Uvolil jsem se a při stavbě ISO-Marlboro jsem nafotil tak nějak jak to vlastně dělám aby bylo kolečko dosti dobré a na ose nešmajdalo.
Připravil jsem si díly na jedno přední a postupně fytil.

Boky kol a jejich průměr jsem si vypočítal s délky pláště originál dílku z vystřihovánky. Tak jsem si vyříznul s 1mm tlustého kartonu jedno kolečko a to obmotal na zkoušku stočeným dílem běhounu, abych zjistil jestli bude tento průměr postačující. V obou případech - menšího nebo většího průměru jsem proceduru na odzkoušení nově vyříznutého boku opakoval. Samozřejmě, že nevyhovující díl jsem smetl ze stolu aby se mi na něm nepletl. Podle dobrého dílu jsem pak vyříznul Olfou další zbytek boků na obě přední kola.
Plášt disku jsem přilepil na proužek papíru stejně širokého jako běhoun kola, tím mi vzniknul základ pro disk.Mezi proužky uprostřed vznikla mezera pro nalepení čel disků, a že byla 3,3mm tak jsem zvolil variantu tuto mezeru mezi čely vyplnit opět kartonem což budou tři kolečka 1mm tlustého kartonu vedle sebe nalepená a vyřezaná podle průměru čela disků.Tak jsem si opět z kartonu vyříznul jeden kousek a ten také odzkoušel na svinutém pásku,aby kolečko nebylo ani velké ani malé.
Tři kolečka jsem slepil dohromady na ose tak že jsem při tom dbal na to aby mi po slepení nešmajdaly a neházely do somičky. To je donré pro výsledný vzhled a šmajdavost kola jako takového.Vzniklý celek čel jsem začal lepit do proužku až z toho vzniknul celý disk.



Takto vzniklý disk je potřeba nějakým způsobem dostat do boků kola. To jsem udělal tak,že průměr disku + nějaká ta desetinka 2 - 3 destinky milimetru, počítám totiž že na průměru disku musím přičíst i tlouštku papíru nalepeného pruhu vnějšího pláště disku. Tak a tento průměr zkušebně na nějakém zbytku kartonu vyříznu a odzkouším do něj zasunot hoptový disk tak aby se mi do této díry vlezl bez násilý lehce a při tom nebyl volný. Jakmile je to OK, tak vyříznu tuto díru do všech boků pneu a můžu začít s osazování na disky. Tak mi vzniknou kola bez pláště. Ten pak nalepím postupně ovinutím a přilepením na chlopeň a tím uzavřu celé kolo. Zaretušuji vnější průměry na bocích v místě přilepení nabombírovaných boků z vystřihovánky. Přilepím, doladím, dohladím a případně ještě doretušuji. A kolo je tím pádem hotové.






No a zadní kola .... to je trošinku jiná kapitola, tam se musí počítat i s jinak nabombírovanýma boky a taky tím, že disky nejsou vždy jen kolmé, ale i sešikmené a různé jejich průměry. Tam se musí bádat a počítat o krapet více. Pokud chcete takovej podrobnější postup i na zadné kolo, myslím, že nebuide problém jej zhotovit. S pozdravem Zdeněk.