Lotus 72

Pokecejme o modelech
Slimm
Příspěvky: 188
Registrován: 02 srpen 2006 08:35
Bydliště: Horšovský Týn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Slimm » 20 březen 2011 23:46

Ani bych se nedivil, že Colinovi odcházely motory. Jestli jezdily všechny Lotusy s komínem obráceným dozadu, jako ten chudák Ronnieho na fotce o dva příspěvky výše, tak to asi motoru moc neprospívalo. :D :D :D
F1 je závislost, modely F1 ještě větší :-))
Navštivte http://gp-team.ezin.cz/

Ivan.Šimeček
Příspěvky: 1022
Registrován: 23 srpen 2008 20:35
Bydliště: Buzulucká 322 , 41603 Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Ivan.Šimeček » 21 březen 2011 00:16

no ty jsi hnidopich :P
Všichni,kdo jsme podlehli lepení papíráků,jsme GOGO

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 485
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 21 březen 2011 05:54

Když se tady probírají různé zajímavosti lotusu 72, tak si dovolím taky jedním kouskem přispět:

Obrázek

Docela by mne zajímalo co je to vlastně zač a kde to jelo jestli to jelo.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

JBA35
Příspěvky: 27
Registrován: 09 květen 2010 23:22
Bydliště: Andělská Hora 35, Chrastava

Příspěvekod JBA35 » 21 březen 2011 11:54

Tak podle startovního čísla to musí být z tréninku na GP Itálie v roce 1970. Mělo by jít o Lotus 72C. Do závodu po smrti Jochena Rindta však Lotus již nenastoupil.

Uživatelský avatar
Achard
Příspěvky: 160
Registrován: 24 září 2003 11:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Achard » 21 březen 2011 12:12

Je to tak, tady je fotka z boxu, kde chladily brzdy...
Obrázek

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 485
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 21 březen 2011 12:54

Pánové, díky za informace!!!
Myslím, že je to velmi zajímavé provedení vozu, které by stálo za ztvárnění :wink:
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 21 březen 2011 15:40

Podľa mňa za ztvárnenie stoja oba stroje - ako Hillov, tak i Peterson/Ickx zo Švédska, bolo by to veľmi príjemné spestrenie.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 21 březen 2011 16:26

Hepyno, ještě jsi zapomněl na Johna Milese. Ten jel rovněž v továrním Gold Leaf Team Lotus společně s Emersonem Fittipaldim a Jochenem Rindtem. Graham Hill pilotoval vůz soukromé stáje Roba Walkera.
Každopádně stejně jako Tyrrell se svými vozy March, tak i Lotus zřejmě šli v Monze do krajností a jezdili i zcela bez zadního přítlačného křídla. To se Rindtovi stalo osudným, jak ukazuje poslední snímek, zachycující poslední vteřiny budoucího Mistra světa in memoriam :cry:

1970 Itálie - Jochen Rindt - Lotus 72C
Obrázek
Obrázek
Obrázek
[img]

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 21 březen 2011 16:55

Rindtovi se stala osudným prasklá hřídel brzdy předního kola (brzdy uvnitř trupu), vůz prudce vybočil a trefil barieru o kterou se roztočil. Se zadním křídlem to nemělo nic společného.

Uživatelský avatar
HAAL.70
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 červen 2010 21:24
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod HAAL.70 » 21 březen 2011 17:51

Máš pravdu,hepyno.Ty Švédský Lotusy 72E,to je moje gusto :P

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 22 březen 2011 08:09

Honza píše:Rindtovi se stala osudným prasklá hřídel brzdy předního kola (brzdy uvnitř trupu), vůz prudce vybočil a trefil barieru o kterou se roztočil. Se zadním křídlem to nemělo nic společného.

Včera jsem psal už ve spěchu a nevyjádřil jsem se úplně přesně. Měl jsem na mysli hlavně to, že Rindtovi se stalo osudným ono zacházení do krajností. Přímou příčinou nehody byla možná prasklá hřídel brzdy předního kola, ale taky to mohlo být přední zavěšení. Myslím, že zcela přesně to zjištěno nikdy nebylo. Chapman mlžil, a dokonce tehdy došlo na jakousi při, že některé díly nebyly vyrobeny Lotusem, ale externím dodavatelem.
Zároveň nejde kategoricky říci - že nehoda neměla žádnou souvislost se zadním křídlem. Zvlášť na tehdejší Monze, která byla prosta jakýchkoliv šikan, mělo souvislost všechno se vším. Místo rozvíjení teorií si zde dovolím vložit úryvek z článku J.M.Bentse - Stalo se 5.září 1970, který vyšel v příloze Motoristické současnosti 2/1987.
Obrázek

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 22 březen 2011 08:31

Keď už sme pri tých príčinách, to že Rindt nehodu neprežil môže byť aj tým, že tiež mnohokrát nedbal na bezpečnosť a nedoťahoval si poriadne bezpečnostné pásy. Tak tomu bolo i v ten tragický deň, keď sa pri nehode pod nimi zosunul a o volant prerazil čelusť. A samozrejme k jeho smrti prispeli aj záchranári, ktorý ho prevážali kade tade, a keď sa už dostal do (možno) správnych rúk, bolo už neskoro.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 22 březen 2011 09:17

hepyno píše:Keď už sme pri tých príčinách, to že Rindt nehodu neprežil môže byť aj tým, že tiež mnohokrát nedbal na bezpečnosť a nedoťahoval si poriadne bezpečnostné pásy. Tak tomu bolo i v ten tragický deň, keď sa pri nehode pod nimi zosunul a o volant prerazil čelusť. A samozrejme k jeho smrti prispeli aj záchranári, ktorý ho prevážali kade tade, a keď sa už dostal do (možno) správnych rúk, bolo už neskoro.

Navíc sanitka ztratila policejní doprovod a dojela do špatné nemocnice... Bylo toho tehdy spousta špatně. Dokonce i ta svodidla do kterých nabořil byla nějaká vadná.

Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
Příspěvky: 160
Registrován: 24 září 2003 11:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Achard » 22 březen 2011 14:56

Svodidla nebyla vadná, problém byl v tom, že mezi zemí a svodidlem byla mezera. Kdyby jezdil s doutníkem, tak se vůz při nárazu odrazil, protože ale Lotus 72 je klín, zajel pod svodidlo a vlastně čumák odlomil. Místo rozložení energie po tečně se vůz skoro zastavil a vytvořil podmínky jako při nárazu do betonové zdi. Síla působící na tělo byla ještě větší o volný pás... Už byl zázrak, že nezemřel hned na místě...

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 22 březen 2011 16:05

Některé zroje uvádějí, že pod svodidlem v místě nehody byla díra, kterou diváci vytvořili již v dubnu při závodě 1000 km Monzy. Těch informací je opravdu spousta a vzájemně se trochu liší. Jeden zdroj uvádí to, že podle nálezu milánské kliniky byl Jochen klinicky mrtev již 30 vteřin po nárazu. Utrpěl těžká zranění na levé noze, ne hrudním koši na dýchacích cestách a aortě.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti