Příspěvekod 11111 » 02 květen 2015 16:27
Ahoj Milane,
stále mi chybí jednoznačný argument pro Tvá tvrzení. Konkrétní literatura, konkrétní článek, konkrétní internetové stránky, atd.
Proti tomu naopak stojí oficiální kniha Ferrari od Paoloa D'Alessio prodávaná i v muzeu Ferrari v Maranellu. Uznávaný novinář a návrhář, který se narodil v městě Torino. Jako jeden z mála novinářů má důvěru Ferrari a přístup k mnohým firemním datům... Ve svých knihách nic o značení Tipo neuvádí a používá značení 312, kde u dvou nákresů a technických dat k těmto typům 312 uvádí v závorce (66) nebo (68). Verze 66 jezdila v létech 1966-1968 a verze 68 jezdila v létech 1968-1969. Základní změny byly prováděny hlavně na šasí vozu a to snížením váhy z 610kg na 523kg, dále zvětšením rozchodu kol.
To že se na motoru postupně zvedal výkon, měnila se neustále pozice sání a výfuků, nedává se značením Tipo žádnou logiku. Parametry šasí se změnily pouze 1x mezi typem 66 a 68. Změny na krytu chladiči motoru nelze brát vážně, tato část se měnila dle typu okruhu. Přídavné aerodynamické prvky jsou rovněž závo od závodu zcela jiné.
Značení 66, 67, 68, 69 mohlo vzniknout díky novinářům a usnadňuje rozlišení mezi typem 66 u kterého se změnil vnější vzhled vozu požitím jiných výstupů teplého vzduchu od chladiče a jinou pozicí sání a výfukového potrubí na motoru, u typu 68 postupně změna polohy sání na motoru, později změna pozice výfukového potrubí, opět změna polohy sání a hlavně změna rozchodu kol.
Je mi líto, ale pokud mi nezašleš nic konkrétního, nemůžu značení které uvádíš brát vážně, jelikož jej nemám ničím podložené.
Jarek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969