disky kol

Pokecejme o modelech
Lukáš Votický
Příspěvky: 120
Registrován: 21 leden 2007 12:14

disky kol

Příspěvekod Lukáš Votický » 09 srpen 2009 13:39

Když sestavuji kola, přemýšlým nad tím, jak nalepit disky kol. Jedná se o ty disky, na kterých jsou nápisy (výrobce disku). Jestli nalepit na všech čtyrech kolech stejně nápisem tak, aby byl snadno k přečtení (v reálu tomu tak není, hodí se spíše k press verzím, kde asi záleží na vzhledu a na snadném přečtení nápisu reklam) nebo to různě zkombinovat tak, jak tomu většinou je doopravdy (určitě při nazutí pneumatiky na disk to nikdo moc neřeší a jak to padne, tak to je). Pak to ale zase vypadá dost zvlášťně, hlavně když nápis je na stejné straně jako nápis na pneumatice.

Konkrétně: zrovna stavím Brabham BT 52B a nápis na disku MOMO vypadal divně nahoře na stejné straně, kde je nápis MICHELIN a lepší je to na protilehlé straně dole.

Jak lepíte disky kol, přemýšlíte nad tím nebo to jen tak přilepíte a neřešíte to?

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 09 srpen 2009 21:34

U Brabhamu BT52 jsem to vyřešil úplně stejně jako ty. U ráfků, na kterých jsou tři nápisy, jako např BBS na Ferrari je to vcelku jedno. U ráfků s dvěma nápisy se snažím o rovnoměrné rozmístění. Takže když mám na pneumatice nápis GOODYEAR nahoře a EAGLE dole, tak ráfek lepím tak aby byly nápisy vpravo a vlevo.

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 09 srpen 2009 22:49

Ja mám iný prístup. Snažím sa disky kolies nalepiť k bokom tak, aby spoj plášťa bol na inej strane ako spoj disku. Keď voz stojí na spoji plášťa, spoj na disku nevidieť :wink:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 srpen 2009 06:50

Mám stejný postup jako Hepyno.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 10 srpen 2009 11:48

Ano, ano. Spoj pláště a spoj bombírovaného boku pěkně dolů k podložce a spoje disků směrem nahoru.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Lukáš Votický
Příspěvky: 120
Registrován: 21 leden 2007 12:14

Příspěvekod Lukáš Votický » 10 srpen 2009 13:07

Spoje jsou jasný, vždycky tak, aby nebyly vidět.
Ale nápisy na disku, o to mi šlo. Udělat na každé kolo stejně nápisem tak, aby byl k přečtení nebo to různě prostřídat tak, jak tomu je v reálu.
A nebo i hvězdice disku, na každé kolo to udělat stejně by vypadalo taky zvláštně, lepší je prostřídat úhly jako v reálu.
Mechanikům nebo technikům se to přece nepodaří nasadit vždy stejně.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 srpen 2009 13:15

V případě že by jsme chtěli mít spoje pneu dole, spoje disků nahoře tak by jsme na to museli myslet už při tvorbě modelu a úmyslně měnit polohy nápisů kolo od kola.
Udělal jsem toto na F1512 Mexico GP 1964, nikdo si toho ani nevšiml a tak jsem se na Lotusu vrátil k standardu všech autorů.
Ptám se tedy: Chcete mit kola při respektování postavení spojů s nápisem nahoře, nebo cik-cak?
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Lukáš Votický
Příspěvky: 120
Registrován: 21 leden 2007 12:14

Příspěvekod Lukáš Votický » 10 srpen 2009 14:10

Dobrá otázka, já hlasuji pro cik-cak.
Takto si představuji spolupráci s ostatními modeláři, kteří by se mohli aktivně zapojovat do tvorby a nabídnout jim několik variant a možností.

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 10 srpen 2009 15:56

Mne je to jedno, priklonil by som sa k realičnosti, aj keď nikdy som nevidel koleso z oboch strán naraz a teda neviem ako to v skutočnosti vyzerá :)
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 srpen 2009 21:47

U podzimní kolekce modelů tuto úpravu udělám, pokud se k tomu přikloní většina modelářů z mluvící menšiny :D Já zastupuji pouze FT :!:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 11 srpen 2009 12:24

Nápad je to dobrý, ale také jsem si té změny u jednoho modelu nevšiml. Možná bych si ji všiml při stavbě. Taková spolupráce je opravdu skvělá. Jen tak dále. Modely ForumTeamu jsou čím dál tím dokonalejší.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

cron