Vystřižený /vykroužený/ a zaretušovaný díl se začne formovat

nasliněním z rubu. Pozor na nežádoucí konzumaci barvy z retušovaných hran. Sliny jsou lepší než voda - stahují! Papír se vám přirozeně začne kroutit - to je moment pro zahájení formování.

Pravá ruka: palec zespodu, ukazovák zeshora. Levá ruka: momentálně drží foťák, ale ukazovák stojí proti svému pravému kolegovi a společně tlačí papír na bříško palce po celém obvodu kola. Dřív jsem místo palce používal válcovou gumičku z mikrotužky /jejíž použití doporučuji i Jiří Vintr - VIMOS



Tímto způsobem se ztvaruje celé kolo /několikrát budete muset opakovat/, aby nasucho kolo bylo uzavřené.

Vlepíme chlopeň /nebo kousek papíru 80g/m2, který se chlopni podobá/


Kolo se nyní nechá vyschnout pod LEHKOU zátěží. Kolo tak dostane správný tvar pro přílepení k běhounu

Nyní už se kolo jen zkompletuje - lepením natupo.
/omluvte prosím drobné zkrčení-neztvarování a ušpinění - lepení/ a z toho plyne rada na závěr
Dbejte na logiku lepení:
-spoje dolů nebo pohledově /spoje disků nahoru, aby nerušily pohled/
-šípovité vzory "vpřed" a jednotné směřování vzorků pneu - častá chyba

-kola lepte tak, že teď lepím pravé a teď lepí levé - vyhnete se tak možnosti chyby v logice - viz výše
-ze 2ks ztvarovaných boků si vždy vyberte ten lepší pro vnější stranu kola /chyba uvnitř se tak lépe schová a je menší pravděpodobnost, že ji rozhodčí odhalí, za předpokladu, že mu pak stojí ve výhledu další díl osy, blatník, brzdové válce..../ - u vozů F1 je to nárok na přesnost vyšší :!:


Hodně úspěchů při stavbě a nezapomeňte se podělit o své zkušenosti.
PS jsou borci, kteří kolo nejdřív slepí a pak teprve tvarují - třeba Spiďa, oba Velochové....