


Starsie modely z ABC sa vyznacuju pomerne nekvalitnou tlacou co spolu s povodnou technologiou kresby vola po prekresleni modelu na pocitaci.
Takym je aj napr. Williams FW11. "Zaciatocnikov" v upravach modelov by som chcel povzbudit, ze model netreba hned cely prekreslit.
V prvych krokoch mozme vymenit kreslene reklamne loga za loga stiahnute z internetu a upravit niektore jednoduchsie casti.
Pri takejto uprave mozme zaroven model upravit na verziu FW11B z r. 1987, kedy sa s nim N. Piquet stal majstrom sveta a N. Mansell bol druhy.
Kresby mozno urobit rozne podla jednotlivych pretekov.
Na obrazku mozme vidiet napr. Mansla zo zaciatku sezony.

Fotka zo sucasnosti Piquetovho auto z konca sezony.

Detail motoroveho priestoru a zadnej napravy.

Kresba bokorysu vozidla

Pri stavbe pre valstnu radost mozemu podla svojich schopnosti uplatnit niektore z uvedenych jednoduchych uprav, alebo doplnit o dalsie.
Samozrejme, ze model nebude dokonaly, v niektorych partiach sa plne nezhoduje s predlohu, ale zatiel nie vsetci sme schpni navrhnut cely model a tak sa mozme potesit aj s mensimi upravami.
Na bocniciach zrusime otvory pre privod vzduchu k turbam a nahradime ich z vrchu sacimi kominkami.
Tieto si musime nareslit sami, vychadzat mozme z konstrukcie privodov vzuduchu na chladenie zadnych brzd.
Odvody vzduchu od chladicov su plytke a je vhodne ich prehlbit.
Rez v bocnici je mozne urobit v tvare H. Ohnute casti potem nemusime tvarovat do trojuholnika s chlopnami, ale trochu predlzene diely 20 a 21 na spodnej a vrchnej strane nalepime natupo, alebo pouziejem zo zadu externe chlopne. Spodna hrana sa smerom vzad zdviha.
Kryty motora diely 13, 14 nie su rovne, ale je ich treba vytvarovat do tvaru S ako je vidiet na fotke.
Celo dielu 12 preto upravime do tvaru obrateneho T a chrbat upravime na konstantnu sirku aka je v prednej casti.
V kokpite je vhodne nahradit "lavicovu" sedacku sedackou "formulovou", ktoru mozme upravit z volne staihnutelnych modelov na ktoru nalepime bezpecnostne pasy.
V prepazke pristrojovej dosky 6 vystrihneme obdlznikovy otvor cim predlzime kokpit.
Do vnutorneho priestoru dorobime cast podlahy s pedalmi napr. podla vzoru FW07C.
"Ploche" spatne zrkadla nahradime zrkadlami "priestorovymi" napr. podla volne stiahnutelneho Lotusa 98T, ale v zltej farbe.
Otvor kokpitu, diel 11 a 10, mozme trochu zmensit, tak aby sa dali zrkadla pripevnit v mieste nad "b" relkamy Mobil, ako je vidiet na obrazkoch.
V spodnej casti loga ICI osadime antenu napr. z dratu.
Tvar zvislych ploch prednych kridiel prekreslime podla uvedenej kresby bokorysu.
"Ploche" kolesa nahradime kolesami s tvarovanymi bokmi tiez z volne stiahnutelnych modelov napr. Lotusa 98T, ale rafky prefarbime.
Na prednej naprave vynechame priebeznu spajlu.
Sirku jednotlivych ramien zavesenia zuzime cca na polovicu.
Spodne ramena navychadzaju z podlahy vozidla ale cca 3mm nad, tak ako je to vidiet na obrazkoch.
Napravu doplnime o vzpery pruzenia a tyce riadenia tiez podla obr.
V mieste votknutia vzpier do karoserie natupo nalepime dorobene vypukliny napr. podla FW16.
Pre riaditelnu napravu mozeme pouzit napr. naboje z FW14B, ale tyc riadenia nie je pred osou ale za nou.
Pre pevna kolesa, ala Spinler, len zalis disku vyplnime dorobenym jednoduchym kotucom brzdy s osadeniami na patricnu hrubku medzi zavesom a diskom.
V zadnej casti treba odstarnit nefunkcny slepy difuzor teda nepouzit casti 41 a 42 a namiesto toho podlahu vyhnut smerom nahor pricom v strednej casti sa vyreze obdlznikovy otvor na prevodovku a rozvodovku.
Sirku ramien zuzime obdobne ako na prednej naprave pricom spodne ramena upravime namiesto tvaru V do tvaru N tak,ako je to vidiet na fotke vozidla.
Napravu tiez doplnome o pruziace jednotky stojace po staranch rozvodovky. Od konca hornych ramien k spodnej casti pruzin prilepime tiahla pruzenia.
Dalej upravime privody vzduchu k brzdam, ktore predlzime a neumiestnime na vrch ramien, ale za ramena tak ako je to vidiet na fotke.
Chladic na rozvodovke trojuholnikoveho prierezu nahradime novonakreslenym chladicom v tvare hranola.
Do vnutra rafkov zadnych kolies tiez umiestnime brzdovy kotuc obdobne ako na prednej naprave.
Snad najnarocnejsie je prepracovanie "krabicovej" rozvodovky a prevodovky. Tieto je vhodne cele prekreslit. Na rozdiel od povodnych by mali mat aj dno, ktore je zospodu vidiet.
Podla svojich schopnosti skonstrujeme tieto viac ci menej zlozito podla prilozenej fotky. Rozmery prisposobime povodnej rozvodovka, hlavne co sa tyka polohy hnacieho hriadela.
Konstrukcne mozeme vychadzat z obdobnych rieseni inych modelov, ktore prekreslime.