Ferrari F2007, Kimi Räikkönen, Monaco GP /Forum Team/1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 29 listopad 2010 08:50

Práveže z tvojej stavby mám pocit, že ten model na čas náročný nie je, veď si ho kupoval pred mesiacom a teraz ho už máš skoro hotový. Popritom chodiť do práce, venovať sa rodine....
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 29 listopad 2010 09:42

Páni ďakujem, no robil som na ňom skoro každý večer - pre mňa je to najlepší relax.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3159
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 29 listopad 2010 10:49

A když už je do toho člověk zažranej, tak ani čas nevnímá jak letí. Najednou si uvědomí, že je půlnoc a je potřeba i jít odpočívat před následujícím dnem.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 02 prosinec 2010 08:59

Včera večer som si s obavami dal prvé koleso technológiou ala TEO s vypalovanými bokmi a zhruba po hodine práce bolo aj hotové a moje obavy sa rýchlo rozplynuli. Je to výborná metóda - rýchla a hlavne je koleso velmi pevné a presné, naviac sa výborne robí prechod medzi bombírovaným bokom a plášťom.
Moje nadšenie ale opadlo keď som zistil že mám vonkajší bok pravého zadného kolesa naopak - šípka na pneumatike smerovala dozadu (z vnútornej strany to bolo dobre), nič strašného bočnicu sa mi podarilo oddeliť a dnes tam príde tá správna.
Takže pozor v návode je to v poriadku ale dieliky (bočnice) W6RR a W6LR vo vystrihovánke sú pri alternatíve Kimiho Räikkönena prehodené, u Felipeho Massu je to v poriadku.

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 06 prosinec 2010 12:57

Chtěl bych se všem omluvit za tuto i jiné neodhalené chyby. Naštěstí mi ve všem, co v návodu píšu, nevěříte a to je dobře. Tebou slepený model vypadá skvěle, bude určitě zdobit tvou sbírku. Jinak pod ten komentář s lepením kol stylem alá TEO se podepisuji.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 06 prosinec 2010 14:50

K těm kolům bych rád podotkl že jde o technologii stavby rozpracovanou Robertem Blaschkem u FW30, převzatou Karlem s povolením Roberta vrámci FT a doladěnou Zdenkem v "palírně" přesně na rozměry vnějších a vnitřních dílů žeber kol. Chtěl bych tímto všem poděkovat.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 07 prosinec 2010 06:25

Tomáš v pohode - návod je napísaný detailne a zrozumitelne mne sa podla neho robilo dobre.

S kolesami pomaly finišujem, ešte matice a krytky na odvod tepla pre zadné disky.

Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 07 prosinec 2010 10:15

K těm kolům bych rád podotkl že jde o technologii stavby rozpracovanou Robertem Blaschkem u FW30


:?: To akože fakt som to prvý použil ako normálnu súčasť vystrihovačky??? :?: :shock:

Inak, René, klobúk dole pred tým, ako Ti to Ferrari na fotkách vyzerá. Parádička parádna 8)

mustang51
Příspěvky: 159
Registrován: 23 říjen 2010 00:16

Příspěvekod mustang51 » 08 prosinec 2010 00:46

úžasne čisto zlepené!(mne sa to asi nikdy nepodarí)P.S.ferrari používa systém označenia kolies pre jazdcou nie iniciálkami ale označením zelené L-číslo jazdca/R-číslo jazdca(L/R strana monopostu)pre monopost č1 (nižšie štartové číslo a jasno červená kamera) a červené L-číslo jazdca/R-číslo jazdca.pre vyššie štartové číslo(jasno žlta kamera) takisto aj farebné matice, modré sú na pravej a červené na ľavej strane auta...Felipe.zelené L-5/R-5.červená kamera/Kimi.červené L-6/R-6 žltá kamera.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 08 prosinec 2010 08:54

mustang51 píše:Felipe.zelené L-5/R-5.červená kamera/Kimi.červené L-6/R-6 žltá kamera.


Díky za radu. Škoda že sis toho nevšiml u kontrolní stavby F2007. Nikde jsem bohužel nenašel foto na stojící vůz s drážkovanýma pneumatikama a čitelným značením. Jediné co jsem našel bylo na mokrých (písmenko W (wet) RW-(6 nebo 5?) zeleně na mokrých gumách s kamerou oranžovou (červenou). Dle specifikace by to ale byl Raikkonen Wet. Proto jsem pak zůstal jen u zelené.

Omlouvám se za chybu a díky za upozornění, napravím to u F2008.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 08 prosinec 2010 09:09

Ja som googlil a našiel som foto Kimiho z Monaca 2007 a je tam vidno R-6 ale je to zelenou...

Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 08 prosinec 2010 09:22

Díky René za foto, takže mi vychází že zelená bude pro měkkou směs a červená pro tvrdou směs ? Potom je značení barevně správně, v modelu je sada měkká. Jen použití písmen a číslic u F2008 upravím. navíc je značení na protilehlých stranách vnější bočnice pneu, tzn 2x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 08 prosinec 2010 12:47

Z čistě formálního hlediska - řekl bych, že nejde o značení Ferrari, ale o značení FIA, kdy se při přebírání pneumatik značí, které pneumatiky komu patří, aby se pak neporušovaly pravidla o množství pneumatik na jezdce.

Nebyl bych překvapen, kdyby se ke značkování používala téměř běžná fixa, takže strojově dokonalé "KR" nepůsobí úplně reálně :) S barvou podle směsi souhlasím.

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 08 prosinec 2010 13:04

Mne to pripadá ako streknuté cez šablónu sprejom tak podla mňa by to mohlo byť trochu rozmazané.
Biely prúžok sa robil štetcom pri rotácii pneumatiky - aspoň tak to tvrdili komentátori pri jednom z prenosov.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 08 prosinec 2010 13:19

René píše:Mne to pripadá ako streknuté cez šablónu sprejom tak podla mňa by to mohlo byť trochu rozmazané.

S tímto se plně ztotožňuji a můžu tomu písmo u F2008 přizpůsobit.

kvr píše:Z čistě formálního hlediska - řekl bych, že nejde o značení Ferrari, ale o značení FIA, kdy se při přebírání pneumatik značí, které pneumatiky komu patří, aby se pak neporušovaly pravidla o množství pneumatik na jezdce.

K tomu slouží štítek s čárkovým kódem na vnější straně pneumatiky.

Děkuji všem kteří se do diskuze připojí a pomůžou najít správné značení pro další vozy z období po roce 2004.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

cron