Blíží se nová sezona F1 2010, o místech v kokpitech vozů je již skoro rozhodnuto. Jak to ale vypadalo v polovině sezony 1980 s přípravami na přestupy pro další sezonu? Zajímavý článek na toto téma jsem objevil v 23 čísle magazínu Grand Prix International 1980, který se věnoval závodům v Německu a Rakousku. Fandům této rané části turbo období by mohli přijít " povídačky " o přestupech pro sezonu 1981 určitě hodně pikantní..
Relativní klid na frontě přestupů
----------------------------------------------
Přípravy k přestupům jezdců mezi týmy na příští sezonu 1981 jsou v plném proudu a tak již začínají kolovat některé " zaručené " zvěsti. Skoro již tradičně to nevypadá na velké změny, většina ze silných týmů nemá nasmlouvané žádné nové jezdce. Williams má pro příští sezonu podepsáno s Jonesem a Reutemannem, né jinak je tomu u Renaultu a Ligieru. Očekává se, že Scheckter bude nahrazen Prostem u Ferrari, další zprávy hovoří o tom, že Jean-Pierre Jarier nahradí Andrettiho u Lotusu. Mario by se mohl stát jedničkou u od základu restrukturizovaného Mclarenu. Očekává se, že Mclaren spojí síly s týmem Projektu 4 Rona Dennise, názvy vozů se tak doplní o jméno hlavního sponzora Marlboro (MP4).
Druhé místo u Alfy Romeo čeká zřejmě na některého z mladých Italských jezdců, podle slov Carla Chitiho " není zde k mání mnoho zkušených jezdců". Alboreto by mohl dostat přednost před De Cesarisem, protože druhý jmenovaný, v současnosti hájící barvy týmu Rona Dennise ve Formuli 2, se zřejmě ocitne v sedačce Mclarenu, kde by nahradil Prosta, pokud by mladý francouz z týmu odešel. Ale kdo ovládne druhý Brabham po boku Piqueta? Vypadá to, že v hledáčku Bernie Ecclestonea uvízl Jean-Pierre Jabouille, protože francouz má mnoho zkušeností z oblasti použití turba, které by přisli týmu k dobru z hlediska toho, že se chystá užívat nové motory turbo BMW. Na druhou stranu se hodně hovoří o jednáních mezi Ecclestonem a Patresem. A kdo by nahradil Itala u Arrowse? Jackie Oliver by rád ulovil mladého francouzského jezdce, který by s ním neváhal podepsat smlouvu, zřejmě se tedy vydá hledat do formule 2 nebo 3. Mike Thackwell, který jel pro Tyrrell Velkou cenu Kanady by mohl být možnou variantou pro Kennyho Tyrrella v příští sezoně. Také se začíná hovořit o vstupu týmu Toleman do F1 ( jezdec Henton, i když zmiňovaný je i Jarier ), také týmy March a Maurer jsou další možní budoucí kandidáti pro místo na startovním roštu F1.
Jak to nakonec dopadlo?..to každý, kdo se o historii F1 z tohoto období zajímá, určitě velmi dobře ví..