrát dělal korekčním lakem. Model byl dost jednoduchý, jediná větší chyba, na kterou si pamatuju je, že oblouk ve špičce vozu byl asi o 3mm kratší, takže jsem to musel nastavovat. No počkám si na Gerryho novou verzi a pak si dám repete.
Ze své sbírky jsem ke slepení vybral Yannův Ensign 177. Malá soutěž: Kdo první uhodne co má ten Williams a tento Ensign společné, vyhrává moji Lancii Delta. Ze soutěže je předem vyřazen Yanno - tmavě modří vědí.
Během včerejšího deštivého odpoledne jsem slepil boky a kokpit. I přes svou složitost a absenci psaného návodu se model zatím lepí dobře, vše sedí přesně i konstrukce je velmi dobře promyšlená. Nečekejte nějakou závratnou rychlost - to by den musel mít 40 hodin.
ObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) mára dne 09 duben 2010 20:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1153
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 15 květen 2009 21:55

Tipol by som si reklamu "ICI" - teda za predpokladu, že ide o verziu D. Dalyho. Ten následne jazdil aj za Williams, kam tohto sponzora pretiahol a udržal sa tam aj po jeho odchode.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

soutěž

Příspěvekod mára » 15 květen 2009 22:33

Nejde o verzi D. Dalyho, ale o upravenou verzi Jacky Ickxe-Monako. Hrajeme dál.

Uživatelský avatar
j.brauner
Příspěvky: 2497
Registrován: 23 březen 2005 12:50
Bydliště: Kounice

Příspěvekod j.brauner » 16 květen 2009 10:40

Tedy nevím ale Nelson PIQUET jel na 177 svou první velkou cenu.

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Příspěvekod mára » 16 květen 2009 12:34

BINGO!!!
Takže jak j.brauner správně uhodl, má vysněná série bude série modelů Nelsona Piqueta. Ve své sbírce mám tyto:
McLaren M23 - Rakousko 78 - Špinler
Brabham BT48 - Radevicz - bohužel zničen zvědavým synkem, počkám si na avizovanou reedici
Brabham BT49C -internet
Brabham BT50 - Antonický - ABC
BrabhamBT52 - Monza 83 - Radevicz
Brabham BT52 - Brazil 83 - Radevicz
Williams FW11 - 86- slepeno, počkám na Gerryho verzi
Williams FW11B - 87 - v plánu u Gerryho
Benetton B190 - Antonický
Benetton B190B - Antonický
Lotus 100T - viděl jsem slepené od p. Špinlera na výstavě, třeba bude vydán, než slepím, co mám k dispozici.

Ensign je původně Jacky Ickxe, ale poprosil jsem autora Yanna a ten mi vytvořil alternativní díly k vozu Piqueta. Tímto mu ještě jednou velice děkuju.
ObrázekObrázek

Prosím výherce j.braunera, at mi pošle sz s adresou.

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1153
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 16 květen 2009 12:48

Gratulujem výhercovi :D
A tebe mára veľa zdaru, Ensign je veľmi pohodový model. Pri lepení diskov kolies Ti odporúčam namotávanie, cez chlopne je dosť ťažké sa trafiť, na plášte kolies sú už chlopne v pohode.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Příspěvekod mára » 29 červen 2009 07:45

Tak jsem včera chvíli patlal. Jenom jsem se do toho tak zažral, že jsem zapomněl fotit - takže pouze výsledek.
ObrázekObrázek

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Příspěvekod mára » 01 listopad 2009 18:50

Takže v létě dostala přednost stavba modelu garáže 1:1, září jsem prožil s palcem vsádře a teď nastal čas pokračovat s Ensignem. Prsty jsem si rozhýbal při stavbě motoru.
Obrázek
Bohužel při zpracování jemných dílů se laser začíná trochu odírat, takže mě nemine pořádná dávka retuše.
Pokračování snad častěji.

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Příspěvekod mára » 23 prosinec 2009 22:43

Poslední dva měsíce jsem pracovně trávil v Německu, kde se mi občas po víkendech zadařilo něco slepit. Bohužel jsem byl mimo net, tak posílám až teď fotky z dalšího progresu.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Model je dobře zpracovaný, i složitý motor se i bez návodu lepil celkem v pohodě. problém je pouze s loupáním laserového tisku při zpracování miniaturních dílů, takže je nutná retuš. Na retuš se mi osvědčil stříbrný fix Centropen, který má správnou kovovou barvu. Některé mini díly jsem tím vybarvil celé. Až budu dělat zase nějaký takový motor, tak zkusím žebrování provést nalepenými pásky a motor tím fixem nabarvit celý.
Rozdělaný model jsem nechal v Německu, takže pokračování až po svátcích.

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Příspěvekod mára » 05 březen 2010 22:28

Takže díky krásné zimě měla stavba v Německu přestávku, Ensign si v klidu odpočíval na ubytovně a já jsem se doma věnoval běžkování a případným bočním projektům - Rozhledna Brdo. Poslední týden v únoru se práce zase rozjela a já jsem o víkendu udělal zase malý pokrok.
Při stavbě jsem narazil na chybu, která by stavitele mohla trochu potrápit. U výfukového potrubí jsou nesprávně označeny chlopně. Ty s označením 37 nepatří do motoru(37), ale do výfuku. Já jsem musel potrubí narovnat a znovu ohnout, barva samozřejmě popraskala, tak jsem to potrubí natřel stříbrnou fixou. (Toto platí pro verze Ickx a Daly z předchozích vydání, teď vyšla verze Piquet originál a tam je to řešeno trochu jinak).
Dále mi nesedly spojky motoru a karoserie 92 a 93. Podle nakresleného umístění rozdíl asi 2mm. možná to ale byla moje chyba.
Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Příspěvekod mára » 09 duben 2010 19:51

Takže hlásím dobojováno. Model jsem dokončil asi před 14 dny, ale foták odešel do věčných lovišť, takže aspoň pár fotek mobilem.
Jako první formuli po 15 letech jsem si nevybral zrovna jednoduchý kousek, ale musím pochválit autora - stavba i přes absenci psaného návodu probíhala dobře, vše na sebe logicky navazovalo. Neocenitelným pomocníkem byly reporty z testovacích staveb na fóru. Drobné problémy jsem měl s loupáním laserového tisku. Změněné díly karoserie jsem tisknul na laserovce HP, a to nebyla moc dobrá volba.
Karoserii čeká ještě konečná retuš a lakovna. Kola jsem zkusil navíjenými pásky, ale pro bombírovaná kola se zapuštěnými disky se tato metoda moc neosvědčila. Pro příště investuji do kružítka Olfa a zkusím Teovu metodu. Tyto kola aspoň přebrousím a natřu Agamou.
V Lužánkách jsem zakoupil originál výtisk tohoto vozu, tak si dám po dokončení serie možná repete.
Lepší fotky dodám později.

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

mára
Příspěvky: 105
Registrován: 30 březen 2008 09:57

Příspěvekod mára » 25 duben 2010 21:15

Přidávám fotky po retuši a po laku. Model tím velice prohlédl. Gumy ještě přebrousím a přetřu agamou, doma ji už mám koupenou.
Fotky jsem dělal půjčeným kapesním Sony, ale nic moc. Zlatý Panasonic doma.

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů