Střípky z magazínu Grand Prix International

Pokecejme o modelech
Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 22:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Střípky z magazínu Grand Prix International

Příspěvekod Rado Radevicz » 26 leden 2010 20:21

Blíží se nová sezona F1 2010, o místech v kokpitech vozů je již skoro rozhodnuto. Jak to ale vypadalo v polovině sezony 1980 s přípravami na přestupy pro další sezonu? Zajímavý článek na toto téma jsem objevil v 23 čísle magazínu Grand Prix International 1980, který se věnoval závodům v Německu a Rakousku. Fandům této rané části turbo období by mohli přijít " povídačky " o přestupech pro sezonu 1981 určitě hodně pikantní..

Relativní klid na frontě přestupů
----------------------------------------------
Přípravy k přestupům jezdců mezi týmy na příští sezonu 1981 jsou v plném proudu a tak již začínají kolovat některé " zaručené " zvěsti. Skoro již tradičně to nevypadá na velké změny, většina ze silných týmů nemá nasmlouvané žádné nové jezdce. Williams má pro příští sezonu podepsáno s Jonesem a Reutemannem, né jinak je tomu u Renaultu a Ligieru. Očekává se, že Scheckter bude nahrazen Prostem u Ferrari, další zprávy hovoří o tom, že Jean-Pierre Jarier nahradí Andrettiho u Lotusu. Mario by se mohl stát jedničkou u od základu restrukturizovaného Mclarenu. Očekává se, že Mclaren spojí síly s týmem Projektu 4 Rona Dennise, názvy vozů se tak doplní o jméno hlavního sponzora Marlboro (MP4).

Druhé místo u Alfy Romeo čeká zřejmě na některého z mladých Italských jezdců, podle slov Carla Chitiho " není zde k mání mnoho zkušených jezdců". Alboreto by mohl dostat přednost před De Cesarisem, protože druhý jmenovaný, v současnosti hájící barvy týmu Rona Dennise ve Formuli 2, se zřejmě ocitne v sedačce Mclarenu, kde by nahradil Prosta, pokud by mladý francouz z týmu odešel. Ale kdo ovládne druhý Brabham po boku Piqueta? Vypadá to, že v hledáčku Bernie Ecclestonea uvízl Jean-Pierre Jabouille, protože francouz má mnoho zkušeností z oblasti použití turba, které by přisli týmu k dobru z hlediska toho, že se chystá užívat nové motory turbo BMW. Na druhou stranu se hodně hovoří o jednáních mezi Ecclestonem a Patresem. A kdo by nahradil Itala u Arrowse? Jackie Oliver by rád ulovil mladého francouzského jezdce, který by s ním neváhal podepsat smlouvu, zřejmě se tedy vydá hledat do formule 2 nebo 3. Mike Thackwell, který jel pro Tyrrell Velkou cenu Kanady by mohl být možnou variantou pro Kennyho Tyrrella v příští sezoně. Také se začíná hovořit o vstupu týmu Toleman do F1 ( jezdec Henton, i když zmiňovaný je i Jarier ), také týmy March a Maurer jsou další možní budoucí kandidáti pro místo na startovním roštu F1.

Jak to nakonec dopadlo?..to každý, kdo se o historii F1 z tohoto období zajímá, určitě velmi dobře ví..

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 26 leden 2010 23:29

Dnes už víme,že to všechno dopadlo trochu jinak, ale byly to zajímavé roky. Nastupovala turboéra a s ní spousta krásných vozů, které šly od sebe rozeznat i kdyby všechny byly třeba bílé.

Uživatelský avatar
Achard
Příspěvky: 160
Registrován: 24 září 2003 11:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Achard » 31 leden 2010 13:53

V historii neplatí co by kdyby, ale asi by se F1 vyvíjela jinak, kdyby Prost nastoupil k Ferrari, Andretti k McLarenu, Jabouille k Brabhamu (pokud by s ním po nehodě Bernie nezrušil smlouvu) a Thackwell k Arrowsu (toho kluka byla škoda, měl na víc...)

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 22:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 31 leden 2010 17:40

Daly Airlines

Incident v první zatáčce Velké ceny Monaka v roce 1980 naštěstí skončil dobře na to, jak to vypadalo hrozivě.
V čísle 19 GPI, který se věnuje této Velké ceně, jezdec Tyrrellu Derek Daly popisuje, co se vlastně v ten moment stalo.

Všichni jezdci zapleteni do incidentu vystoupili z vozů nezraněni. Dost důležitý fakt, protože Derek Daly prolétl vzduchem nad třemi vozy. Irský jezdec událost komentuje: " Měl jsem dobrý start, ocitnul jsem se před Patresem na Arrowsu a za Giacomellim na Alfě. Zaplatil jsem za to, že jsem si možná více všímal Patreseho za mnou. V ten moment šel Bruno tvrdě na brzdy a já ho prostě nedokázal minout. Neuvědomil jsem si, že by někdo mohl tak prudce brzdit. Najel jsem na jeho zadní kola a můj vůz nadskočil. V tu chvíli jsem se opravdu zděsil z toho, že bych se mohl s vozem převrátit. Podíval jsem se dolů, kde asi přistanu. To byl jediný moment, kdy jsem si uvědomil, co se vlastně stalo, protože dále už si nepamatuji nic." Poté Derek přistál na vozech Prosta a týmového kolegy Jariera, nato se však jeho vůz dostal opět do vzduchu. Jedno se musí Derekovi nechat, ani na moment se nesnažil hodit vinu na někoho jiného.Také obdivuje reakci Kenna Tyrrella: " Kena to nevyvedlo z míry ", říká Derek." Byl jen zklamaný, že jsem přistál na Jean - Pierrovi ". Není pochyb o tom, že si zkušený Ken uvědomuje, že takovéto situace jsou prostě součástí motoristického sportu.

Obrázek
Obrázek zachycuje Dalyho ve vzduchu s " rozhozenými " stěrkami.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti