Tyrrell DG016/1:24/J.Polák-free/paralelka RKK+Ali

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Tyrrell DG016/1:24/J.Polák-free/paralelka RKK+Ali

Příspěvekod Ali » 12 červenec 2009 14:58

Pustil jsem do další formulky, konkrétně je to Tyrrell DG/016 pilovaný Jonathanem Palmerem v roce 1987.
Obrázek
Jedná se o volně šiřitelný model z "pera" J. Poláka,možno stáhnout ze stránek:
http://www.modelyf1.ic.cz/download_main ... d_main.htm
Rozsah modelu je 3xA4,tisk jsem provedl na laserové tiskárně na papír o gramáži 160gr.Tak uvidíme jak se s ní vypořádám.
Hned zezačátku jsem narazil na nejasnost se slepením čumáku,vyřešil jsem ji následně,i když si myslím že ve skutečnosti by spodní část čumáku neměla být vyhnutá nahoru.
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Ali dne 06 říjen 2009 14:19, celkem upraveno 2 x.

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 07:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 12 červenec 2009 16:01

Ahoj,

Co konkrétně myslíš tím vyhnutím?
Ty boky by měly jít svisle dolů a na krytu kokpitu shora je lom jen v horní části přes náspis Coulthards.
To víš.... prvotina :wink:

Jestli budeš chtít pokračovat Marchem 871, tak doporučuju toho od Michala Antonického, to moje je jen testovací verze a motor má trošku jiné rozměry než by měl mít :oops:

Hodně zdaru při stavbě.....
H.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 12 červenec 2009 16:09

Myslím tím,úplnou špičku podlahy zkusil jsem to zachytit na první fotce.Podlahu jsem musel trochu vyhnout směrem nahoru,aby mi na přídi nezůstala mezera.
A tvého marche 871 mám už vytisklého a že je motor trošku mimo rozměrově mě tolik nevadí.

RKK
Příspěvky: 9
Registrován: 20 prosinec 2008 16:12
Bydliště: Nitra, Slovensko

Příspěvekod RKK » 12 červenec 2009 19:14

Asi pred mesiacom som sa aj ja pustil do tejto peknej formule (prva formula po cca 15 rokoch :roll: ). Hotove mam to iste, co ty a uz som zacal davat dokopy kokpit. Zatial som sa nedostal k tomu, aby som to nafotil, tak ak by ti to Ali nevadilo, mohol by som davat moje foto a postrehy zo stavby do tvojho vlakna (pripadne by sme mohli spravit nieco na sposob paralelky ;-) ).

K tej spicke, ano, uplne vpredu (cca 3 mm od zaciatku podlahy) je potrebne podlahu zohnut smerom hore. Potom to krasne sadne na diel c.2 (teda aspon ja som s tym nemal problem).

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 12 červenec 2009 20:18

Tak to je super, budu rád, když se připojíš.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 19 červenec 2009 15:41

Další postup:
kola-vyřezal jsem vzduchy disků.Narazil jsem na jeden problémek a to konrétně s dílem č.8,což je vnitřní(blíže k vozu) část disku.U předních kol jsem ho musel zúžit o 1-2mm,aby mi seděla šířka kola s "dezénem".U zadních kol jsem díl č.8 vůbec nepoužil.
Obrázek Obrázek Obrázek
A zpět zase k tělu formule:
Obrázek
po celkovém osazení přední části jsem díly obrousil,abych eliminoval přechodové hrany.V přední části vozu to vypadá jako by se plášť zvedal od čumáku,ale ve skutečnosti je to OK.
Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 25 červenec 2009 17:51

Pokračuji na plášti formule:
Obrázek
Komín zatím ve vystříhané podobě:
Obrázek
P.S. RKK jak to vypadá s tvou stavbou?

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 01 srpen 2009 08:43

Práce na komínu nedopadly vůbec dobře,budu muset přehodnotit postup slepení tohoto dílu.Bohužel laserový tisk vzal za své :?
Stavbu zatím budu muset přerušit,do doby než budu mít k dispozici nový výtisk....

RKK
Příspěvky: 9
Registrován: 20 prosinec 2008 16:12
Bydliště: Nitra, Slovensko

Příspěvekod RKK » 07 srpen 2009 20:03

Konecne som sa dostal k tomu, ze nafotim to, co mam zatial postavene. Moc toho nie je, cez tyzden casu velmi malo a nie vzdy je cez vikend nalada...

Model je atramentova tlac na matny fotopapier Canon gramaze 170g, co sa ukazalo ako dost nestastne riesenie. Samotna tlac je zatial vcelku v pohode, farba drzi, horsie je to s papierom - je neskutocne nachylny aj na najmensie necistoty, a ak sa nejaka ta spinka na model dostane, je velmi tazke ju odstranit. Nabuduce asi vyskusam pololeskly papier...

K samotnemu modelu moc vyhrad nemam, zatial to bolo vcelku fajn (az na ten nestastny papier, ale za to autor modelu nemoze).
Obrázek Obrázek Obrázek

Jedine, co som si vsimol, je rebro z dielov 7/8/9, ktore sa ma prilepit na rubovu stranu kokpitu, kde su pedale - po prilepeni mi rebro trochu zasahuje do hornej diery pre predne zavesenie. Stalo sa to aj tebe Ali?
Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 08 srpen 2009 07:06

RKK píše:Jedine, co som si vsimol, je rebro z dielov 7/8/9, ktore sa ma prilepit na rubovu stranu kokpitu, kde su pedale - po prilepeni mi rebro trochu zasahuje do hornej diery pre predne zavesenie. Stalo sa to aj tebe Ali?

Já jsem tento díl lepil až po nalepení dílu 18 což je horní část přídě.Otvory pro zavěšení mám zcela volné.Zkusmo jsem přiložil díl 39 s vypadá že to bude pasovat,uvidíme.

RKK
Příspěvky: 9
Registrován: 20 prosinec 2008 16:12
Bydliště: Nitra, Slovensko

Příspěvekod RKK » 20 září 2009 20:36

Tak, po dlhej dobe nejaky viditelny pokrok. Doplnene boky s chladicmi, motor a uzavrety kokpit.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pri lepeni dielov 34 a 35 (zaslepenie dier medzi motorom a bokmi) som zistil, ze maju na chlopniach posunute cisla dielov, ktore sa maju na chlopen prilepit. Podla cislovania by sa mali tieto diely lepit na sirku (sirsia hrana na podlahu), ale potom chyba cca 5 mm na vysku. Riesenim je nalepit diely na vysku, akurat ich potom treba posunut blizsie ku koncu vozidla.

Co je ovela horsie, po prilozeni dielov 37 a 39 (vonkajsi kryt kokpitu a prednej casti) mi na bokoch chyba asi 0.5 - 1 mm :-( (hlavne v mieste spojenia tychto dvoch dielov). Neviem, ci to je moja chyba pri lepeni, ale skor mi to pripada, ze pomocne rebra v trupe su privelke: prve rebro je sirsie a tretie rebro aj vyssie, ako by som potreboval. Jedinym riesenim mi momentalne pride rozsirit obidva diely v nejakom grafickom programe a vytlacit nanovo, lebo inac diely nebudu pekne dosadat a bude tam nepekna medzera. Snad sa zadari...

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 03 říjen 2009 18:42

Takže zase jsem se vrátil k tomuto modelu.
Bohužel původní stavbu jsem zrušil,kamarád co mi model tisknul je teď dosti pracovně vytížen, takže jsem navštívil copycentrum a celou vystřihovánku nechal vytisknout tentokráte na 120gr papír.
Z původní stavby nemohu použít ani kola jelikož model byl vytištěn s úpravou velikosti a tudíž kola jsou o něco menší :cry:
Takže ještě jednou a lépe :D

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 06 říjen 2009 06:15

Jak jsem již psal v předešlém příspěvku,stavbu jsem započal zcela odznovu.
Obrázek
Bočnice vozu jsem se rozhodl lepit na tupo-proto všechny chlopně vzaly za své.Na podlahu vozu jsem si vytisknul díl vysříhovánky a podlepil kartonem-vůz se tím krásně zpevnil,ale výsledek je vcelku stejný jako při lepení s chlopněmi.
Obrázek Obrázek
Dále následovala kompletace čumáku.
Vůbec nejsem spokojen s přilepením krycího dílu,i když v reálu to vypadá o chloupek lépe než než na fotkách.
Zjistil jsem že retušovat bílou je takové moje malé peklo :evil:
Na retuš jsem si koupil bílou Agamu a popravdě čekal jsem více křídověbílý odstín,kdysi jsem zkusil bílou temperu,ale výsledek byl ještě mnohem horší než toto:
Obrázek Obrázek Obrázek

RKK
Příspěvky: 9
Registrován: 20 prosinec 2008 16:12
Bydliště: Nitra, Slovensko

Příspěvekod RKK » 06 říjen 2009 20:27

Ach jo, ty spravis za tyzden viacej, ako ja za dva mesiace :) . Nepochybujem o tom, ze kym ja dokoncim, budes mat hotove dalsie 2 formule minimalne...

Ako ti sadli tie krycie diely? Ja si ich musim nanovo vyrobit, lebo tie povodne v modeli su mi primale (chyba cca 1-1,5 mm na sirku).

Retus bielou som svojho casu skusal aj ja (na inom modeli) a zistil som, ze najlepsia retus bielou je ziadna ;-).

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 07 říjen 2009 05:54

RKK píše:Ako ti sadli tie krycie diely? Ja si ich musim nanovo vyrobit, lebo tie povodne v modeli su mi primale (chyba cca 1-1,5 mm na sirku).

Krycí díly sedly celkem přesně jen u kokpitu mi chybí asi 0,5mm,ale je to mou vinou.
Zase jsem trochu postoupil.Uzavřel jsem vrch těla formule elegantním krytem:)Na tuto plochu budu lepit komín,myslím že to bude pro mě pohodlnější a zároveň jsem jím srovnal nerovnosti v oblasti bočních otvorů.
Obrázek Obrázek
Na řadu přišlo to,kvůli čemu jsem minule skončil tudíž komín.Tentokrát jsem ho lepil od zadu a to s minimálním tvarováním a dopadl mnohem lépe než poprvé.Díl 53(vrchní kryt) jsem podlepil čtvrtkou,abych získal pevnější styčné plochy pro přilepení k tělu formule a zamezil tím prosvítání nějakých nerovností.
Obrázek Obrázek Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů