2014 GP Malaysia

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
marec
Příspěvky: 2403
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod marec » 30 březen 2014 22:57

http://www.F1.sk
Kobajaši sa vrátil do formuly 1, ale v prvých pretekoch prišiel len do prvej zákruty. Jeho autu zlyhali brzdy a zozadu vrazil do Felipeho Massu, pričom na prvý pohľad to vôbec nevyzeralo príjemne. Japonec sa so svojim autom zapichol pod súpera a potvrdil obavy Adriana Neweyho, ktorý nové a nižšie položené nosy takto "upodozrieval" už pred časom.
"Bol to pomerne vážny problém, pre jazdca to môže byť nebezpečné," povedal Kobajaši, ktorému sa našťastie nič nestalo. "Podľa mňa som mal šťastie, že som si neublížil, ale ak by sa to stalo v Monze, mohlo by to byť nebezpečné. V Albert Parku v prvej zákrute nie je taká vysoká rýchlosť. Keď som sa následne pozrel na fotky, vyzeralo to dosť strašidelne."
Pretekár Caterhamu dúfa, že kompetentní z Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) si na to posvietia. "Musíme to vziať vážne, pretože k takýmto nosom sme prešli práve z bezpečnostných dôvodov. A keďže je to s takýmto nosom nebezpečné, tak by sme si o tom mali znovu pohovoriť a pouvažovať o tom, čo potrebujeme spraviť."

Ja k tomu dodam - mohlo to byt nebezpecne, tak to je sila .....
Inak podotykam ze FIA vymyslela cislo 9000 mm2, t.zn. FIA samotna vymyslela taketo mravcie nosy.

anonym01

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod anonym01 » 31 březen 2014 11:47

S tím, že FIA vymyslela tyto nosy bych s tebou nesouhlasil. Stačí když koukneš na nos Ferrari a Mercedesu. FIA dala pravidlo, konstruktéři tvar. Mohli to udělat i takto jako je to na MP4/21
Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod 11111 » 31 březen 2014 13:17

Nuda, nuda ,nuda, dlouho nic... a zase nuda. Nejvíce mě dojalo objasnění důvodu proč je zaveden systém wire-brake. Zdá se, že toto zvládl Mercedes nejlépe. Moderní systémy obnovy energie jsou nevyzpytatelné a pilot neví kdy je vůz dobržďován generátorem což vede k tomu, že nemá odhad jakou silou brzdit a ve výsledku by to bylo hroooozněěěěěěěěěěě nebezpečné :!:
Takže tady máme další systém, který číní závody sterilnímy. Přitom právě brždění je jeden z manévrů při kterém se něco může dít.
Zde jsem na straně barikády s Henrim. Pánové z FIA se pomátli, protože řízení aut je samo o sobě nebezpečné a tak by měli zakázat motorismus zcela.

Blazo, nepoužívej čas minulý, ale čas současný. V angličtině nejlépe čas předpřítomný. Aspoň v jedné větě o své nečestnosti (nazval jsi to hajzl) budeš mít potom pravdu. Chápu žádost o smazání tohoto vlákna viewtopic.php?f=26&t=2677 a můžu potvrdit že jsi poptávané modely nekoupil.
Naposledy upravil(a) 11111 dne 31 březen 2014 14:47, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

marec
Příspěvky: 2403
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod marec » 31 březen 2014 13:53

Nuz 21 je robena v uplne inej konstelacii zadneho difuzora a vyfukovych plynov a mravci nos bol vysledkom Neweyho uvazovania.
Dnesni mravciari su vysledkom uvazovania mudrlantov z FIA.
M.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod 11111 » 31 březen 2014 14:22

marec píše:Dnesni mravciari su vysledkom uvazovania mudrlantov z FIA.

Dovolím si nesoulasit. dnešní tvary nosů jsou opět výsledkem uvažování konstruktérů na základě stávajících pravidel od FIA. ;)

V případě MP4/21 to bylo uvažování Adriana na základě zcela jiných pravidel a pokud by bylo v pravidlech rovné dno před a za zadní nápravou, využívali by konstruktéři zase zcela stejných fyzikálních zákonů o proudění vzduchu, ale pomohli by jsi zcela jinou konfigurací a tvarování karoserie.

Tvar neurčuje FIA, ale konstruktéři na základě pravidel a omezení sepsaných odborníky z FIA.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 22:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod Rado Radevicz » 31 březen 2014 20:18

Zajímavý může být pohled do minulosti. Když budu psát o 80tých letech, auta již byla dosti vyspělá, ale pořád si konstruktéři mohli časově dovolit připravit i dvě specifikace auta, které před sezonou otestovali a ze kterých ve finále " poskládali " ostrou verzi. Běžně se stávalo, že vůz na startu vypadal dosti odlišně, než v době testování. Pravidla byla možná o něco volnější, i když i tehdy běžně probíhaly protesty a tahanice s pravidly.

Také připomenu Gordona Murraye, to co předvedl mezi ročníky 82-83, kdy testovali s Brabhamem typ BT-51, pak přišla změna pravidel a zrodil se " narychlo " kouzelný a zcela nový BT-52, během necelých tří měsíců, vítězný vůz, navíc krasavec.

Dnes takový postup není možný, podle mě, vzhledem k náročnosti projektu. Konstruktéři dostanou zadání, mantinely, do kterých se musí vtěsnat, a to co nejrychleji, navíc složitost systémů dnešního auta je zcela někde jinde, čas oproti tomu běží stejně jako před 35ti lety. Je pravda, že dnes se vozy navrhují kompletně počítačem, testování se však podle mě urychlit nedá, ještě pořád nelze sednout do nového auta a hned vyjet do závodu.

Ono i dnes by se špičkové auto dalo navrhnout čistě jen přes prkno, ale proč by to kdo dělal. Kdyby tak existovala alternativa k F1, kde by se auta navrhovala bez počítačů, vrátila by se i ta " člověčina ". To se ale asi bohužel nestane, škoda.
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod Marek » 31 březen 2014 22:10

...ty závody nestojí už opravdu za nic, já už fakt nevím, zkusím ještě vydejchat Bahrajn a "zvyknout si", ale je to fakt nuda...jak jsem předpokládal RedBull prostě nemá konkurenci. Ano vím, že Mercedes vyhrál, ale to je dočasný, síla RedBullu je prostě neuvěřitelná a kdo doufá v napětí, bude pravděpodobně zklamán, tedy pokud není fanda tohoto "drink týmu"....ale moc rád se budu mýlit 8) ;)
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 305
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod Kašpi » 31 březen 2014 23:34

Dívali jsme se na GP se synem. Já se snažil dívat a on vyškrábat na televizní stolek. Vydržel u toho vždy tak 3 sekundy a bácnul zpátky na zadek. Když dám na stůl jakýkoliv předmět co nezná, je schopný škrábat se tam třeba 20tkrát. Tady to bylo pouze dvakrát, a nezájem. A to máme barevnou tv.
A já zjistil, že mne baví mnohem vice ho zvedat a blbnout s ním, než nějaké rádoby závody.
Nevím, co by se muselo na trati dít, aby mne formule začala znova bavit. Už se těším až vytáhneme autodráhu. Maserati proti Vanwallu, to budete koukat :roll:
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod 11111 » 01 duben 2014 08:18

Čekal jsem od této sezóny mnohem více.
:arrow: Méně přítlaku - stalo se jen částečně díky nepovedené formulaci pravidel od odborníků FIA
:arrow: Předjížděcí manévry - nepovoluje nesmyslné pravidlo o maximálním hodinovém průtoku paliva - podle FIA by byly závody s velmi nebezpečné kdyby se na trati pohybovali vozy v odlišném nastavení výkonů motorů. :roll:
:arrow: Chyby při brždění - eliminuje nesmyslný systém wire-brake který sám určuje optimální tlak brzdového obložení na koutouče. Jinak by dle FIA bylo brždění nebezpečné a pilot by neodhadl tlak na brzdový pedál.

Nevím jak dlouho se ještě vydržím na F1 dívat a nebude to pro zvuk motorů. Myslím že v létě bude hodně obtížné nalákat fanoušky k sledování GP při stupňující se sterilitě závodů.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

marec
Příspěvky: 2403
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod marec » 01 duben 2014 09:24

Jarek absolutny suhlas, ked to takto chceli automobilky tak nech si to nechaju .... Co sa tyka mna, "celu" (polovicu) sezonu F1 som pozeral naposledy v 2001. Od dominancie ferrari 2002 som tu nudu prestal riesit, myslim ze uz 12 rokov je to viac menej stale o tom istom. Dnes si pozriem prve preteky sezony a potom az na konci roka ked ide o titul. Jedine co sa nemeni je fakt, ze F1 su najkrajsie auta vôbec.

Uživatelský avatar
Yanno
Příspěvky: 416
Registrován: 28 březen 2005 09:42
Bydliště: Komárno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod Yanno » 01 duben 2014 17:41

Našťastie existujú aj iné alternatívy ako F1.
Ja už pár rokov sledujem šampionáty GT vozov, a verte mi, je to ďaleko napínavejšie závodenie. V závodoch preteká až 12! značiek, tento rok pribudlo Bentley, a taký závod, ako Blancpain 24H SPA, sa len tak nevidí. Blancpain Endurance 2014 začína už tento mesiac závodom v Monze.
http://www.blancpain-gt-series.com/
Nie menej zaujímavý je aj tento šampionát:
http://www.adac-gt-masters.de/de/
Naposledy upravil(a) Yanno dne 01 duben 2014 20:09, celkem upraveno 1 x.

marec
Příspěvky: 2403
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod marec » 01 duben 2014 19:25

Yanoo je mozne ze sa to raz v ludoch zlomi a F1 strati navstevnost, cenu akcii a vsetko to padne.
Stane sa to vtedy ked ludom dôjde ze nostalgia a spomienky na super preteky z minulosti uz nestacia na to pozerat sa na dialkovo ovladane pocitacove auticka.
F1 je top len vdaka marketingu, reklame a objeme penazi a presne ako si napisal, ostatne serie poskytuju omnoho vacsiu porciu zabavy.
M.

pepino
Příspěvky: 36
Registrován: 24 září 2003 13:16
Bydliště: Divisov

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod pepino » 01 duben 2014 20:04

Tenhle víkend jsem zkouknul film "Rush" - a v porovnání se sterilní GP Malaysie to byl balzám na duši fanouška F1...
Motto1:
Kulturnost je jenom nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu.
Motto2:
Když žena nezíská toho, koho miluje, tak běda tomu, koho dostane.

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod Marek » 01 duben 2014 21:37

... a stejně na to budem všichni koukat zas a znova. ;)
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Malaysia

Příspěvekod Alda » 01 duben 2014 22:06

Marek píše:... a stejně na to budem všichni koukat zas a znova. ;)

No ba. :lol:


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti